Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tylne zaciski - co jest nie tak

: 08 lip 2019, 20:33
autor: Druss
Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.

Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??

Recę i cycki opadają...
<bezradny>

: 08 lip 2019, 20:48
autor: PAlllUCH
Hej. Przerabiałem temat.
U mnie Regeneracja zacisków pomogła ale nie za pierwszym razem he. Tzn tłoczki muszą chodzić delikatnie, ja jestem w stanie wyjąć tłoczki praktycznie "ręką" bez żadnych kluczy itp. Spr wyciągnąć jeszcze raz tłoczki z zacisków i wyczyść bardzo dokładnie miejsce uszczelnienia tłoczka, u mnie tam leżał problem.

Obrazek

Chodzi mi o ten uszczelniacz i to co jest pod nim.
Tłoczek musi wchodzić i wychodzić płynnie i lekko.

(Skoro jak sam napisałeś załatwiłeś 3 uszczelki i za 4 razem jakoś fuksem , na siłę się udało to na bank tu leży problem :P )

: 09 lip 2019, 00:08
autor: VAGowner
Za nierównomierne zużywanie klocków może być również odpowiedzialne zużycie prowadnic
Obrazek
Przykład montażu tutaj chociaż zewnętrzną uszczelkę montuję inaczej niż Chris

Re: Tylne zaciski - co jest nie tak

: 09 lip 2019, 16:40
autor: Beretti
Druss pisze:Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??
Recę i cycki opadają...
<bezradny>
Miałem tak samo 3.3 TDI 2001 . z jednej strony prawie nowe z drugiej już blach została .
2 razy zakładałem reperatuki , i było OK nie ciekło niby brało z 2 stron brało tak samo nie ściągało .... jak się okazuje te tłoczki jakoś ,,puchną ,, w zacisku i to jest problem .
Wysłałem na regenerację najpierw przód , poźniej tył i jestem bardzo zadowolony <brawo>
<brawo> zobacz mój wątek tu : https://www.a8team.pl/a8-d2-01-33-tdi-r ... t26755.htm i polecam ich z całej mocy bo Panowie wiedza co robią !!!
Szkoda Twojego zdrowia i czasu <bezradny>
Pozdrawiam

: 10 lip 2019, 11:12
autor: Druss
Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.

Wziął za to 300 zł <bezradny>

Ehhh :(

: 10 lip 2019, 12:27
autor: Beretti
Druss pisze:Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.
Wziął za to 300 zł <bezradny>
Ehhh :(
Niestety będę pesymistą i myślę że nic to nie da , wydane pieniądze w błoto .... <bezradny> <bezradny> <bezradny> .

: 10 lip 2019, 13:33
autor: Ukaniu
Beretti pisze:wydane pieniądze w błoto ....
A jak wyślesz do regeneracji to oni tam niby jakieś cuda robią inne? Pomijam piękny lakier czy może nawet ocynk.

: 10 lip 2019, 16:05
autor: Druss
To wrócę z reklamacją :)

Ukaniu - widzę że Ty też WGM :)

: 10 lip 2019, 23:16
autor: Pepek
Jeśli masz aluminiowy zacisk to niestety jest to częsta przypadłość. Korpus puchnie głównie pod uszczelką przeciwpyłową (rzadziej oringiem). Jak spuchnie to wypycha gumę a ona zaczyna blokować tłoczek. Jedyny sposób w domowych warunkach to dremel z tarczą tnącą i oczyszczenie rowka dla uszczelki a przy montażu nie żałowanie pasty. To samo zjawisko jest w D3 na łączeniu silnika z zaciskiem - puchnie zacisk i pęka obudowa silnika.