Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Moment dokręcania zacisku przedniego

: 16 cze 2016, 01:22
autor: Ukaniu
Czołem,
Nigdzie nie mogę znaleźć precyzyjnych danych a może ktoś wie :-) help!

- Jaki jest moment dokręcania zacisku do zwrotnicy w przedlifcie.

I jeszcze jakby gdzieś było:
- Jaki jest moment dokręcania śrub mocujących połówki zacisku.

Musiałem odkręcić bo prowadnice stanęły na dębowo. Swoją drogą jak widzę, to z racji tych blaszek wchodzących w tłoczek nie ma możliwości wymienić klocków bez demontażu całego zacisku ze zwrotnicy. Słaba to sprawa bo widzę, już gwint swoje przeszedł i może być ciężko.
Dziękuje za odpowiedzi !
Ł.

: 16 cze 2016, 06:41
autor: ernesto
Nigdy nie przykrecalem kluczem Nm.
Zawsze mocno ale nie bez przesady by nie urwać śruby.
Gwint mógł swoje nie przejść ale może ktoś kiedyś źle załapał śrubę i go pociachal.
Ustaw sobie idealnie zacisk, oczyść śrubę szczotką druciana i wkrecaj palcami.
Powinno lekko iść. Następnie juz kluczem dociagniesz.

: 16 cze 2016, 09:55
autor: Ukaniu
Gwint jeszcze wytrzyma mam nadzieje. W przedlifcie lipa z tym, że gwint jest w zwrotnicy.
Ja nie lubię dokręcać na oko ale jak nie dowiem się ile to i tak trzeba będzie.
Póżniej w polifcie widzę gwint przeniesiono do zacisku - jak byc powinno ze względów serwisowych.
Jeśli zmienię zacisk i zwrotnice na poliftową z tarczą 323 to wejdzie w felgi 16?

: 16 cze 2016, 09:59
autor: michalwruszak
Wejdzie - fabrycznie były takie konfiguracje

: 19 cze 2016, 00:11
autor: pioteros
nie tyle ze ze wzgledow serwisowych tylko z powodu glownie ze wiekszosc zwrotek polift byly alu wiec robic gwint w aluminium to tak srednio, kilka wymian i by sie poddal, dlatego gwint robiono w jarzmie zeliwnym

chociaz sa tez poliftowe zeliwne zwrotnie gdzie otwor byl przelotowy ale bylo ich malo