Strona 1 z 2
[inne ] Skrzynia Tiptronic POMOCY!
: 04 sie 2015, 00:58
autor: shuttered
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem audi A6 C5 4.2. Samochód kupiłem miesiąc temu i w tym tygodniu zaczęły mi się problemy. A mianowicie gdy skrzynia delikatnie się rozgrzeje, szarpie mi przy zmianie z P na D, oraz czasami na biegach w momencie gdy jadę bardzo wolno. Nie dzieje się tak gdy ruszam autem pierwszy raz w ciagu dnia, gdy troszkę postoi chodzi idealnie. Pewien mądry mechanik powiedział mi że pomoże zmiana oleju i filtru, lecz to nic nie pomogło. W dniu dzisiejszym kilka razy mocniej przyśpieszyłem po czym gdy zatrzymałem się na skrzyżowaniu auto na D nie chciało jechać do przodu. Miałem około 3 tyś obrotów a samochód jechał jak ślimak. Wyłączyłem zapłon, odpaliłem jeszcze raz i ruszyło normalnie. W okolicach polecają mi mechanika niby znawce od Tip Tronic, który powiedział że jest popsuty Sterownik hydrauliczny w skrzyni i że koszt to 5 tysięcy, mówił także że jeżeli chce to może mi zregenerować stary za 2 tyśiące ale nie wie czy to pomoże...... Proszę was o pilną pomoc

bo juz nie wiem co mam robić.
: 04 sie 2015, 07:44
autor: krzychu22.p1i
Jedź do dobrego zakładu ASB a nie do kowali bo nie skończy się na 2 czy 5tys zł.. Znawca tiptronika hmm, ile tych skrzyń rozebrał w życiu?
Na PB i LPG to samo? Silnik w pełni sprawny?
Odłącz akku na parę godzin, kompy się zresetują a potem pojeździj i sprawdź czy nie ma błędów.
: 04 sie 2015, 10:21
autor: Arthur
Trzeba sciagnac jeszcze raz miske i dokladnie sprawdzic cale sterowanie , bo zdarza sie ze pekaja w nich plyty. Jesli byly opilki w skrzyni to moga sie zawory przycinac
: 04 sie 2015, 13:01
autor: shuttered
Powiem wam, że niby ten gościu najlepszy w okolicy , wszyscy go polecają. On jest tak jakby serwis tiptronic tylko czy mu ufać wiecie sami jak to jest, niby dobry warsztat a ci zjebie robote że hej.. Najlepsze jest to że w aucie na zimnym silniku wszystko chodzi idealnie tylko w momencie gdy troszkę pojeżdżę tak się dzieje ;/. A czy to co on mi mówił, czyli sterownik hydrauliczny to może być ta przyczyna ?
: 04 sie 2015, 13:05
autor: Miskov51
W pierwszej kolejności podpinałbym vaga i odczytał skrzynie + silnik czy coś tam nie wywaliło to na pewno nie zaszkodzi. Pytanie kto i jak wymienił tobie ten olej czy aby nowego nie zalał za dużo / za mało. Szkoda że nie wiadomo czy były opiłki przy zlewce starego oleju bo jeżeli tak to płyta sterująca na bank do czyszczenia/regeneracji/wymiany. Inna sprawa to czy wymiana oleju była statyczna czy dynamiczna.
: 04 sie 2015, 15:54
autor: shuttered
Wymiana oleju była statyczna, niby oleju weszło około 5l do skrzyni, wymienił także filtr w skrzyni. Miałem problem z kolektorem ssącym, nie było do końca dokręcony i gdy się silnik nagrzewał starsznie piszczało. WYmieniłem takżę odmę i miałem 5 błędów. Jakieś dwa błędy w przepustnicy. Klapy w kolektorze mi się nie zamykają ponieważ zacięły się w momencie gdy były otwarte. Jutro jadę do serwisu skrzyń tiptronic na diagnozę powiem wam co zdiagnozowali. Dziekuję wam za wszelaką pomoc

: 04 sie 2015, 18:10
autor: Arthur
5 litrow troche malo, miska jest prosta? jaki filtr zostal zalozony, bo czesto zakladaja zamienniki z krotka rurka.
: 04 sie 2015, 19:48
autor: shuttered
Powiem szczerze, że nie wiem zapłaciłem za filtr około 240 zł
: 04 sie 2015, 21:13
autor: pavel44
Doprowadź najpierw silnik do porządku
: 05 sie 2015, 03:56
autor: shuttered
A czy to moze byc duzy zwiazek? Silnika z skrzynia?
: 05 sie 2015, 10:08
autor: shuttered
Dowiedziałem się, że muszę zmienic sprzęgło hydrokinetyczne, uszczelki, przeczyścić całą skrzynię. Koszt Naprawy około 5 tysięcy

: 05 sie 2015, 11:18
autor: krzychu22.p1i
Praca skrzyni zależy od stanu silnika. Jeśli silnik ma babole to skrzynia będzie jeździć na nieprawidłowych parametrach i to odczujesz.
Jaki olej był zalany po wymianie.
U mnie są dość podobne objawy, jak zimna to chodzi jak trzeba ale po osiągnięciu temperatury roboczej poszarpie na 4 i 5 biegu. Konwerter buczy i ślizga się, zmiana biegów 3,4,5 (sporadycznie) jest ze szarpnięciem. Po pierwszej wymianie oleju, filtra olej był dosłownie jak smoła, praca skrzyni się poprawiła ale po około 700km zaczełasię odzywać ale było o wiele lepiej jak na początku. Druga wymiana, olej dalej czarny ale już jaśniejszy, nadal konwerter ma poślizg, lockup ma problem ze spięciem ale już z tym jeżdzę.. Przyjdzie na to czas przy rozrządzie.
Przy 5k to powinni Ci ją wytargać, zregenerować konwerter, wymienić uszczelnienia, wyczyścić i dać gwarę na rok. Cena jeszcze zapewne netto..
: 05 sie 2015, 17:24
autor: shuttered
No widzisz kolego. zakupiłem niedawno ten samochód i że tak powiem zakochałem się w nim ;/. Autko posiada full pakiet rs 6, wydechy super sprinta ogólnie jest piękne, tylko przeraża mnie ta skrzynia i jej koszt dlatego zastanawiam się co dalej z tym robic

. Boje się, że jak zrobie 1 to zjebie się coś znowu, bo takie mam szczęście
: 06 sie 2015, 09:25
autor: danishow
shuttered, trzeba było kupić auto na które Cię stać. Niestety V-ósemka z automatyczną skrzynią to nie jest Golf 4

: 06 sie 2015, 11:17
autor: Gość
Dokładnie.
Jak ja mam wydać spora kasę bo sie spsuła skrzynia to owszem humor kiepski ale zacisłem zeby i zleciłem naprawe za prawie 8kafli. Niestety to auto klasy premium do tego wiekowe i do tego nie stygnie I do tego zaniedbane przez poprzednika szczegolnie w kwestii ASB.
Koszty utrzymania dupowozu jakim np smiga moja żonka to sa smieszne w zestawieniu ilośc km i ilośc wydanej kasy. No ale smieszna jest też opcja porównania bo tamto to tez samochód i tyle ma wspólnego z A8
Także
shuttered, jeżeli cie coś przeraża to pozbądź sie za wczasu.