Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.

: 22 lis 2012, 22:57
autor: barrettm82
Witam.
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??

I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??

: 22 lis 2012, 23:07
autor: Simone331
A powiedz mi po co Ci ten zabieg?

Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.

Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu

: 22 lis 2012, 23:23
autor: barrettm82
Woli ścisłości chodzi mi o tarcze fabrycznie pokryte dodatkową warstwą !!!!!!!!!

: 22 lis 2012, 23:25
autor: Gość
Ta warstwa nic nie daje poza tym że tarcze sa droższe od zwykłych. Niestety jak ktoś chce nierdzewki to ceramike musi sobie zapodac ;)

: 22 lis 2012, 23:38
autor: barrettm82
Simone331 pisze:A powiedz mi po co Ci ten zabieg?

Moje obecne tarcze pokrywają się grubą warstwą rdzy od środka w kanałach wentylacyjnych i ogólnie gdzie się tylko da. Nie podoba mi się to i dlatego chce uniknąć tego w nowych tarczach. Mój styl jazdy wygląda tak że takie nowe tarcze jak się nie pokrzywią to mi będą z 10 lat służyć, z tąd to zainteresowanie sensownością zakupu tarcz z tą warstwą.

: 22 lis 2012, 23:47
autor: Simone331
No dobrze rozumiem Cię, ale zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo się takie tarcze nagrzewają? Ja mam S8 i system hamulcowy Brembo, a co do mojej jazdy to lubię sobie od czasu do czasu ostro pojeździć. Nie raz moje tarcze były rozgrzane do czerwoności. Do czego zmierzam. Nawet jak ktoś jeździ jak emeryt to w skrajnych momentach przegrzewa tarcze a w takich warunkach jakakolwiek powłoka szybko się z nich ulotni. Co do rdzewiejących żeberek to podejrzewam, że na to nie ma złotego środka.

: 23 lis 2012, 00:00
autor: barrettm82
Zdaje sobie sprawę. Zielony nie jestem w tym temacie. Wiem ze mogą się nagrzewać do temperatury 600-700c.

Ktoś jeździł z takimi tarczami kilka lat?? jak to wygląda.

: 23 lis 2012, 00:17
autor: Simone331
Nigdy nie interesowałem się tym tematem. Jaka jest różnica w kupnie takich tarcz w porównaniu do tych bez powłoki? Bo jeśli spora, to wolałbym kupić bez powłoki i pomalować je farbą cynkową albo dać do anodowania.

: 23 lis 2012, 00:23
autor: barrettm82
Też się zastanawiałem nad powłoką galwaniczną. ale chyba bez przesady. myślałem nad miedziowaniem. ale nie wiem jak się zachowa klocek podczas żdzierania tej warstwy galwanicznej.

: 23 lis 2012, 00:27
autor: Simone331
Anodowanie jest bardziej trwałe. Miedziowanie jest raczej podkładem. Ale rozsądne wydaje mi się malowanie farbą cynkową, nawet jakby co jakiś czas miało się czynność powtórzyć. Naprzykład przy zmianie kół z letnich na zimowe.

Edit:
Klocek zetrze każdą powłokę, a reszta zostanie nienaruszona.

Re: Malowane tarcze.

: 23 lis 2012, 03:02
autor: tomi26
barrettm82 pisze:...I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Jeden diabeł,kupowałem te ze sprężynką i bez czyli przyklejane...przed przyklejeniem trzeba oczywiście wszystko oczyścić i tyle.

W tym roku kupowałem Ferrodo i też są przyklejane ;-)

: 23 lis 2012, 06:06
autor: maciu
cynkowanie ogniowe czy jakoś tak

widziałem kiedyś auto gdzie tak zostało potraktowane zawieszenie, zaciski i tarcze

wyglądało bosko i podobno jest odporne

: 24 lis 2012, 10:45
autor: Lewian
Wszystkimi tego typu zabiegami zmienia się strukturę tarczy a potem są narzekania, że z hamulcami coś nie tak. Klocek może różnie zareagować na tego typu powłoki, wszystko nie utwardzi się tak jak powinno i wychodzą później cyrki.

Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).

Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.

Pozdrawiam

: 03 gru 2012, 13:53
autor: barrettm82
Dzięki Lewian.

O taką wiedzę mi chodziło.