Strona 1 z 1
[D3 05 4.2MPI
] Wał napędu a skrzynia
: 10 lip 2012, 12:22
autor: Karolina
Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam
Re: A8 d3 4.2pb 2005 wał napędu a skrzynia
: 10 lip 2012, 15:50
autor: badyl
Karolina pisze:Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam
przede wszystkim jak jest uszkodzony przegub , to jest na nim luz i są drgania na aucie , najlepiej to sprawdzić pod autem . Automaty w D3 z początku produkcji często uczą się złych ustawień , skrzynia chodzi tak jak by zamulona potrafi być szarpnięcie przy schodzeniu z 3 na 2 lub 2 na 1 , adaptuje się vas-em tylko i wyłącznie . Olej trzeba wymieniać co 60 tyś tylko w większości D3 ten olej jest nigdy nie wymieniany , bo tak zaleca serwis i pada skrzynia wątpię jak masz jakieś objawy żeby zmiana oleju pomogła .
: 10 lip 2012, 16:08
autor: Karolina
A może jest stary olej zużyty i nie ma odpowiedniego ciśnienia żeby biegi płynnie zmieniała jak należy ? Czy jest taka opcja?
: 10 lip 2012, 16:10
autor: badyl
Wątpie opisz co się dzieje jak chodzi na zimno jak się rozgrzeje itp.
: 10 lip 2012, 17:18
autor: Karolina
Wszystko pracuje normalnie , jedyny problem to jest to ze przy zmianach biegów na wyższe jest to odczuwalne lekkim szarpnieciem a szczególnie z 2 na 3 słychać jakiś dźwięk i przy dojechaniu np do świateł gdy redukuje sam do jedynki to czuć jak ta jedynka dobija mocno z opóźnieniem , jest to minimalne na każdym biegu ale wiem ze nie jest to normalne bo miałam dużo samochodów innych marek z automatami i zmiany biegów były płynne nie odczuwalne. Dodam ze przy dodaniu gazu łapie jakby z opóźnieniem zabierała na przegubach, a jak stoję np na światłach odczuwam drgania takie delikatne na długości podlokietnika
: 10 lip 2012, 17:33
autor: badyl
na początek spróbuj skasować wartości wyuczone Vas-em masz może przy redukcjach taki jak by pisk - skrzypienie ze skrzyni ? falują troszkę obroty jak jedziesz ze stałą prędkością ? przedział około 1200-2000 rpm ? sprawdz poziom oleju w skrzyni zgodnie z procedurą
: 11 lip 2012, 09:32
autor: Karolina
Hejka właśnie ze nie mam tych objawów o które pytasz, obroty stałe nie faluja, a przy redukcji nic nie słychać, ale czuć tak jakby biegi i w gore i w dół z opóźnieniem wchodziły z lekkim przeciagnieciem i z dużo większa siła nie płynnie tak jak powinny, jedyny dźwięk jest slyszalny z 2 na 3 jak przezuca z lekkim skrzypnieciem i nie wiem co jest grane bo napewno nie działa tak jak powinno. Z tego co wyczytałam to będzie czas na wymianę oleju albo wina przegubow wału napędu, nie znam się na tym za bardzo dlatego pisze .
: 11 lip 2012, 10:02
autor: badyl
objawy o których piszesz to prawdopodobnie uszkodzenie mechatronika niestety serwis Audi zabija te skrzynie bo po co wymienić olej . Jak skrzypi-piszczy to tylko mechatronik nie będzie to wał przeguby itp ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni i wykasuj skrzynie zapewne nic to nie pomoże . Przerabiałem ten temat też .
: 07 paź 2012, 22:39
autor: colorado
Przyłączę się do tematu.
Mam następujący obiaw, rano kiedy olej jest zimny zmiana biegu z 1 na 2 jest lekko wyczuwalna. Poźniej jak olej jest rozgrzany nic nie czuć.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy,
Ponoć poprzedni właściciel wymieniał olej.
Może adaptacja ?
Może zbyt niski poziom oleju ?
Może niewłaściwy olej ?
: 08 paź 2012, 23:48
autor: Detter
Nie jestem znawcą od skrzyń, ale na moją logikę to: olej zimny - źle pracuje. Olej się nagrzewa - a tym samym zwiększa swoją objętość: i pracuje dobrze...
Sprawdź stan oleju. To ja bym uczynił