Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI ] Hamulce przód - wymiana na coś lepszego

: 16 lis 2013, 23:47
autor: prajewsk
Koledzy, w mojej audiczce postanowiłem wymienić hamulce z przodu. Poszukiwania rozpocząłem od tarcz. Wymyśliłem takie:
tarcze
Teraz czas na zaciski. Co radzicie? O czym jeszcze powinienem wiedzieć, aby wymienić wszystko w komplecie i prawidłowo?

: 17 lis 2013, 07:21
autor: pioter

: 17 lis 2013, 16:31
autor: FOSS
Ja u siebie zrobiłem swap całego zestawu od S8 D3.

Tarcze przednie mam właśnie 385mm ale nie wnikałem w pozostałe jej wymiary szczegółowo bo części dobierałem po numerach fabrycznych AUDI.


Tarcze 385mm masz również w modelu A8 D3 6.0W12
Polecam montować oryginały z W12 lub S8 - unikniesz wielu niespodzianek.

Mój zestaw możesz obejrzeć tutaj: http://www.a8team.pl/a8-by-foss-reaktyw ... 99,175.htm

: 21 lis 2013, 10:33
autor: prajewsk
FOSS - dziękuję za informację, jednak nie mam dostępu do wskazanego przez Ciebie linku: "Tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum."

: 21 lis 2013, 23:27
autor: FOSS
prajewsk pisze:FOSS - dziękuję za informację, jednak nie mam dostępu do wskazanego przez Ciebie linku...
No więc specjalnie dla ciebie wycinka z tamtego tematu nt. moich modyfikacji.... hamulce.


przód na S8 D3 - tarcze 385mm ->

Obrazek . Obrazek
Obrazek . Obrazek
Obrazek . Obrazek


tył na S8 D3 - tarcze 335mm ->

Obrazek . Obrazek
Obrazek

: 22 lis 2013, 00:41
autor: Simone331
Widzę Damian, że w końcu na Dunlop'y dałeś się namówić. :-D

: 22 lis 2013, 02:32
autor: FOSS
Simone331 pisze:Widzę Damian, że w końcu na Dunlop'y dałeś się namówić. :-D
Si senor, na wiosnę kupowałem nowy komplet.....
Vredestein którego miałem wcześniej 2 nowe komplety odpadł w przedbiegach bo nie zachwycił mnie swoją trwałością....
chciałem "Bridże" Potenza ale okazało się że są dostępne w nośności tylko 95-96 więc żeby nie przedłużać zakupów zdecydowałem się na Dunlopy.

Jak na razie jestem zadowolony. Kontroluję je w miarę systematycznie i na pewno starczą mi również na przyszły sezon więc jest dobrze ;-)

: 22 lis 2013, 13:04
autor: prajewsk
FOSS
No więc specjalnie dla ciebie wycinka z tamtego tematu nt. moich modyfikacji.... hamulce.
Ładnie :) Kokardki masz już na stałe? ;)

A wracając - już wiem, jak to się prezentuje. Wiem, że lepiej szukać po numerach. Pytanie tylko co zmienić w stosunku do oryginału: tarcze (jasne), jarzmo? , zaciski. Coś jeszcze?

: 08 wrz 2019, 13:54
autor: Pczester
Czy ktoś może zmierzyć grubość jarzma przednich hamulców w miejscu gdzie jest ucho do przykrecania, do zwrotnicy?
Obrazek

: 09 wrz 2019, 21:03
autor: VAGowner
Pczester pisze:Czy ktoś może zmierzyć grubość jarzma przednich hamulców w miejscu gdzie jest ucho do przykrecania, do zwrotnicy?
Mówisz i masz - grubość jarzma = 18 mm
Akurat miałem pod ręką w garażu komplet z A8 D3 lift z silnikiem 4.2 V8 TDI z 2006 roku na tarcze 360 mm.
Obrazek

Przy okazji zadanie dla admina lub osoby mającej uprawnienia do przenoszenia tematów - powinno to być w dziale technicznym D3 a nie D2.

: 09 wrz 2019, 21:26
autor: Pczester
O i dzięki 😁 🍺

: 16 kwie 2020, 13:13
autor: Adam
Mam pytanie do s8 d2 , zmiana na zaciski z w12 d3 / s8 d3 wymaga zwrotnicy z 3.3 tdi ? czy jakaś inna też pasuję ? I czy jakieś adaptery trzeba czy wszystko pasuje jak fabryczne

: 16 kwie 2020, 17:47
autor: dice111
Adam, pisane milion razy, podane łącznie z numerami zwrotnic, poszukaj