Strona 1 z 1

[ALL] W ilu miejscach wymieniamy olej w układzie napędowym?

: 13 paź 2010, 22:14
autor: karwafak
Witam Wszystkich.
Mam swoją pszczółkę pięć miesięcy i na samym początku po zakupie wymieniłem oleje w skrzyni i silniku. Ale dręczy mnie temat tylnego mostu i podobno jeszcze gdzieś w mechanizmie na skrzyni też się wymienia.
Proszę Was Panowie o radę w tej sprawie, gdzie jeszcze powinienem wymienić, ewentualnie sprawdzić żeby później nie żałować.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Obrazek


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Ogranicz proszę pisanie całych tekstów DUŻYMI literami.
Pozdrawiam, FOSS.

: 13 paź 2010, 22:56
autor: dice111
http://www.a8team.pl/topics14/2587.htm
Co do "innych" płynów eksploatacyjnych - wspomaganie, jeśli nie wiesz kiedy i czym zalane (a kolor wskazuje na to), płyn hamulcowy.

: 14 paź 2010, 01:09
autor: colln
olej w klimie

: 14 paź 2010, 22:22
autor: karwafak
Panowie, chodzi mi tylko i wyłącznie o układ napędowy, czyli tylni most i podobno są jakieś oddzielne przekładnie w skrzyni biegów zalane innym olejem niż skrzynia.

Obrazek

: 14 paź 2010, 22:35
autor: Mucholejkolator
Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu. Olej chyba taki sam jak w tylnym dyfrze czyli 75W90. Ile go wchodzi dokładnie nie wiem, ale podobno niewiele...Musisz to gdzieś sprawdzić.

: 15 paź 2010, 09:15
autor: stan
Mucholejkolator pisze:Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu.
Sprawdzałem osobiście 3 tyg. temu olej w tym miejscu. Wystarczy (dla lepszego "dojścia") odkręcić plastikową osłonę od strony koła. Klucz imbusowy 8 (porządny), kawałek przedłużki, ok. 2 m-cy treningów na siłowni albo b. dobry penetrator i po sprawie. Możesz też wymienić (a nawet trzeba) w torsenie. Mniej więcej w części środkowej auta lekko z przodu. Dosętp średni ale nic nie trzeba demontować.

: 15 paź 2010, 22:20
autor: colln
mechanizm różnicowy przy skrzyni (po prawej stronie) z tego co pamiętam nie ma korka spustowego (mogę bredzić lekko) więc trzeba odessać stary i dopiero zwykły przekładniowy z normą GL5 czyli jak koledzy wyżej piszą coś typu 75W90 czyli syntetyk do manualnych skrzyń, mostów - mechanizmów różnicowych - coś koło litra max

: 17 paź 2010, 23:47
autor: tomi26
colln pisze:(mogę bredzić lekko)
Nie bredzisz :mrgreen: tam faktycznie nie ma korka spustowego

: 18 paź 2010, 07:26
autor: mazur6662
http://valvoline.pl/valvoline56.html n tej stronce masz dokładnie jaki olej i jaka ilość potrzebujesz do każdego układu :P sugerowałem sie ta stronka przy wymianie wszystkich olei i nie kupiłem ani za dużo ani za mało, było w sam raz :P