Strona 1 z 1

[D2 01 2.8PB ] Hamulce problemów ciąg dalszy

: 05 wrz 2015, 20:06
autor: matimumi
Po wymianie tarcz i klocków wibracje ustały, jednak problem przegrzewania hamulców pozostał. Po przejechaniu kilku km hamulce zaczynają się grzać czuć zapach palonych klocków w środku a przednia oś sama hamuje, gdy hamulce gorące i auto podniesione to kołami przednimi praktycznie nie idzie kręcić. Sprawdzone zaciski: tłoczki czyste chodzą OK gumki całe, prowadnice zacisków również nie stawiają oporu, klocki w jarzmie też się nie blokują. Płyn hamulcowy zalany świeży. Komputer nie pokazuje żadnych błędów w ABS/ESP, sam układ też działa poprawnie przy ostrym hamowaniu.
Wygląda na uszkodzoną pompę tylko którą? Główna pompa jest dwuobwodowa przód/tył jeśli źle rozumuje proszę poprawić, następnie dwa przewody z pompy głównej wchodzą do pompy ABS/ESP i tutaj następuje rozdzielenie na 4 obwody każde koło osobno.
Wygląda to tak jakby po zahamowaniu ciśnienie w zaciskach przedniej osi nie schodziło do końca i podczas rozgrzewania ciśnienie rośnie i zaczyna zaciskać hamulce.

Jak tu sprawdzić co konkretnie stanowi problem?
Kiedyś znajomy miał podobny problem w Octavi ostatecznie okazało się że zatarł się jakiś zaworek w pompie ABS i nie upuszczał ciśnienia ale doszedł do tego po omacku typu wymienił pół auta nim trafił w problem.

: 08 wrz 2015, 17:08
autor: matimumi
Ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić

: 08 wrz 2015, 20:12
autor: SenatorS8
Stan przednich wezykow elastycznych.
Zdaza sie ze pusci osnowa wewnetrzna i dziala jak zawor jednokierunkowy.

: 08 wrz 2015, 20:47
autor: robsonik4
Wężyki - u mnie przód lewa strona był zapchany i działał jak zaworek zwrotny, ale puszczał po pewnym czasie. Efektem było szybsze zużycie klocków - do wymiany poszły wszystkie wężyki :]

Podnieś przód wciśnij heble i zobacz czy odpuściły (czy koła się kręcą)

: 21 paź 2015, 10:53
autor: TMEA
weź wciśnij hamulec i puść a następnie poruszaj wężykami troszkę i zobacz czy klocek się cofnie. Powinno być widać.