Strona 1 z 1
[D3 04 3.0TDI
] Lekkie szarpanie przy lekkim przyspieszani
: 14 kwie 2013, 19:30
autor: ArkadiuszC
Witam samochod mam dopiero od niedawna i z moich obserwacji wynika ze
1.zawsze przy obrotach od 1500 do 2000 przy bardzo delikatnym przyspieszaniu zaczyna troszke szarpac ( a w zasadze trzasc buda) do momentu gdy dojdzie do 2000 obrotow i spadnie po przelaczeniu biegu
2.dzieje sie tak tylko przy predkosci okolo 40 mil (64 km/h)
3.jesli przyspieszam wciskajac gaz normalnie tego efektu nie ma
prosze o opinie forumowiczow , poniewaz troszke sie martwie o samochod .
z gory dziekuje za odpowiedzi , pozdrawiam
: 15 kwie 2013, 10:33
autor: FOSS
Zacząłbym od zmiany oleju ale objawy sugerują kończący się konwerter więc przedyskutuj z mechanikiem czy zmieniać sam olej czy od razu z konwerterem.
: 15 kwie 2013, 23:17
autor: ArkadiuszC
czy konwenter to jest sprzeglo hydrokinetyczne ? :mrgreen:
: 16 kwie 2013, 00:25
autor: hostastow
Tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne. Nie wiem jaką skrzynie posiadasz czy to 6hp19 czy 6hp26 ale jest sporo firm, które regenerują konwertery np. Midparts czy Avanti. Osobiście widziałem na allegro nowe konwery do 3.0tdi za ok. 2 tyś.
Pamiętaj aby po wymianie konwertera, oleju, uszczelniaczy i filtra wykonać adaptacje skrzyni, a dokładniej skasować stare wartości i wyuczyć nowych. Wypadałoby też uaktualnić soft w skrzyni ale to już raczej tylko serwis.
Starannie dobierz olej, ale po roczniku sądzę, że Ravenol zf6 będzie odpowiedni. Upewnij się jednak dzwoniąc do ASO i podaj VIN. Ale na 90% posiadasz olej 'słomkowaty'.
Warto w jak najkrótszym czasie wymienić konwerter, gdyż puszcza on 'szlam' do szkrzyni. I przy wymianie konwertera warto też (bo będzie wyjęta skrzynia) do niej zajrzeć. Bo równie dobrze może CI już kolego delikatnie pękać kosz forwardu i też będzie miał podobne objawy, szczególnie przy zmianie z 3 na 4. Ale wtedy też załącza się zawór lock up. Więc na dwoje babka wróżyła.
: 16 kwie 2013, 19:58
autor: ArkadiuszC
no , wiec bylem u mechanika na przegladzie technicznym , i powiedzieli ze skrzynia jest w porzadku a drgania przy 60 km/h spowodowane sa ze tylne opony mam zjechane na wewnetrznych stronach i to jest powodem drgan ...........ale dziekuje wszystkim za odpowiedzi
: 16 kwie 2013, 21:07
autor: mdamian
ArkadiuszC pisze:drgania przy 60 km/h spowodowane sa ze tylne opony mam zjechane na wewnetrznych stronach i to jest powodem drgan
To masz do roboty tylne zawieszenie , skoro zjechało tobie opony od wewnątrz , albo tylko zbieżność do ustawienia ;-)
: 13 maja 2013, 13:25
autor: aguisa
u mnie dokładnie takie same drgania przy wolnym dodawaniu gazu...... ArkadiuszC wymieniłeś opony czy ustawienie zbieżności dało radę :?:
Lekkie szarpanie przy
: 14 maja 2013, 20:05
autor: lukasz1986
witam Koledzy i Koleżanki podepne sie pod temat mam pytanie ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i jest tak po wymianie auto tak jakby lepiej rusza tzn. jest zrywniejsze wcześniej skrzynia szarpała mi na drive i na tipie teraz na tipie jest spokój a na drivie dalej szarpie zwłaszcza gdy zmnienia biegi w górę przy redukcji jest lepiej vag nie pokazuje zadnych błedów co może być przyczyna??
: 07 maja 2014, 19:02
autor: ArkadiuszC
u mnie problem polegal na tym ze za delikatnie jezdzilem , prawie gazu nie dodajac aby sprawdzic minimalne spalanie , a te drgania zauwazylem na pewnych odcinkach drogi zawsze w tym samym miejscu ........................odkad zaczolem jezdzic normalnie problem nie ma ...