Witam.
Zakładam temat, bo szlag trafia mnie już na te piszczące heble w D2. Próbowałem różnych kombinacji tarcze/klocki, i niestety rezultat jest mierny.
Moja S8 jest z 1996 r. więc nie ma jeszcze hebli brembo tylko zwykłe Lucasy takie jak w cywilnej A8, różnica jest tylko w mocowaniu i dlatego S8 ma troche większe tarcze.
Do rzeczy.
Mam znajomego tokarza który dorobi z brązu fosforowanego tulejki o dowolnym rozmmiarze, może ktoś ma to już pomierzone dokładnie i może to zamieścić? Mogę odwdzięczyć się kilkoma kompletami wykonanych już tulejek. Może ewentualnie z czegoś pasują? Tulejki do rozruszników - większość sprawdziłem i nie pasują.
Może ktoś ma rozebrane takie heble i może to dokładnie pomierzyć. Podejrzewam że wszystkie tuleje (są tam trzy o ile dobrze pamiętam) będą miały takie same wymiary.
Zastanawiam się też na kupnem nowych zacisków, z tego co wiem są dostępne w intercarsie ale jedna strona kosztuje ponad 1000zł, więc sens ekonomiczny jest wątpliwy.
Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
W każdym bądź razie jak ktoś zna wymiary, proszę o info.
Pozdrówka.
: 20 lut 2015, 09:18
autor: Gabriel
k44761 pisze:Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
Kolego k44761, nie wiem jak heble z D2 FL, ale z D3 "dupę urywają".
Szlak mnie trafiał, tak samo jak Ciebie i miałem podobne zdanie o hamulcach z D3. Myślałem o jakimś Cayenne.
W końcu trafiłem, na allegro, używki z D3 razem z tarczami i klockami za tak śmieszną cenę że na próbę postanowiłem wziaść. I uwierz mi że już nie myślę o hamulcach. I zapomniałem że kiedyś to piszczało. No i zaczęło to o niebo lepiej hamować, a to akurat ważne.
Jestem zadowolony i proponował bym Ci pójść w tę stronę, myślę że nie pożałujesz.
: 21 lut 2015, 09:48
autor: k44761
No tak, tylko u mnie chyba trzeba zmienić jeszcze zwrotnice, czyli lozyska itp. Kurde nie lubię takiej mechanicznej roboty.
Jaka cena za taki zestawik z d3?
: 21 lut 2015, 10:24
autor: Darek1972
A jeżeli chodzi o tulejki to z jakiego materiału tam są w oryginale ?
Miedziane ?
: 21 lut 2015, 11:55
autor: SenatorS8
k44761 pisze:No tak, tylko u mnie chyba trzeba zmienić jeszcze zwrotnice, czyli lozyska itp. Kurde nie lubię takiej mechanicznej roboty.
Jaka cena za taki zestawik z d3?
W preFL (zeliwne zwrotnice),wystarczy dorobic dystans pod tarcze.
I ja się przyłącze. Chciałem także kombinować z tymi Lucas-ami, ale w końcu zdecydowałem sie na zestawik z D3 (poczytałem troszke o tym na forum) - i powiem szczerze jest rewelacja.
Gdzies opisywałem koszt tego wszystkiego, ale nie pamietam gdzie.
Ja sie zamknąłem w mniej niż 1000zl (mozna i mniej). Pomogl mi przy tej całej kombinacji kolega SenatorS8.
Ja takze mam u siebie dystanse pod tarcze. Przede wszystkim nic nie bije, nie telepie a hamowanie dużo lepsze. Również zachecam i proponuje Ci taki swap z D3.
: 22 lut 2015, 21:35
autor: k44761
Ok. Może i warto zaryzykować.
Jaki wymiar ma mieć ten dystans pod tarcze? Jak rozumiem ma być między piastą a tarczą? Jak w takim razie z rozstawem kół?
Dystans trzeba robić customowy czy są jakieś adaptery?
Ok. Czyli z tego co tu widzę kolo powędruje 17mm na zewnątrz. Czyli dla standardowych eskowych felg będzie problem, bo będą wystawać poza nadkole. Poza tym Tyl będzie miał mniejszy rozstaw kol niż przód.
Nie wygląda to komicznie?
: 23 lut 2015, 10:21
autor: SenatorS8
Jako wywolany do tablicy odpowiadam.
Zestaw ten oczywiscie wymaga dolozenia dystansow na tylen kola .
Auto zyskuje i na wygladzie i na stabilnosci bo kola nie wygladaja nienaturalnie jak to jest w seri.
Najmniejszy rozmiar felgi dla zestwu 360mm i ATE zaciski alu 2-tloczkowe to 17 cali (seryjna felga 5 ramion spokojnie siedzi)
Gdy zlapalem kapcia zeszla zima i zalozylem orginalnego S avusa 18 cali to nie bylo zadnych objawow obcierania .
Wystarczy tylko wymienic sruby na dluzsze o 15 mm jak pamietam z dostepnosci rozmiarow.
Najwazniejszym elementem calej zabawy jest to by po wykonaniu dystansu sparowac go z tarcza i nastepnie taka pare wsadzic do tokarki ,wyzerowac bicie na tarczy(nowa tarcza bo jak uzywana to wpierw ja przetoczyc) a nastepnie zabielic do rownego powierzchnie dystansu przylegajaca do piasty-Inaczej bedzie bicie
: 27 lut 2015, 23:21
autor: k44761
ok. poki co dziekuje koledze @karol208 za podanie rozmiarow tulejek do oryginalnych hebli.
tulejki wykonane, zalozone, hamulce wycxyszczone, prowadnice posmarowane i... cisza. nareszcie. zobaczymy co bedzie dalej 😉
dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm.
Dziwne że takie rozbieżności w wymiarach 11 wewn może i lepiej bo ciaśniej na trzpień najdzie ale pamiętam że było to dosyć luźne pasowanie. Co do średnicy zewnętrznej to zapewne i 15 by weszło bo siedzi to w gumie.
U mnie jeszcze tłukł zacisk na trzpieniu tym gdzie jest mała gumowa harmonijka tam nie ma żadnej tulejki niestety. poradziłem sobie z tym troszkę druciarskim patentem ale jest cisza od czasu regeneracji zacisków do dzisiaj. Czyli rok czasu.
Tutaj ten trzpień widać
: 01 mar 2015, 22:56
autor: k44761
jak sobie poradziles? ja tam dalem pasek folii miedzianej. jest git.
co do wymiarow, u mnie 11,0 nie weszlo na zaden trzpien.
troche rozpilowalem i jest ok. "pomogl" za podanie wymiarow polecial