Strona 1 z 3

[D2 ALL ] Gdzie kupic EBC w sensownych pieniądzach?

: 29 maja 2011, 15:09
autor: michal_5000
Panowie, mam S8 D2 '00 zakupione z hamulcami w agonalnym stanie (tarcze przednie od połowy średnicy do krawędzi zewnętrznej totalnie zardzewiałe, do tego non stop pali się kontrolka klocków - nie muszę dodawac, że auto hamuje baaardzo słabo).

Przekopałem chyba większość - jak nie wszystkie - tematy na forum dotyczące hebli (a trochę tego było ;-) ). Po rozważeniu tego co tam napisano, chyba zdecydowałbym się na klocki EBC Yellow Stuff + jakieś gładkie tarcze (tu chyba cena zadecyduje).

I tu pytanie do kolegów, którzy już to przerabiali - możecie polecić jakiś sklep internetowy lub "w realu" z Warszawy/okolic, który prowadzi sprzedaż EBC i nie zedrze skóry?? :?:

: 29 maja 2011, 19:27
autor: lunizS8
Musisz poszukać jakiś dystrybutorów EBC u siebie w regionie, ale ceny prawdopodobnie będą podobnie i oscylować ok 1000zł na przednią oś. Nie wiem ile yellow stuff są droższe ale wydaje mi się ze green w zupełności wystarczą + tarcze ATE. Ja noszę się właśnie z zamiarem kupna takiego zestawu przy kolejnej wymianie klocków.

: 30 maja 2011, 14:47
autor: minus4
Kolego, ja zamawialem z oficjalnej polskiej strony ebc , nie sugeruj sie tez tym ze moze nie byc klockow yellow w tej ich internetowej bazie dla twojego modelu, zadzwon i zapytaj napewno sa, bo sam zamawialem, zamawialem yellow na przod i red na tyl z kompletem tarcz ultimax, wszystko praktycznie idzie z anglii i troszke to trwa (ok. poltora tygodnia realizacja) . Nie wiem i szczerze watpie ze znajdziesz je gdzies sporo taniej , moze 20-100 zl to bylo by juz cos. Mozesz rzeczywiscie sprobowac kupic sporo tansze green, wysoce prawdopodobne ze i tak beda sporo lepsze od tego co mozesz kupic z innych firm.

: 30 maja 2011, 15:53
autor: michal_5000
Oki, dzięki za pomoc. Teraz widzę, że na polskiej stronie mają spis dystrybutorów - popytam i juz będę wiedział.

Zastanawiam się jeszcze nad tarczami... EBC Ultimax są trochę nacinane - a paru kolegów tu na forum pisało, że takie tarcze są bardziej podatne na pękanie, hałasują, itd. (nie mówiąc o cenie).
Więc chyba muszę poszukać tarcz ATE i do tego zapodać klocki EBC... :roll:

: 31 maja 2011, 16:02
autor: minus4
predzej Ci te Ate zgnija niz ten ultimax nacinany peknie ;) To nie Zimmermany, jak masz kase bierz smialo Ultimaxy, ale w komplecie z ATE tez bedzie super.

: 01 cze 2011, 02:01
autor: Saberek
Jak chcesz to zalatw dokladne numery czesci z EBC ja ci to moge zamowic tu w UK jak cena ci bedzie odpowiadala i wyslac kurierem za ok 100zl ekstta do PL bo po co przeplacac w PL

: 01 cze 2011, 07:47
autor: mazur6662
ceny EBC w różnych sklepach zbytnio się nie różnią i tak są ściągane z Anglii, zagadałem kolesia i dostałem przesyłkę i płyn hamulcowy gratis :)

: 01 cze 2011, 21:59
autor: michal_5000
Spoko Panowie - dzięki za odzew, chyba już ustaliłem (a) jakich dokładnie tarcz/klocków potrzebuję, bo są dwa rodzaje, (b) jacy producenci to produkują i (c) gdzie to kupię :)

Według wszelkiego prawdopodobieństwa mam tarcze 345 mm (kod hamulców 1ZL, w przeciwieństwie do 1LX = 323 mm), co by się zgadzało z najczęstszym info w Necie i zgrubnym pomiarem przez felgę :mrgreen: Do tego idą zaciski z dwoma klockami na stronę (były jeszcze z czterema). Jeszcze próbuję potwierdzić to po VIN-ie, jak skołuję dostęp do ETKI.

Kupował będę prawdopodobnie klocki EBC Yellow Stuff + tarcze EBC gładkie (ani Ultramax, ani Turbo Groove). Z tego co poczytałem forum - chcę się trzymać z daleka od nawiercanych Zimmermanów oraz jakichkolwiek ATE. Gładkich Zimmermanów z kolei nie ma.

