Strona 1 z 1
[D3 preFL ALL
] Wymiana oleju w mostach
: 19 lip 2012, 23:00
autor: greg26
Pytanie do posiadaczy Audi D3,którzy wymieniali olej w wyżej wymienionych miejscach.Interesuje mnie ile faktycznie wchodzi oleju do tylnego mostu i skrzyni rozdzielacza.W aucie mam skrzynię biegów GNU.Co do doboru oleju to oczywiste,że podobnie jak w D2 zarówno do tylnego mostu jak i do rozdzielacza zalewa się olej 75W90.Z wymianą w tylnym moście nie będzie problemów (korek wlewowy z boku i spustowy z dołu). Przeglądając natomiast materiały na różnych forach dotyczące wymiany oleju w przednim mechanizmie różnicowym natknąłem się na problemy ze zlokalizowaniem korków - spustowego i wlewowego.Czy trzeba ściągać jakieś osłony,żeby się tam dostać i te korki zlokalizować?
: 20 lip 2012, 00:50
autor: badyl
ja miałem zdjętą skrzynie to przy okazji miałem wymieniony olej w przednim mechanizmie dojście jest kiepskie musisz patrzeć z boku skrzyni z tego co pamiętam po prawej stronie jest taka śubka na klucz typu nimbus zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową
: 20 lip 2012, 12:09
autor: greg26
badyl pisze:zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową
jeśli możesz to będę wdzięczny :-)
: 20 lip 2012, 18:42
autor: badyl
: 21 lip 2012, 06:48
autor: greg26
Badyl dzięki za fotki. :-) Dostęp chyba będzie nieciekawy,ale dla świętego spokoju zmienię te oleje w mostach.Pozdrawiam
: 21 lip 2012, 12:48
autor: bunga bunga
A jaki dokładnie olej zalewasz?
8-)
: 21 lip 2012, 13:53
autor: greg26
Serrgiusz pisze:A jaki dokładnie olej zalewasz?
Mam kilka koncepcji :Motul Gear 300 75W90 GL4/G5 lub Valvoline SyntPower tdl 75w90 GL3/4/5.Poprzednie swoje a8-ki zalewałem valvoline tdl,ale myślę,żeby do obecnej D3 zalać motula.
: 21 lip 2012, 16:39
autor: badyl
nie ma problemu :-D
: 30 paź 2014, 17:47
autor: Ogród-Lca
Witam ponawiam temat przy okazji wymiany oleju w automacie chcę wymienić olej z tyłu w dyferencjale oraz w skrzyni z przodu i z tylu jaki olej polecacie i ile L będę potrzebował. Foto korka przedniego mechanizmu mile widziane.
: 31 paź 2014, 04:51
autor: ernesto
: 31 paź 2014, 09:49
autor: Ogród-Lca
Witam czytałem te linki wcześniej i żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem to że olej ma być 75W90 to wiem bardziej mi chodziło i markę , a to czy warto wymieniać czy nie , to ja chcę wymienić tylko może jakaś podpowiedź gdzie szukać korków spustowych i zalewowych co by nie tracić czasu .
: 31 paź 2014, 10:24
autor: pebo
Rafał, szukaj zeszytu metodycznego nr 283 (SSP 283 ASB 09E), lub daj znać na priva, to Ci prześlę. W zeszycie tym masz dokładnie opisaną skrzynię oraz rozmieszczenia elementów.
: 17 lis 2014, 22:09
autor: Ogród-Lca
Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
: 19 lis 2014, 21:55
autor: pebo
Ogród-Lca pisze:Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
Z tym jest taki sam problem jak z płynem ATF - producent nie przewiduje wymiany. Najlepiej jak masz skrzynię wyjętą, wtedy nie ma problemu, bo jest dobre dojście. Z prawej strony skrzyni przy prawej półosi, od strony przodu auta masz korek wlewowy na olej przekładniowy i to jest jednocześnie wskaźnik poziomu oleju. Z kolei z prawej strony skrzyni rozdzielczej, na przeciw wału napędzającego oś przednią jest korek wlewowy oleju do torsena i tylnej części skrzyni. Można próbować dostać się przez oba korki jakimś przewodem i odessać olej a następnie zalać nowy. Nie będzie to pełna wymiana, ale jedna wymiana.
: 20 lis 2014, 08:57
autor: Ogród-Lca
Czyli można to tylko zrobić tak jak myślałem przez odessanie.