Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Tiptronik czy Multironik

: 19 maja 2013, 16:09
autor: Bombel
Jaka jest różnica między skrzynią Tiptronik a Multironik która lepsza waszym zdaniem? Ponieważ słyszałem że Multitronik jest do bani z uwagi na dużą awaryjność :(

oraz jakie skrzynie występują w modelu D3 6.0 W12 2005-2008 czy często się psują??

: 19 maja 2013, 18:52
autor: sylwekr
W A8 według mojej wiedzy tylko montowany był Tiptronic.

: 19 maja 2013, 18:53
autor: blady99
Multi jezdzilem jest do d..lw a8 napewno tip jest, multi ma problem z przenoszeniem wiekszego momentu wec montowana w 2,0 tdi i benzynie

: 19 maja 2013, 19:01
autor: Gość
Multitronoc to skrzynia bezstopniowa i na tzw tasmie. Nie nadaje sie do duzych motorów i napedu Q stąd w A8 ich chyba nie montowano a jak już to w najsłabszej wersji może.

: 19 maja 2013, 19:38
autor: pb41ns
panowie, w a8 multi nie występuje wogóle

: 19 maja 2013, 19:42
autor: pioter
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

: 19 maja 2013, 20:03
autor: jacek
W wersji D3 W12 montowana jest skrzynia Tiptronic (6 biegów - BHT).
A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju.

: 19 maja 2013, 20:07
autor: Gość
jacek pisze:A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju.
Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana.

: 19 maja 2013, 21:18
autor: Bombel
Jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo znam się na forum oraz zasadach za co przepraszam. Poprawiłem temat lecz nie wiem czy tak może zostać??

Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni gdyż od dołu jest zawór do spuszczenia oleju ale napełnia się go jakoś chyba od góry?? Tak jak w przypadku oleju w silniku?? Więc jak nalać olej do skrzyni od dołu?? :P

A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki??

: 19 maja 2013, 21:25
autor: jacek
Apophis pisze:Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana.
Owszem ale multitronik nie był montowany w A8

: 19 maja 2013, 21:29
autor: mdamian
Z tego co wyczytałem to skrzynie multi-tronik były montowane w modelach A3 , A4 i A6 z napędem na przód .
Tip-Tronik był montowany tylko z napędem Quattro w A4 , A6 , nie wiem jak to jest w A8 :-/

: 19 maja 2013, 21:36
autor: Gość
Bombel pisze:Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni
To źle Cie poinformowano.
Bombel pisze:A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki??
No taki jaki bys powinien np ATF3 i inne a jaki ma twoja skrzynia to sprawdzi ci szanujący sie serwis ASB i wymieni odpowiednio. Co około 60tys ja to robie nawet cześciej. Nie wiem z jakiego rejonu jestes ale są dwa dobre serwisy w pl jeden w Wawie i jeden pod Wrockiem.

: 19 maja 2013, 21:48
autor: labas
Panowie ale walnęliście babola :lol:

W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3.

: 19 maja 2013, 21:56
autor: Gość
Teściu tez mi sie tak wydaje. V6 na osce miały taką opcje z tym multi.

: 19 maja 2013, 22:09
autor: arti_dg
labas pisze:Panowie ale walnęliście babola :lol:

W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3.
W D3 były tylko w 3.0 fwd, w D2 nie było, więc sam też walnąłeś babola :-P