Jak temat sfinalizuję - Dam znać jak takie combo się spisuje. Bo na razie to się tym jeździć za bardzo nie da :-?

: 02 cze 2011, 08:25
autor: sebos17
michal_5000 pisze:Spoko Panowie - dzięki za odzew, chyba już ustaliłem (a) jakich dokładnie tarcz/klocków potrzebuję, bo są dwa rodzaje, (b) jacy producenci to produkują i (c) gdzie to kupię :)

Według wszelkiego prawdopodobieństwa mam tarcze 345 mm (kod hamulców 1ZL, w przeciwieństwie do 1LX = 323 mm), co by się zgadzało z najczęstszym info w Necie i zgrubnym pomiarem przez felgę :mrgreen: Do tego idą zaciski z dwoma klockami na stronę (były jeszcze z czterema). Jeszcze próbuję potwierdzić to po VIN-ie, jak skołuję dostęp do ETKI.

Kupował będę prawdopodobnie klocki EBC Yellow Stuff + tarcze EBC gładkie (ani Ultramax, ani Turbo Groove). Z tego co poczytałem forum - chcę się trzymać z daleka od nawiercanych Zimmermanów oraz jakichkolwiek ATE. Gładkich Zimmermanów z kolei nie ma.

Jak temat sfinalizuję - Dam znać jak takie combo się spisuje. Bo na razie to się tym jeździć za bardzo nie da :-?
Czekam na relacje, w między czasie jak możesz cyknij fotke swoich zacisków. Ja mam 323mm teraz z 8 klockami a chcę wymienić zaciski na Brembo 4-ro tłoczkowe pod tarczę 345mm z dwoma klockami na stronę. Z tego co piszesz, masz właśnie taki zestaw. Rozważam jeszcze opcję z zaciskiem porsche 6-cio tłoczkowym ale to już trudniej dostać taki zacisk oraz ceny tarcz i klocków rosną. Autem nie jeżdżę po torze tak wiec nie wiem czy nie był to przerost formy nad treścią...

Kiedy planujesz założyć zestaw EBC?

Czy ktoś montował u siebie przewody w stalowym oplocie? Ponoć warto jeżeli zależy na porządnych hamulcach...

: 02 cze 2011, 12:42
autor: michal_5000
@sebos17 - czas oczekiwania to ok. 2 tygodnie - więc najwcześniej wtedy będę zakładał, niestety...

Fotki zacisków oczywiście cyknąć mogę, to nie problem (może uda mi się dzisiaj) - ale zaintrygowałeś mnie - w jaki sposób Ci to pomoże??

: 02 cze 2011, 14:40
autor: sebos17
michal_5000 pisze:@sebos17
Fotki zacisków oczywiście cyknąć mogę, to nie problem (może uda mi się dzisiaj) - ale zaintrygowałeś mnie - w jaki sposób Ci to pomoże??
chciałbym zobaczyć jak wyglądają zaciski pod tarcze 345 i porównać z tymi brembo, może było coś innego o czym nie wiem, z góry dzięki ;-)

: 02 cze 2011, 21:50
autor: michal_5000
Tak na szybko miałem okazję zrobić fotki tylko przez felgę, ale mam nadzieję, że da Ci to jakieś pojęcie:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Przy okazji można podziwiać z jakimi ładnymi tarczami auto do nas trafiło :lol:

: 02 cze 2011, 21:56
autor: sebos17
Dzięki za fotki, tyle co przez felgę widać to właśnie masz zaciski brembo, qurcze szkoda że u mnie takich od razu nie było ;-)

Jak będziesz wymieniał wszystko nie zapomnij o zadbaniu o zaciski, później może się zemścić...

: 02 cze 2011, 22:33
autor: maciu
nie bylo bo masz przedlifta

: 02 cze 2011, 22:57
autor: michal_5000
sebos17 pisze:Dzięki za fotki, tyle co przez felgę widać to właśnie masz zaciski brembo
Wiem że przez felgę to tak średnio, ale zerknij tutaj (dwa ostatnie zdjęcia). Zestaw 8-klockowy ze zdjęcia jest chyba identyczny jak u Ciebie, a 4-klockowy - to taki jak u mnie. Diagramy z ETKI by to potwierdzały, o ile można im wierzyć.
sebos17 pisze:Jak będziesz wymieniał wszystko nie zapomnij o zadbaniu o zaciski, później może się zemścić...
Możesz rozwinąć? Sam tego nie będę robił, ale przynajmniej zwrócę uwagę "wykonawcy". Chodzi o to, ze cylinderki potrafią się zapiekać? Są do tego jakieś zestawy naprawcze?