Strona 1 z 1

[S8 D2 98 LPG ] Padająca pompa hamulcowa?

: 17 kwie 2016, 21:01
autor: emilus143
Cześć wszystkim. Zawsze narzekałem na kiepskie hamulce w samochodzie. Chcąc hamować awaryjnie raczej nie jest to możliwe. Otóż zaobserwowałem dzisiaj ciekawą rzecz. Toczyłem się w mieście około 80 km/h, w oddali zapaliły się czerwone światła i zacząłem hamować. Miałem 5 bieg, nacisnąłem pedał hamulca, trzymałem w jednej pozycji. Zbiłem tipem do 3, obroty wzrosły do około 3 tysięcy i pedał trochę wpadł, powodując mocniejsze hamowanie. Kilka razy już takie cuda zaobserwoałem i stwierdzam że przy wyższych obrotach mam skuteczniejsze hamluce. Rzadko kiedy trzymam samochód na wysokich obrotach, dlatego jazda jest mniej przyjemna i bezpieczna. Od czego chłopaki zacząć?

: 17 kwie 2016, 21:11
autor: michalwruszak
Trójnik podciśnienia przy przepustnicy do sprawdzenia

: 17 kwie 2016, 22:19
autor: ernesto
Emil to może być również powiązanie z Twoją nierówną pracą silnika.

: 18 kwie 2016, 10:03
autor: emilus143
Powyżej 1200 rmpm silnik pracuje aksamitnie. Myślisz że gdzieś podciśnienie na serwo ucieka? Sprawdzę ten trójnik o którym kolega pisał.

: 18 kwie 2016, 10:46
autor: ernesto
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
W tym temacie masz troszkę info.
Ogólnie v8 ma taką tendencję ze jak coś mu dolega to nie odczujesz tego na wysokich obrotach.
Na niskich będzie drżał szarpał.
A jadąc tak jak napisałeś w pierwszym poście i hamujac bez użycia Tip to pedał robi się twardy ?
Jeśli tak to na początku sprawdził bym tego Yka.
Aha jeszcze jedno nie dlubal nikt przy przepustnicy ostatnio?
Skrzynia nie zaczęła dziwnie pracować? Poszarpywac lub przeciagac biegi?

: 18 kwie 2016, 11:25
autor: emilus143
Tipem po prostu wymusiłem zmianę biegu - lubięhamować silnikiem. Wymusiłem i wskoczył na 3000K Przepustnica nie była w ogóle ruszana. SKrzynia zmienia biegi elegancko - pomijając szarpnięcia spowodowane przez dyfer + chyba dolot.