Strona 1 z 3

[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie

: 22 cze 2011, 17:32
autor: maciu
Warto? Jak tak to skąd?

: 23 cze 2011, 07:24
autor: pioter
Podobno warto , sam się przymierzam - gdzieś kiedyś widziałem na alledrogo , jak znajdę to dam znać tylko że troszkę kosztują . Znalazłem , myślałem że są droższe http://mtuning.pl/images/Przewody_hamulcowe_MTuning.pdf nawet są do łosiem

: 23 cze 2011, 11:27
autor: sebos17
Jak tylko będę robił mod z hamulcami w S8 to na pewno zamontuję w stalowym oplocie, cena nie jest wygórowana, zastanawiam się tylko po co jest 6 przewodów ? W jednej pozycji do A8 widnieje 4szt a w innej 6 szt. :roll:

: 23 cze 2011, 12:24
autor: repsol
ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???

Re: Wężyki hamulcowe w oplocie

: 25 cze 2011, 22:10
autor: chris541
maciu pisze:Warto? Jak tak to skąd?
Chyba 2 lata temu po stwierdzeniu pana z serwisu że jeden wężyk jest przytarty zakupiłem komplet wężyków teflonowych w stalowym oplocie firmy EBC. Na tą okazję (wymiany) dokupiłem płyn EBC dot4 z podwyższoną temp. wrzenia. Ale nie pamiętam gdzie to kupowałem. W Częstochowie albo Łodzi przez internet. Pytanie czy warto jest nie na miejscu. Czy warto żyć???? :-)

[ Dodano: 2011-06-25, 22:56 ]
Wygląda to tak: załączam fotkę wężyka EBS, jakie zamontowałem

[ Dodano: 2011-06-25, 23:06 ]
repsol pisze:ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???
Chyba takie są najlepsze: Obrazek

: 26 cze 2011, 16:16
autor: sebos17
chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa?

: 26 cze 2011, 18:59
autor: sznink
Może i warto, ale trzeba pamiętać, że elastyczne przewody nie są jedynymi elementami gumowymi w układzie hamulcowym. Gdzieś znalazłem informację, że producent zaleca wymianę co 5 lat (lub 100 000 km) elastycznych przewodów hamulcowych oraz wszystkich elementów gumowych znajdujących się w układzie hamulcowym, a co dwa lata elementów gumowych pompy hamulcowej :shock: .

Muszę posprawdzać, jak to jest dokładnie w przypadku naszych A8.

: 26 cze 2011, 22:06
autor: chris541
sebos17 pisze:chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa?
Z tego co pamiętam różnica była przy gwałtownym "głębokim" hamowaniu. Ale równoczesna zmiana płynu spowodowała także lekką poprawę skuteczności przy bardzo rozgrzanych hamulcach. Swego czasu ścigałem się z motocyklem - na zasadzie od świateł do świateł. Po przejechaniu ok 10km hamulce wykazywały na oko 30- 40% właściwości pierwotnych. Zmiana płynu poprawiła ten stan o jakieś 10% w podobnej sytuacji. Różnica nie była wielka ale zauważalna. Po prostu mogłem się zatrzymać przed światłami.
a pro po 2 postu - Oczywiście nie tylko przewody są elastyczne itd. Jednak 90% awarii dotyczy właśnie przewodów i w tym sensie nie ma co ich porównywać do tłoczka czy uszczelki. Poza tym przewody są częściowo odsłonięte.

: 26 cze 2011, 23:10
autor: szeryfisch
Brak obowiazkowej zmiany plynu hamulcowego co 2 lata to grzech. Zwlaszcza w przypadku ciezkich aut jak a8. U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....

: 03 sie 2011, 12:50
autor: maciu
szeryfisch pisze:U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....
możesz rozwinąć temat?

jak działa taka maszynka i jakie uwalenie masz na myśli?

: 27 sie 2013, 19:26
autor: adrian949
Odświeżę temat, miał ktoś do czynienia z tą firmą przewodów hamulcowych http://allegro.pl/hel-przewody-w-oploci ... 05819.html

Ostatnio zauważyłem że moje są troszkę sparciałe i pasowały by je wymienić ;-)

: 27 sie 2013, 20:36
autor: bunga bunga
Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.

Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.

Ceny normalne.

8-)

: 27 sie 2013, 22:51
autor: FOSS
bunga bunga pisze:Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.

Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.

Ceny normalne.
Potwierdzam, też mi tam polecano.
Dorabiają praktycznie "na poczekaniu" i "na auto".

Ja jeszcze tam nie dotarłem bo zrobię to jak założę tył od S8 (wciąż czekam na jarzma :/ ) ale mam plan na zrobienie sobie u nich całego kompletu ;-)

: 28 sie 2013, 05:17
autor: adrian949
Ale, dorabia w stalowym oplocie?

: 28 sie 2013, 10:36
autor: FOSS
adrian949 pisze:Ale, dorabia w stalowym oplocie?
No jak dobrze kojarzę to tak. No chyba że się mylę.
Przyznaję, że nie zgłębiałem jeszcze tematu bo napotkałem nieoczekiwane trudności w dostępności eSkowych jarzm do tylnych zacisków a przewody w oplocie zrobię dopiero po zmianie tyłu na eSkowy :-?