[D2 01 2.8PB ] Hamulce problemów ciąg dalszy
: 05 wrz 2015, 20:06
Po wymianie tarcz i klocków wibracje ustały, jednak problem przegrzewania hamulców pozostał. Po przejechaniu kilku km hamulce zaczynają się grzać czuć zapach palonych klocków w środku a przednia oś sama hamuje, gdy hamulce gorące i auto podniesione to kołami przednimi praktycznie nie idzie kręcić. Sprawdzone zaciski: tłoczki czyste chodzą OK gumki całe, prowadnice zacisków również nie stawiają oporu, klocki w jarzmie też się nie blokują. Płyn hamulcowy zalany świeży. Komputer nie pokazuje żadnych błędów w ABS/ESP, sam układ też działa poprawnie przy ostrym hamowaniu.
Wygląda na uszkodzoną pompę tylko którą? Główna pompa jest dwuobwodowa przód/tył jeśli źle rozumuje proszę poprawić, następnie dwa przewody z pompy głównej wchodzą do pompy ABS/ESP i tutaj następuje rozdzielenie na 4 obwody każde koło osobno.
Wygląda to tak jakby po zahamowaniu ciśnienie w zaciskach przedniej osi nie schodziło do końca i podczas rozgrzewania ciśnienie rośnie i zaczyna zaciskać hamulce.
Jak tu sprawdzić co konkretnie stanowi problem?
Kiedyś znajomy miał podobny problem w Octavi ostatecznie okazało się że zatarł się jakiś zaworek w pompie ABS i nie upuszczał ciśnienia ale doszedł do tego po omacku typu wymienił pół auta nim trafił w problem.
Wygląda na uszkodzoną pompę tylko którą? Główna pompa jest dwuobwodowa przód/tył jeśli źle rozumuje proszę poprawić, następnie dwa przewody z pompy głównej wchodzą do pompy ABS/ESP i tutaj następuje rozdzielenie na 4 obwody każde koło osobno.
Wygląda to tak jakby po zahamowaniu ciśnienie w zaciskach przedniej osi nie schodziło do końca i podczas rozgrzewania ciśnienie rośnie i zaczyna zaciskać hamulce.
Jak tu sprawdzić co konkretnie stanowi problem?
Kiedyś znajomy miał podobny problem w Octavi ostatecznie okazało się że zatarł się jakiś zaworek w pompie ABS i nie upuszczał ciśnienia ale doszedł do tego po omacku typu wymienił pół auta nim trafił w problem.