Strona 1 z 1
[D4 12 3.0TDI
] Tiptronic, lekkie szarpniecia? Filmik vid
: 29 maja 2015, 09:03
autor: damtom85
Witam.
Pisze o D4 ale pewnie ta skrzynia występuje w starszych modelach, 8 biegowy tiptronic.
Przebieg: koło 80000km
Podczas jazdy na zimnym silniku przy delikatnym dociskaniu pedału gazu, z pierwszego biegu na drugi występuje lekkie szarpniecie i to samo na z drugiego biegu na trzeci. Problem jest w tym ze to szarpniecie nie występuje zawsze na zimnym silniku oraz czasami, zdarza się na ciepłym tez.
Zakres obrotów przy którym występuje szarpniecie to 1700 do 2000.
Nie próbowałem na zimnym silniku bo butować wiec nie mogę stwierdzić czy też to występuje na wysokich obrotach.
Olej w skrzyni raczej nigdy nie wymieniany.
Nie wiem czy wchodzę w paranoję ale chciałbym dostać jakaś poradę żeby wczas zacząć działać.
: 29 maja 2015, 10:32
autor: PABLO200
zrób updates softu skrzyni
: 29 maja 2015, 10:35
autor: damtom85
A to tylko w serwisie?
Pabloo a ty juz zmieniałeś olej w skrzyni, i jak mogę wiedzieć to jaki masz przebieg? Bo mamy te same roczniki.
: 01 cze 2015, 21:20
autor: damtom85
Czy ktos moze mi powiedziec o co chodzi z 3-cim biegiem:
1. czy to normalne ze oboty na '3' schodza az do 800 bez redukcji na 2 drugi bieg ?
2. w trzeciej sekundzie filmiku gdy jestem na '3' biegu i przyspieszam wskaznik pokazuje 1500 obrotow pozniej spada do tak jakby do 1400 i dopiero idzie dalej i przelacza na '4' bieg, o co chodzi z tym ? tak jakby jakis pol-bieg? na filmiku rowniez slychac jak silnik zmienia obroty
https://www.youtube.com/embed/_9zThVDBkog
: 02 cze 2015, 09:55
autor: PABLO200
wymiana oleju w skrzyni co 90 tyś
: 11 cze 2015, 12:38
autor: damtom85
Zrobiłem software update skrzyni w Audi, teraz na rozgrzanym silniku, wszystko ideanie chodzi, na zimnym silniku występują jeszcze lekkie opóźnienia, wiec chyba tylko olej w skrzyni pozostał do wymiany.
: 26 wrz 2015, 14:01
autor: copicar
PABLO200 pisze:wymiana oleju w skrzyni co 90 tyś
Podepne sie pod temat , to wkoncu w A8 D4 w 8 biegowej tiptronic 250konnej wymienia sie ten olej czy nie?? ja smigam po autostradach i juz mam nabite prawie 120 tys a olej w skrzyni nadal oryginalny
: 26 wrz 2015, 14:14
autor: damtom85
Wymienia się tak jak producent ZF każe
: 06 lis 2017, 20:33
autor: nikoa4
Pozwólcie ze i ja sie podepne,czy to normalne ze jak spadla temperatura około 5° to skrzynia pracuje inaczej,tzn cos szarpie przy redukcjach, kiedy mam sie zatrzymac.np z 3 na 2.jest to bardzo nie przyjemne.Brak błedow.olej wymieniony w aso+ nowy mechatronic.
: 07 lis 2017, 10:17
autor: damtom85
A czemu wymieniales mechatronike?
: 07 lis 2017, 20:29
autor: nikoa4
Nie ja poprzedni wlasciciel.calkiem nie dawno.
Ciekawe jak bedzie kiedy tem spadnie do - ?
Pytanie bylo czy u was tez skrzynia pracuje inaczej niz latem?
: 07 lis 2017, 20:34
autor: Jurek22
Skrzynia jest inna ale tez automat i faktycznie zachowuje się trochę inaczej lecz nie szarpie powiedziałbym ze bardziej ospale zmienia biegi, jak olej złapie temperaturę wszystko wraca do normy.
: 07 lis 2017, 20:42
autor: damtom85
U mnie inaczej pracuje zima niz latem do momentu gdy sie rozgrzeje olej w skrzyni. Później jest ok . Ale gdy zadałem to pytanie na angielskim forum to jedna osoba miala to samo co ja , ale reszta mowila ze praca skrzyni jest bez zarzutów nie zależnie od temperatury. Moja i tego kolesia z angielskiego forum po rozgrzaniu zachowywaly sie bez zarzutów już. A u ciebie jak jest?
[ Dodano: 2017-11-07, 20:42 ]
Jurek22 pisze:Skrzynia jest inna ale tez automat i faktycznie zachowuje się trochę inaczej lecz nie szarpie powiedziałbym ze bardziej ospale zmienia biegi, jak olej złapie temperaturę wszystko wraca do normy.
Zgodze sie nie szarpie ale ospale zmienia biegi i czasami dluzej trzyma na każdym biegu .
: 07 lis 2017, 20:48
autor: nikoa4
U mnie nawet na zimnej, ale latem jest ok.jak sie rozgrzeje to super,nie czuc zmian i szarpniec przy redukowaniu.tylko jak zimna jest ,teraz bo temperatury bliskie 0