Strona 1 z 2

[S8 D2 97 LPG ] Brak ABS i ESP . błąd

: 11 sty 2016, 22:19
autor: mlody91
Witam, panowie mam taki problem, otóż w mojej S nie działa ABS , po podłączeniu do VAG-a wyskakuje błąd - czujnik kąta skrętu . czy on może być przyczyną niedziałającego ABS i ESP , jak tak to gdzie on sie znajduje? :) <bezradny>

: 11 sty 2016, 22:36
autor: CINEK
tak, on jest przyczyną! Musisz sklibrować VAGiem tem czujnik.

tu masz opisane jak to zrobić

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ASR/ESP%29

: 11 sty 2016, 22:37
autor: ernesto
Oczywiście i to jest jego przyczyna. Albo uszkodzony czujnik albo, źle ustawiona zbieżność auta.
Panowie ustawiający zbieżność nie wiedzą, że nie tylko trzeba ustawić kierownice kijem na wprost. Należy również VAGiem sprawdzić czy kont skrętu jest idealnie ustawiony. Jest jaś granica tolerancji ale przekraczając tą granicę pojawiają się takie czary.

: 11 sty 2016, 22:41
autor: CINEK
Ten czujnik odpowiada generalnie za ESP ale że jest to układ działający na jednej pompie wywala przy okazji błąd ABSu i nie działają oba....a teraz w zimę to się bardzo przydaje :D

: 11 sty 2016, 22:44
autor: mlody91
martin_rs4, Czarna Magia :) z tym kalibrowaniem tego czujnika :)

: 11 sty 2016, 22:45
autor: mlody91
dodam, że jak go kasuje to odrazu go wywala .

: 11 sty 2016, 22:46
autor: CINEK
mlody91 pisze:martin_rs4, Czarna Magia :) z tym kalibrowaniem tego czujnika :)
nie no co Tyyy...pikuś :D jeśli nie masz kompa z kablem to musisz niestety jechać do kogoś kto ma i ogarnie Ci ten temat. Jak poszukasz tu na forum to gdzies to bybło dokładnie opisane nawet po "polskiemu" :)

: 11 sty 2016, 22:48
autor: CINEK
mlody91 pisze:dodam, że jak go kasuje to odrazu go wywala .
logiczne bo bez kalibracji tego czujnika kasowanie błędu nic nie da. Jedna strona jak kręcisz będzie pokazywała prawidłowe odchylenia np. +35 natomiast w drugą strone już -350 i tu jest lipa. Trzeba to ustawić ponownie i będzie ok.

: 11 sty 2016, 22:52
autor: mlody91
martin_rs4, na szczęście posiadam kompa, kabel i polski Vag 2.5 i 4.9 . tylko co dalej :)

: 11 sty 2016, 22:53
autor: mlody91
wrzuciłem na translator :) będzie trzeba sie pobawić jutro z tym .. :)

: 11 sty 2016, 22:54
autor: CINEK
nie wiem czy pokskim VAGiem to zrobisz. Ściągni sobie normalnego VCDS Lite albo VAG 4,9 czy cuś i tym zrobisz tak jak Ci w linku podesłałem, bo to jest właśnie z tego programu całe kodowanie.

: 11 sty 2016, 23:04
autor: mlody91
VCDS Lite 1.2 zassany ,jutro spróbuje. a co jesli nie działa wcale ten czujnik??

: 11 sty 2016, 23:17
autor: CINEK
Tzn, ze masz zerwaną taśmę i musisz wtedy znaleźć drugi. A miałeś cos przy kierownicy robine?

: 11 sty 2016, 23:19
autor: mlody91
ja osobiście nic nie dłubałem, ale coś było ruszane, gdyż manetka nie działa jak powinna i tempomat przez to tez najprawdopodobniej nie odpala..

: 23 sty 2016, 20:09
autor: pepi
jak by była taśma to jeszcze poduszka się zapali to raz
tylko przed kalibracją czujnika musi być taka żółta kropka
https://www.google.pl/search?q=kalibrac ... TsXdvWM%3A
Sam mam u siebie to samo i jakoś daje radę bokiem latać po co komu jakiś abs i esp
tylko jak wprowadzisz kody to trzeba się przejechać z kierownicą na wprost