Strona 1 z 2

[D2 94 2.8PB/LPG ] Grzejąca się tylna felga

: 24 mar 2018, 17:35
autor: Jarek1988
Witam! Mam problem z grzejącą się tylną prawą felgą. Jazda po mieście nic się nie dzieje. Przejadę ok. 30 km ekspresówką - felga gorąca (ale nie aż tak żeby nie można jej było dotknąć). Jak pisałem jakiś czas temu w te największe mrozy wydawało mi się, że po zaciągnięciu ręcznego nie odbił do końca bo wtedy zaczęły się te problemy z grzaniem felgi. Odstawiłem Ósemkę do mechanika i po rozebraniu i dokładnej weryfikacji i czyszczeniu tylnych hamulców problem pozostał. Mechanik mówi, że wszystko wygląda ok, żadnych wycieków płynu, zaciski, ręczny wszystko pracuje bez zastrzeżeń. Poskładał wszystko do kupy a problem pozostał. Dodam, że przy większych prędkościach słychać jakby coś w tym tylnym kole ocierało ale to nie zawsze. Może to być łożysko? Teoretycznie nie wyczuwa się żadnego luzu. Łożysko może dawać takie objawy?

: 24 mar 2018, 17:41
autor: pb41ns
teoretycznie może ale powinno je być słychać,nie hałasuje podczas jazdy?

: 24 mar 2018, 17:44
autor: Jarek1988
Łożysko raczej powinno huczeć tak? U mnie przy większych prędkościach (ale to nie zawsze) słychać jakby coś lekko ocierało ale huczeniem tego bym nie nazwał.
Jeszcze zapytam - czy ABS może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na forum Opla, też grzanie się felgi, gość powymieniał masę rzeczy a okazało się, że to moduł ABS. U mnie ABS działa normalnie.

: 24 mar 2018, 19:29
autor: pb41ns
Jeśli nic nie słychać to napewno nie będzie to łożysko, a jeśli chodzi o ABS to wejdź w bloki pomiarowe abs-u i tam masz z poszczególna prędkości obrotowe każdego koła, jedziesz prosto i muszą być takie same wartości , jeśli będzie coś nie tak z czujnikiem to napewno będzie inną wartość prędkości

: 25 mar 2018, 09:14
autor: Jarek1988
Dzięki sprawdzę właśnie te prędkości obrotowe kół.

: 25 mar 2018, 11:43
autor: danishow
Moim zdaniem na 99% masz zapieczony tłoczek w zacisku hamulcowym, który nie wraca po puszczeniu pedału hamulca. Też tak miałem, dodatkowo na tym samym zacisku czasem blokował się ręczny ...jak u ciebie było czuć na dźwigni, że nie odbijał. Zacisk wymieniony, problem z głowy.

: 25 mar 2018, 12:15
autor: pb41ns
tez bym to obstawiał, lecz kolega twierdzi że miał zregenerowane zaciski, lub poprostu został oszukany <bezradny> , podnieś auto i zakręć kołem , jak troche trzyma to na bank zacisk nie odbija jak Daniel mówi

: 25 mar 2018, 17:00
autor: Jarek1988
Oszukany to nie bo mam już od wielu lat sprawdzonego mechanika. No nic jutro lub we wtorek mechanik ma zabrać Ósemkę i będzie patrzył co się tam dzieje.
danishow regenerowałeś swój zacisk czy wymieniłeś na inny?

: 25 mar 2018, 17:04
autor: danishow
Kupiłem nowy TRW, nie wierzę w regeneracje prawie 20-letnich zacisków <hihi>

: 25 mar 2018, 17:21
autor: Jarek1988
Gdzie kupowałeś? Pamiętasz mniej więcej ile kosztował nowy?
Jeszcze jedno pytanie - czy jeśli wymieniałbym jeden zacisk na fabrycznie nowy to trzeba wymieniać komplet na jednej osi? Czy drugi sprawny może zostać?

: 25 mar 2018, 18:44
autor: danishow
Oczywiście, że wystarczy wymienić tylko ten uszkodzony ... to nie tarcza hamulcowa czy amortyzator. Nowy zacisk kupowałem u naszego dostawy części zamiennych, z rabatem warsztatowym kosztował niecałe 120 Euro, na zacisku było logo Audi więc oryginał.

: 30 mar 2018, 19:34
autor: Jarek1988
Pany podpowiedzcie coś bo normalnie nie wytrzymie! Zacisk znowu rozebrany wszystko w 100% działa i wygląda tak jak trzeba, dla pewności wymieniony przewód elastyczny (stary nie miał żadnych oznak zużycia). Mechanik 2 dni jeździł, sprawdzał, działa tak jak powinno. Dziś wracam od niego do domu, jakieś 35 km zajeżdżam na stację zatankować, wychodzę - smród klocków. Wkurwiony idę do prawej tylnej felgi (ta co mi się grzała) dotykam... zimna! Dotykam lewej tylnej - gorąca jak cholera! O co kaman? W takim wypadku chyba rzeczywiście można wykluczyć zaciski, one były i są dobre. Tylko co się tam może dziać z tyłu?
Aha tarcze sprawdzane zegarem na bicie - prawie idealne.

: 30 mar 2018, 19:47
autor: danishow
Jarek1988 pisze:Tylko co się tam może dziać z tyłu?
A linka od ręcznego sprawdzana? ...może za mocno naciągnięta. Masz delikatny luz zaciągając hamulec ręczy czy od razu jest napięty?

: 30 mar 2018, 19:50
autor: Jarek1988
Linka sprawdzana 2 razy - teoretycznie wydaję mi się, że ręczny jakby szybciej łapał (ale może jestem już przewrażliwiony) mechanik mówił, że luz jest taki jak powinien być.

: 30 mar 2018, 19:53
autor: danishow
Więc po kolejnej jeździe jak któraś felga będzie znów gorąca, zajrzyj z tyłu pod auto i sprawdź czy dźwigienki od ręcznego opierają się o uchwyt. Może gdzieś coś się blokuję i nie odbija <bezradny>