[A6 02 4.2 300KM ASG] Dziwny problem ze skrznią Tiptronic
: 24 gru 2011, 16:13
A6 4.2 ASG 300KM 2002r oznaczenie skrzyni FUL
Witam, mam nietypowy problem ze skrzynią w moim audi. Nie posiadam A8 ale nie ma to znaczenia bo na tym forum jest kopalnia wiedzy o awari tiptronica w 4.2.
Problem mój jest taki iż wczoraj na 2 biegu i wysokich obrotach wpadłem w poprzeczną nierownośc na drodze, troche zburzyło na zawieszeniu ale poza tym niczym nie zachaczyłem czy żeby coś uszkodzić mechanicznie.
Po tym incydencie skrzynia przestała "ciągnąć" po dodaniu gazu obroty silnika wzrosły, auto nie przyśpieszyło i mocno szarpnęło ze skrzyni, po przejechaniu kilku set metrów znów dodałem gazu szarpnęło i wpadła w tryb awaryjny [zaswieciły się biegi na desce].
Po podpięciu vaga wyszedł błąd 17114 z jakąś informacja odnośnie 3 biegu. Nie wiem dokładnie co tam pisało bo nie dość ze po angielsku to szybko to skasowałem.
Po skasowaniu usterki wyjechałem na próbę i obiaw był taki że przy 20-30km/h skrzynia samoczynnie na tiptronicu przelaczyła się z 1 na 2, po przełączeniu na D i ponownym na Tipa była już na 4 przy 20-30km/h. Wróciłem samochodem do garażu, podpiąłem vaga, skasowałem błąd 17114 w którym już nie było informacji o żadnym 3 biegu.
Rano odpaliłem samochód i ucieszony że wszystko działa jak należy pojechałem się przejechać, po przejechaniu 5 km jak samochód złapał temperature problem wrócił. Skrzynia ślizga, ciężko jest przyśpieszyć. Wróciłem do domu, podpiąłem vaga - 0 błędów, podczas jazdy na awaryjny też nie wskoczył, biegi zmieniał normalnie [na wolnych obrotach] tiptronic tez działał bez problemów.
Zadzwoniłem po lawetę i auto pojechało na warsztat. Gośc będzie się zastanawiał do wtroku co może być objawem, więc ja postanowiłem zasięgnąć pomocy u was, może uda się zaoszczędzić trochę kasy.
Olej w skrzyni zmieniałem 5tyś km wstecz. Ale nie był zmieniany dynamicznie tylko normalnie jak w silniku.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje
Witam, mam nietypowy problem ze skrzynią w moim audi. Nie posiadam A8 ale nie ma to znaczenia bo na tym forum jest kopalnia wiedzy o awari tiptronica w 4.2.
Problem mój jest taki iż wczoraj na 2 biegu i wysokich obrotach wpadłem w poprzeczną nierownośc na drodze, troche zburzyło na zawieszeniu ale poza tym niczym nie zachaczyłem czy żeby coś uszkodzić mechanicznie.
Po tym incydencie skrzynia przestała "ciągnąć" po dodaniu gazu obroty silnika wzrosły, auto nie przyśpieszyło i mocno szarpnęło ze skrzyni, po przejechaniu kilku set metrów znów dodałem gazu szarpnęło i wpadła w tryb awaryjny [zaswieciły się biegi na desce].
Po podpięciu vaga wyszedł błąd 17114 z jakąś informacja odnośnie 3 biegu. Nie wiem dokładnie co tam pisało bo nie dość ze po angielsku to szybko to skasowałem.
Po skasowaniu usterki wyjechałem na próbę i obiaw był taki że przy 20-30km/h skrzynia samoczynnie na tiptronicu przelaczyła się z 1 na 2, po przełączeniu na D i ponownym na Tipa była już na 4 przy 20-30km/h. Wróciłem samochodem do garażu, podpiąłem vaga, skasowałem błąd 17114 w którym już nie było informacji o żadnym 3 biegu.
Rano odpaliłem samochód i ucieszony że wszystko działa jak należy pojechałem się przejechać, po przejechaniu 5 km jak samochód złapał temperature problem wrócił. Skrzynia ślizga, ciężko jest przyśpieszyć. Wróciłem do domu, podpiąłem vaga - 0 błędów, podczas jazdy na awaryjny też nie wskoczył, biegi zmieniał normalnie [na wolnych obrotach] tiptronic tez działał bez problemów.
Zadzwoniłem po lawetę i auto pojechało na warsztat. Gośc będzie się zastanawiał do wtroku co może być objawem, więc ja postanowiłem zasięgnąć pomocy u was, może uda się zaoszczędzić trochę kasy.
Olej w skrzyni zmieniałem 5tyś km wstecz. Ale nie był zmieniany dynamicznie tylko normalnie jak w silniku.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje