Strona 1 z 1

[A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe

: 15 maja 2009, 16:08
autor: ATLAS
Witam.

Poprzedni właściciel powiedział nam, że za 20tys. km będziemy musieli wymienić klocki (na których zrobił już 5tys.) bo kupił też jakieś miękkie które dość szybko się zetrą. Od zakupu auta przejechaliśmy ze 15 tys. i zaświeciła się kontrolka wytartych klocków (a więc wszystko ok). Mechanik wybrał jakieś tam klocki za ponad 300 zł na przód. Nie wiem jakiej firmy ale jak sam mówił sugerował się tym, żeby były miękkie. Po założeniu okazało się, że klocki piszczą podczas hamowania. Jak wiadomo to jest możliwe ale powinno zniknąć po jakimś czasie (okres docierania). Po 2 tygodniach klocki dalej piszczały nawet trochę głośniej.
Obecnie minęło już ze 2 miesiące od wymiany a klocki dalej piszczą jak zarzynany prosiak :-/ Zwłaszcza gdy hamujemy z 20km/h a więc np. podjeżdżając co chwile o parę metrów w korku. Już mi normalnie wstyd za to autko :-/
Może trzeba zmienić tarcze hamulcowe? Czy ktoś też miał taki przypadek? W ogóle co ile zaleca się wymiane klocków a co ile tarcz? Bo słyszałem teorię że to przypadłość A8 i że oba te elementy wymienia się co 20-25tys. km. Proszę o radę..

: 15 maja 2009, 17:14
autor: Doc
Czy wymienić tarcze, określa się po ich zużyciu, grubości, rancie.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.

Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.

Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.

Także jak widzisz jest kilka możliwości.

: 16 maja 2009, 15:21
autor: paulo79
ja mam nowe tarcze i klocki i tez piszcza jak zarzynany prosiaczek hehe

: 16 maja 2009, 23:37
autor: maniekmac
moja piszczy ale tylko jak hamuje podczas cofania tak powoli, a tarcze i klocki to jeszcze ma niemieckie :mrgreen:

: 17 maja 2009, 00:26
autor: ATLAS
Heh dodam, że gdzieś na AKP lub A6 forum przeczytałem, że w A8 należy zmieniać tarcze i klocki co ok. 25 tys. bo po prostu się scierają/zużywają co tyle i taka ot przypadłość tego modelu. Duża waga etc. i nie wazne czy tarcze z brembo itd. dostają wysokiej temperatury, potem woda i już do wymiany
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/

: 31 maja 2009, 22:05
autor: 123mielony
Kolego ja założyłem na przód klocki ATE na orginalne tarcze i cisza od początku.Z tego co mówił koleś w sklepie to twardość średnia.

: 21 maja 2011, 11:52
autor: Saberek
Jezeli robie OT to sorki :)
Jak wymienic klocki w D3 z tylu, zaciski maja elektrycza samoregulcje wiec jak je wepchac bo chyba nie na sile jak w normalnych zaciskach ????
Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004

: 21 maja 2011, 12:24
autor: mdamian
Kolego jak masz Vaga to tam masz opcję cofnij tłoczek czy jakoś tak , nie pamiętam .
Zastanawiałem się do czego to służy ale dzięki tobie już wiem , bo D2 nie ma ręcznego elektrycznego , a d3 tak .

: 21 maja 2011, 12:36
autor: dice111
Saberek pisze:Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004
Procedura w PDFie:
http://ul.to/adxqtht5