Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania po wymianie hamulców

: 09 lis 2014, 17:40
autor: kryhawrc
Mam pewien problem.
Postanowiłem wymienić tarcze i klocki z przodu bo podczas hamowania trzęsło autem. Tak więc wczoraj zabrałem sie za robotę. Wymieniałem też przegub bo juz też stukał. Wszystko poszło bez większych problemów.
Dziś postanowiłem troche pojezdzic żeby sprawdzić efekt. Pierwsze 20-30km super zero drgań. Póżniej postanowiłem wyskoczyc na autostrade i w pewnym monecie auto dostało wibracji że musiałem zwolnić ponizej 100km/h bo myslałem że sie auto rozleci. A gdy wdusiłem hamulec drgania sie nasilały bardziej. Tak wiec z powrotem do domu posprawdzałem wszystko(było ok.) i z powrotem. I tak samo na poczatku super a po krótkiej jezdzie po autostradzie to samo.
Nie wiem w czym moze byc problem,gdzie szukac przyczyny.
Dziwne ze objawy wystepuja czasami a nie zawsze

: 09 lis 2014, 17:58
autor: krzychu22.p1i
Zawieszenie w jakim stanie jest? Wyczyszczone prowadnice klocków, piasty (jakie bicie ma piasta), prowadnice zacisk <-> jarzmo przesmarowane smarem? Na koniec wyważenie opon :P

Wygląda tak jakby klocki tarły o tarczę która się nagrzewa. Felgę da się dotknąć po jeździe?

Podobne tematy:
- http://www.a8team.pl/d2-99-42pb-lpg-drg ... 986,15.htm
- http://www.a8team.pl/d2-fl-wibracje-prz ... vt6392.htm
- http://www.a8team.pl/trzepie-drga-kiero ... vt2631.htm
- http://www.a8team.pl/d2-97-37pb-lpg-drg ... t10244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-all-hamowanie-p ... t12501.htm

: 09 lis 2014, 18:18
autor: kryhawrc
Teraz tak myśle ze jak cofalem tloczki z jednym miałem problem. Troche sie namęczyłem żeby go cofnąc. Był troche zapieczony. A koło z jej stony jest bardziej ciepłe. Ale sprawdzałem obraca sie.
Czy to może być przyczyną?????? Przytarty tłoczek???
Przy hamowaniu to się zgadzam ale bez hamowania?????

: 09 lis 2014, 18:23
autor: krzychu22.p1i
Zapieczony tłoczek nie wraca co powoduje dalsze przyleganie klocka do tarczy w efekcie czego zaczyna się nagrzewać. Mam swoje zdanie na temat lucasa w D2 chociaż miałem go w b.dobrym stanie.. Najważniejsze to przeczyszczenie prowadnic, tłoczków jeśli widać korozję lub ciężko się poruszają i nasmarowanie tych elementów. Nic nie może ciasno chodzić w układzie hamulcowym bo zaczynają się wtedy problemy.

: 09 lis 2014, 18:48
autor: kryhawrc
Czyli rozumiem to przez ten tłoczek może ten problem występować?
Choć dla mnie troche to dziwne że trzesie nawet kiedy nie hamuje. No ale cóż.
Dobra kupuje używany i zmienie-zobaczymy co będzie. Myślałem o regeneracji ale zabrałem sie kiedy za to w a6 ale nic z tego nie wyszło i kupiłem drugi.

: 09 lis 2014, 19:05
autor: krzychu22.p1i
Najpierw zobacz w jakim dokładnie stanie masz zacisk i tłoczek.

: 09 lis 2014, 19:16
autor: kryhawrc
Zacisk,samoregulacja wszystko chodzi. Tylko tłoczka nie mogłem wcisnąc bo był zapieczony. Jest pęknieta gumka

DODANO:
I jak tym teraz do domu pojechać 900 kilometrów ?? ????????

: 09 lis 2014, 20:09
autor: krzychu22.p1i
Trzeba było wcześniej o tym myśleć.. Robiąc cokolwiek przy układzie hamulcowym nie można dopuszczać się fuszerki.. To się mści i wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo nas wszystkich.

Trzeba to jakoś doraźnie rozruszać..

: 09 lis 2014, 20:25
autor: kryhawrc
Na tak tylko kto do wymiany tarcz i klocków kupuje też zestaw naprawczy tłoczka i cos jeszcze.
Jakos musze to ogarnąć. Nie wyrzuciłem jeszcze starych tarcz i klocków tak że moze na dojazd coś z tego da sie wykombinować. Bede walczył w tym tygodniu. <okioki>

: 11 lis 2014, 18:29
autor: kryhawrc
krzychu22.p1i
miałeś racje to wina zapieczonego tłoczka-niestety ale nie bardzo szło go rozruszać. Ale kiedy wyszedł troche na zewnątrz pracuje jako tako,bynajmniej kolo sie nie grzeje. Tak że na razie załorzyłem stare klocki i jade w piatek do polski po zacick-wymienie całośc i mysle ze bedzie po problemie.
Przy okazji tarcze +klocki na tył

: 11 lis 2014, 19:45
autor: Gość
U mnie gumki tez nie są rewelacyjne i miałem już robić jakąś regeneracje ale tradyczyjnie rozruszałem zacisk tak żeby palcem się dało go wciskać i nasmarowałem olejkiem wszystko.

: 11 lis 2014, 20:38
autor: Pix
U mnie ktos sobie zaciski polakierowal co utrudnialo ruch klockow w prowadnicach :)

Zawsze przy wymianie klockow szczegolowo przegladam zaciski. Podstawa skutecznosci ukladu hamulcowego.