Strona 1 z 3

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu

: 15 lis 2014, 18:08
autor: beyer28
Hej. Od dłuższego czasu mam znane w tym modelu od dawna już wszystkim telepanie podczas hamowania. Podczas normalnej miejskiej jazdy nie ma problemu i jest wszystko ok. Hopki zaczynają się od 100/h. Wówczas to występuje stukanie w prawym przednim kole. Stukanie jest oczywiście uzależnione od prędkości, czyli im szybciej jadę tym szybsza częstotliwość stukania. Żeby nie było za słodko, to oczywiście stukaniu towarzyszy telepanie autem. Ewidentnie czuć, że to stukanie powoduje tą telepawkę, która momentalnie przenosi się na drgania całym autem. Dodam, że te drgania w żadnym stopniu nie przenoszą się na kierownicę, telepie tylko (aż :)) autem.
Z rzeczy zrobionych ku poprawie dotychczas to wymiana tarcz i klocków (zimmerm. ferodo), wymiana bananów, sprawdzenie bicia tarcz po wymianie i siły hamowania poszczególnych kół (ale tylko na stacji diagnostycznej :/ ). Felgi proste, sprawdzane na różnych oponach. Oczywiście wszystko ok <niewiem> , ale problem pozostał.
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł, co warto sprawdzić jeszcze, bo mi powoli brakuje pomyslów.pozdro

: 15 lis 2014, 19:49
autor: CINEK
* laczniki stabilizatora
* amorki na wykonczeniu
* krzywa piasta
* zlamany wspornik mcpherson´a
* zapieczony zacisk - tloczek

generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...

: 15 lis 2014, 19:49
autor: Myski
sprawdzales piaste i lozyska?

DODANO:

zdejmij koło wejdz pod nie i niech ktos zacznie szarpac piasta...jesli to jedno ze wspomnianych wyzej powinno byc widac.....

: 15 lis 2014, 22:38
autor: bazzzyl
Moja podobnie się zachowuje, tylko bez stukania.

: 19 lis 2014, 18:29
autor: beyer28
martin_rs4, amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają. Jak mi sprawdzali bicie tarczy i było ok to mówili, że piastę można również wykluczyć. Ale to było sprawdzane na stacji diagnostycznej bez zegara, na rolkach. Zaciski sprawne, tłoczki nie zapieczone, przy wymianie tarcz sprawdzone. Co do łączników stab. to trzeba sprawdzić jeszcze, ale kiedyś w innym samochodzie miałem walnięte i stukało na dołkach, nie tylko przy hamowaniu. A co to takiego ten wspornik mcphersona?
Myski, na stacji piastę wykluczyli, a co do łożyska to chyba na zakrętach by było słychać pukanie...
Jedno co mnie zastanawia to przy ostatniej wymianie kół szarpałem trochę tarczami po zdjęciu koła i wyczuwalny był delikatny luz na boki :) z prawej strony nieznacznie większy. I nie wiem, czy tak powinno być, czy to jest normalne <niewiem>

Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie...

: 19 lis 2014, 18:59
autor: CINEK
beyer28 pisze:amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają.
wiesz, juz byl taki temat odnosnie sprawdzania zywotnosci amorkow na stacjach diagnostycznych ;) roznie to bywa i te maszyny nigdy Ci prady nie powiedza :/ ...przyklad...przyjechala klientka do mojego mechaniora ze cos auto plywa i przy hamowaniu tez telepie...byla na rolkach i suuuper ponad 70% amora...po wyjeciu, nie dosyc ze latal gora-dol to jeszcze na boki :D
beyer28 pisze:Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie
to co tu piszesz wskazuje na krzywa tarcze badz moje ulubione - niedokrecone kolo ;) ja mialem podobnie i sie okazalo ze po zmianie na zimowe mi nie dokrecili...jeszcze pol obrotu moglem zrobic...bylo wlasnie stukanie i bicie... :/

: 19 lis 2014, 19:21
autor: beyer28
martin_rs4 pisze:generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...
Co było u Ciebie?
pewnie pojadę na przetoczenie tarcz, jak się poprawi to kolejny komplet trzeba będzie zapodać, ale tym razem już na pewno z zaciskami od d3. ale najpierw sprawdzę dokręcenie kół :)

: 19 lis 2014, 20:32
autor: CINEK
wiesz co ja wpadlem w dziure i od tego sie zaczelo...najpierw prostowanie felgi, potem wymiana piasty, nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany przy okazji wymienilem hamulce wtedy niestety na szybko, na ABE :/ ... przez jakis czas bylo ok az w koncu znow bilo...weic wymienilem tarcze na Zimmermanna i mam spokoj :D

: 19 lis 2014, 20:39
autor: CINEK
beyer28 pisze:A co to takiego ten wspornik mcphersona?
a chodzi dokladnie o ten wspornik

Obrazek

: 19 lis 2014, 20:40
autor: beyer28
martin_rs4 pisze:nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany
Co to za część jest?
A może mam krzywą piastę, która automatycznie krzywi mi również tarczę <hmm> na zegar trzeba chyba jednak jechać

: 19 lis 2014, 20:42
autor: beyer28
Aha ok, już widzę. W którym miejscu to siedzi? :)

: 19 lis 2014, 20:48
autor: CINEK
od strony zderzaka wglebi blotnika...stojac przed lewym kolem po lewej stronie a przed prawym po prawej stronie amorka...nie mam teraz dostepu do etki... :/

: 19 lis 2014, 20:48
autor: Damian921221
W polifcie tego nie ma.

: 19 lis 2014, 20:52
autor: michalwruszak
W polifcie tez to wystepuje , u mnie jest ale tylko jedna sztuka - chyba po prawej stronie :)

: 19 lis 2014, 20:54
autor: CINEK
W polifcie tego nie ma.
oczywiscie ze jest..w ASO nowka 70pln

nr. wg etki 4D0412395B