Strona 1 z 2

[D3 05 3.0TDI ] Trzęsie przy zmianie z 3 na 4

: 06 sty 2013, 18:08
autor: ralf
Witam,

Problem polega na tym,że trzęsie delikatnie budą tylko podczas zmiany biegu z 3 na 4 (przez dosłownie sekundę) w trybie automatycznym, ale tylko przy delikatnym przyśpieszaniu. Na pozostałych biegach jest to kompletnie nie wyczuwalne. Zmiana biegów płynna , na skrzyni nie ma żadnych błędów. Olej wymieniony jakieś 10 tys km wstecz z filtrem, ale tylko raz statycznie. Po skanowaniu wyrzuciło błąd EGR który się powtarza...... po skasowaniu. Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni.


????

Pozdrawiam

: 06 sty 2013, 18:48
autor: labas
ralf pisze: Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni
To może być przyczyną.

: 06 sty 2013, 19:05
autor: ralf
labas pisze:
ralf pisze: Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni
To może być przyczyną.


No właśnie chcę zacząć od poduszki..... następnie EGR wyczyścić lub wymienić. Podejrzewam że czyszczenie wystarczy ponieważ wyrzuciło za małą przepustowość spalin. Nie wiem tylko jak z demontażem bo w tych silnikach to nawet do paska mikro trzeba cały przód rozebrać :-x

: 06 sty 2013, 19:13
autor: wolek
z egr nie ma problemu wszystko fajnie od góry się zdejmuje :)

: 06 sty 2013, 19:20
autor: ralf
wolek pisze:z egr nie ma problemu wszystko fajnie od góry się zdejmuje :)

Wyrzuciło ten błąd razem z błędem przepustnicy (sporadyczny) czy to może być powiązane z EGR ? Wcześniej nie miałem żadnych problemów z przepustnicą auto chodzi bez zarzutu.

: 06 sty 2013, 19:27
autor: wolek
nic nie zaszkodzi zdjąć rure od egr`u i zobaczyć czy jest jeszcze prześwit czy już go nie ma... błąd przepustnicy również może być od egr`u który to zawalił ją mułem. Do tego wszystkiego jest preparat OneShot do czyszczenia wtrysków przepustnic itd... po tym wszystkim robisz nastawy podstawowe Egr`u
bloki pomiarowe 003 Exhaust gas recirculation EGR

1) Engine speed

At idle: 720 ... 820 rpm

2) Specified intake air mass

[mg/stroke]

3) Actual air mass

[mg/stroke]

4) EGR valve activation

[%]

Nastawy podstawowe ten sam kanał (003)

: 06 sty 2013, 20:16
autor: ralf
Dzięki kolego .... W środę się za to biorę poczekam na poduchę - tania nie jest :-D

: 06 sty 2013, 20:26
autor: wolek
zacznij od sprawdzenia kostki instalacja nie ma tam komfortowych warunków może poducha nie być potrzebna a naprawa instalacji...

: 26 sty 2013, 18:47
autor: ralf
Dzięki jeszcze raz kolego Wołek za pomoc egr wyczyszczony przepustnica ok ....Jednak to forum to tak naprawdę kilka osób .....

Reszta to ma wiedzę na temat dystansów i felg najlepiej lansiarskie na disco wiochę :-D

To trzęsienie podczas zmiany biegu z 3 na 4 to prawdopodobnie będzie konwenter ,ale nie zadaje tu już żadnych pytań bo szkoda czasu ....


pozdr

: 26 sty 2013, 18:49
autor: Simone331
ralf pisze:To trzęsienie jakby przejazd po tarce przez sekunde to prawdopodobnie będzie konwenter...
Jeśli jedziesz jak po tarce to konwerter pada. Lepiej go wymienić/zregenerować bo lockUp sypie wiórami i może więcej szkód narobić. ;)

: 26 sty 2013, 23:21
autor: wolek
ralf pisze:Dzięki jeszcze raz kolego Wołek za pomoc
zawsze fajnie jest kliknac "pomógł" :) co do konwertera to jego problemy często wystepuja po 200 tyś km ale nie jest to regułą. natomiast może on doprowadzić do remontu skrzyni gdy zostanie zbagatelizowany.

: 27 sty 2013, 12:53
autor: ralf
Punkcik dodany ;-)


Zna ktoś dobry warsztat ASB w okolicy wrocławia? Jakieś 12 tys do tyłu wymieniłem olej w SERWIS ŁOBODA . Nie było tych objawów i żadnych opiłków, ale może być to kompletnie z tym nie związane. Jaki koszt regeneracji takiego konwentera?

Narazie sporadycznie się to dzieje i tylko z biegu 3 na 4 podczas delikatnego przyśpieszenia w zakresie obrotów 1700-2000. Co ciekawe na zimnym silniku nie ma kompletnie żadnej tarki.

: 27 sty 2013, 13:01
autor: Gość
ralf, U łobody robiłem skrzynie jakies 30tyś temu i hasa coraz lepiej. Serwisuje ją tam regularnie(oleje i filtry kiedy trza) Regeneracja konwertera do D2 to koszt ok 1500zł ale nie wiem czy D3 bedzie dużo droższe.

: 27 sty 2013, 13:34
autor: ralf
No i ja uważam, że to dobry serwis tylko objaw uszkodzonego sprzęgła był przed wymianą w postaci pisknięcia przy zmianie biegów przy konkretnym depnięciu. Już wtedy zdiagnozowali że może być to wina sprzęgła, ale kazali jezdzić (nic się nie dzieje) . Wymieniłem olej i objaw zniknął .... a teraz ta tarka.... W takim razie po cholerę zmieniali ten olej jak mogli to przewidzieć i zrobić raz a porządnie !

: 27 sty 2013, 14:32
autor: Gość
ralf, Mozna gdybać. Mozliwe że raz dzieje się tak,że sie sypnie a raz wytrzyma. Z wlasnego doświadczenia wiem że mnie nie pchali w koszta i sam decydowałem o wszystkim po niejednej rzeczowej rozmowie. I nawet Marek mi osobiscie odradzał tak kosztowna naprawę jaka mnie czekała.