Strona 1 z 1
[D2 98
] zacisk tył i ręczny
: 23 lis 2013, 19:44
autor: pb41ns
panowie, jest problem z ręcznym, dziś przy wymianie kół obczaiłem że w ogóle nie trzyma jedno koło, linka chodzi jak trzeba i dżwigienka też chodzi a ręcznego ni widu ni słychu, czy jest tam może jakiś frez który mógł by się obrobić?
: 23 lis 2013, 19:52
autor: jacek
Masz uszkodzony zacisk hamulcowy.
: 23 lis 2013, 19:55
autor: pb41ns
to fakt, a czy jest tam jakiś frez lub coś w tym stylu w który wchodzi dżwigienka, jak to rozebrać?
: 23 lis 2013, 21:15
autor: jacek
raczej znikome szanse , prawdopodobnie uszkodzony jest mechanizm w środku zacisku który wypycha cylinderek.
: 23 lis 2013, 21:57
autor: Lukas134
pb41ns, pewnie dzwignia recznego ma na poczatku luz ze chodzi bez oporu?? Jezeli tak to ktoras dzwignia od recznego stoi:-) mialem to samo u siebie w mojej d2 98:-) wymienilem zacisk na drugi odpowietrzylem i reczny byl zyleta :-) zobacz na dzwigienki przy zacisku czy obie sa rozciagniete. Jezeli jedna jest zaciagnieta wymien zacisk. Ja probowalem rozruszac i po jakims czasie zawsze bylo to samo.
: 24 lis 2013, 09:38
autor: pb41ns
Lukas134 pisze:pb41ns, pewnie dzwignia recznego ma na poczatku luz ze chodzi bez oporu?? Jezeli tak to ktoras dzwignia od recznego stoi:-) mialem to samo u siebie w mojej d2 98:-) wymienilem zacisk na drugi odpowietrzylem i reczny byl zyleta :-) zobacz na dzwigienki przy zacisku czy obie sa rozciagniete. Jezeli jedna jest zaciagnieta wymien zacisk. Ja probowalem rozruszac i po jakims czasie zawsze bylo to samo.
te dżwigienki przy zaciskach chodzą jak należy, zaciągają się i puszczają, z tym że z jednej strony ręczny jest a z drugiej nie

: 24 lis 2013, 11:28
autor: Gabriel
Kolego najtaniej i najszybciej będzie wymienić zacisk na inny używany. Nie są drogie, tylko sztuczka w tym, aby sprawny kupić. Mnie się to udało i śmigam jakiś czas już bez problemów.
: 24 lis 2013, 11:44
autor: pb41ns
masz racje, ma ktoś może jakiś pewny na sprzedaż?
: 24 lis 2013, 12:56
autor: sylwekr
A ja u siebie regenerowałem zacisk. Też był problem z ręcznym. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem, wymieniłem elementy gumowe i chodzi jak nowy. Może warto najpierw rozebrać i zobaczyć czy się go naprawi. Używka to loteria.
: 24 lis 2013, 13:53
autor: karol208
Często uszkodzeniu ulega trzpień nagwintowany wewnątrz jak ktoś na siłę wciska tłoczek.
Kiedyś na forum były fotki zgiętego trzpienia. ten trzpień to tzw samo-regulator możliwe że się przyciął.
Znalazłem
http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-lpg-reg ... vt2838.htm
: 24 lis 2013, 19:57
autor: pb41ns
ręczny działał po wymianie tarcz i klocków, sam to robiłem i było ok, i tak nagle ręczny słabł słabł aż do końca trzeba było wajche ciągnąć, okazało się że koło nie trzyma wogóle