Strona 1 z 2

[D2 94 4.2PB/LPG ] Bicie podczas hamowania

: 28 mar 2014, 09:35
autor: Chowix
Witam,

Chciałbym się zapytać o sprawę bicia po kierownicy podczas hamowania.

Mam do wstawienia 2 sprężynki z racji tego, że bije zacisk jak jadę po nierównościach i moje pytanie jest takie:

Przy prędkości większej gdy nacisnę na hamulec auto wpada jakby w wibracje i zaczyna rzucać nieco autem - bardzo odczuwalne na kierownicy - czy jak zniweluje te bicie na zacisku na nierównościach to możliwe, że ustąpią te bicia czy raczej to tarcze które maja sporo "mięsa" ?

: 28 mar 2014, 09:44
autor: danielos8
ja miałęm takie bicie od 120km/h do 80km/h i tak z 5 miechów jezdziłem i potem samo ustało <niewiem>
Pamietam, że jak było nie tak z zaciskami w jednej a8 co kiedyś jezdziłem to stuakały przy jezdzie po nierownosciach a jak bicie przy hamowaniu i telepawki to tarcze:) barddzo czesty problem w sumie

: 28 mar 2014, 09:49
autor: Chowix
Jeżeli chodzi o bicie na nierónościach to już zakupiłem u kolegi z forum te sprężynki i niebawem sobie je zamontuje - jak tylko dostane autko od mechanika -.-

Bardziej chodzi mi o te bicie na kierownicy przy hamowaniu.. Jeżeli tarcze to razem z klockami wymieniać - tarcze i klocki sa prawie jak nowe - dlatego też nie wiem czy komplecik z klockami czy same tarcze ?

: 28 mar 2014, 10:37
autor: CINEK
jeżeli na równej drodze przy wiekszych prędkościach biją kola / kierownica podczas hamowania to najczęściej są to krzywe tarcze. Jeśli masz wymienine na nowe to wystarczy dac do przetoczenia, klocki sie dotrą....ale może to byc również wina jakiekoś wahacza, tuleji..tip ;)

: 28 mar 2014, 10:38
autor: Chowix
Mechanik powiedział, że wahacze są nieco powybijane ale nic nie bije nic nie stuka trzymie się dobrze drogi.. Czy na stacji diagnostycznej wykryją czy tarcze są krzywe ?

: 28 mar 2014, 10:51
autor: CINEK
Chowix pisze:Mechanik powiedział, że wahacze są nieco powybijane ale nic nie bije nic nie stuka trzymie się dobrze drogi..
nieco to ju jedno wklucza drugie....albo sa powybijane, albo nie... Jeśli będą wybite sworznie to słychać by było na dziurach (orzynajmniej u mnie tak było ;) ) tuleje można samemu sprawdzić...ale wszystko to ma wpływ na hamowanie a A8 to ciężkie auto i wsio musi być sztywne :]
Chowix pisze:Czy na stacji diagnostycznej wykryją czy tarcze są krzywe ?
teoretycznie powinni, ale nie wiem do jakiej prędkości sie te rolki rozpędzają <niewiem> i jak nie będzie odpowiednio szybko to nie wykryje. Bo jak będzie tarcza lekko zgięta to przy małych prędkościach tego nie odczujesz

: 28 mar 2014, 11:02
autor: krzychu22.p1i
U mnie zużyte "banany" były sprawcą bicia przy hamowaniu.

: 28 mar 2014, 11:11
autor: tomek808
na stacji na rolkach sprawdzisz ,bo miałem delikatne bicie (powyżej 80) i nie wiedziałem nawet w którym kole i na wykresie wyszło że jedna tarcza krzywa a z drugiej strony klocek zacina się i piszczało np. gdy wyjezdzałem z garazu a po wymianie problemy znikły :)

: 28 mar 2014, 11:12
autor: gacuś
krzychu22.p1i pisze:U mnie zużyte "banany" były sprawcą bicia przy hamowaniu.
u mnie było dokładnie tak samo,przy hamowaniu strasznie biło kierownicą okazało się,po wymianie wahacza(banana)nie to samo auto,hamuje idealnie <hura>

: 28 mar 2014, 11:53
autor: Chowix
Nic podjade na stację diagnostyczną i zobacze ale obstawiam na tarcze z racji tego że nic nie bije i auto jest sztywne ale kto wie :)

: 28 mar 2014, 12:47
autor: Marecki
Nowe tarcze = nowe klocki,stare tarcze = stare klocki(tj przetoczone tarcze+stare klocki)

: 28 mar 2014, 19:28
autor: beyer28
U mnie też były problemy. Bicie to mało powiedziane, wręcz walenie przy hamowaniu, telepanie, drgawki i oczywiście jeden wielki pisk. Też się zastanawiałem co to, bo aż nie do wiary, że tarcze i klocki mogłyby takie objawy dawać, choć były już słabe. Myślałem, że zawiecha, krzywa piasta itd. Ale zacząłem od tarcz i klocków...jak ręką odjął, wszystko ustąpiło <hura>

: 29 mar 2014, 13:41
autor: Chowix
Mechanik mi dziś powiedział że krzywe tarcze, ale dodał także, że wymienie i po paru miesiącach znów to samo będzie bo te hamulce są za małe do tego auta i będą się pod wpływem temp grzać i odkształcać :/

: 29 mar 2014, 14:15
autor: Jakub
Ja też walczę z biciem przy hamowaniu,wszystko sprawdzone,tercze lekko przetoczone,bo okazały się proste,zawiecha sztywna,zacisk od strony,która bije wymieniony,cały czas bez zmian.
Dziś przy wymianie kół na letnie,zauważyłem,że od strony pasażera(ta strona mi bije) klocki są praktycznie nie zużyte,jak nowe,a druga strona została jeszcze połowa,może być przyczyną np.przytkany lub zagięty gdziś przewód hamulcowy,zacisk nie dosiska do końca i wtedy bije?
Druga sprawa,też od strony pasażera,flansza,która wychodzi ze skrzyni ma luz,nie sam przegb wewnętrzny,tylko jakby od środka coś nie trzymało,do tego widać,że cieknie w tym miejscu trochę olej,może to być od tego?
Zrobiłem taki eksperyment,że zacisnąłem przewód od prawego klocka i się przejechałem,bicia nie było,czyli ewidentnie od prawej strony coś jest.

: 29 mar 2014, 14:22
autor: SenatorS8
Kolego
Zdejmi poloske od strony skrzyni.
Sprawdz jak ma sie srubka od przykrecania flanszy.
Na quattroworld jest opis jak wysypala sie obudowa kosza i luz dostala bieznia lozyska dyfra.
Musisz sprawdzic