Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Przeróbka ABS/ESP --> ABS

: 25 sie 2021, 16:06
autor: DAWIDOOO
Cześć.
Chcę zrobić porządek z ABSem.
Najpierw opisze sytuację.
Moja eska była seryjnie w automacie wyposażona w ABS z ESP.
Teraz jest w manualu.
Obecnie silnik pracuje na EMU bo jest dołożone turbo.
Zostawiłem też seryjne ECU do obsługi innych dupereli.
W obecnym układzie nie działa mi ABS/ESP bo do działania potrzebny jest sygnał obciążenia silnika czyli sygnał z przepływomierza. Przepływomierza nie ma możliwości wpiąć, więc jest błąd przepływki i błąd ABS/ESP - nie działa.
Potrzebuję numer sterownika od ABSu takiego, który nie potrzebuje sygnału o obciążeniu silnika.
Np. z prefl S8 manualu bez ESP lub jakiegoś innego modelu prefl w quatro.
Czy pompy ABSu też były różne w zależności czy było ESP?

: 25 sie 2021, 17:06
autor: dice111
Tak. Pierwsze eSki (w tym moja) nie miały układu ESP, pompy są różne, również dla EDSa (z tym, że chyba nie było eSki bez EDSa).
Numery w zależności od VINu masz podane https://ifinterface.com/page/page3.php Carprog2 -> w grupie 6

: 26 sie 2021, 13:49
autor: DAWIDOOO
Pewnie jeszcze i inna wiązka do tego.
Czyli przekładanie masakra i koszta.
Z sensownych opcji pozostaje mi chyba tylko podpiąć świnkę DET3 i wkład z przepływomierza do ori ECU.
Przepływomierz będzie zaizolowany żeby nie łapał przepływów a sygnał z niego będzie przepuszczony i zmodyfikowany w zależności od obrotów i ciśnienia w kolektorze przez DETa.
Tak kiedyś mi to działo zanim wjechało EMU i wszystko co będzie potrzebne jeszcze mam w garażu.

: 26 sie 2021, 15:28
autor: gtfan
Tu masz schematy dla ABS i ABS+ESP
https://www.mediafire.com/file/c2mo5dce ... s.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/4dl6kr6y ... p.pdf/file

Masz sterownik ABS pod deską rozdzielczą koło kolumny kierowniczej, czy zintegrowany z pompą ABS?
No i z tych schematów wynika, że przy ESP komunikacja z ECU leci po CAN. Więc pewnie dałbyś to radę ogarnąć w EMU, jakbyś wiedział jaką ramkę trzeba wysłać do sterownika ABS.