Strona 1 z 2

[D2 01 4.2PB/LPG ] Zacisk tył - tłoczek nie wraca

: 23 lut 2013, 18:41
autor: mariuszjp100
Panowie mam taki problem wymienilem uszczelki w zacisku tylnym jeździłem parę dni i zaczął mi cieknąć płyn ale to z mojej winy bo uszczelke zle założyłem i dziś ładnie wszystko poskładałem i teraz problem bo zacisk słabo odbija i tarcza sie grzeje. Byłem u mechanika i mówi ze to może być wina węża gumowego czy to możliwe czy cos zle złożylem wymieniałem tylko ta harmonijkę i ta uszczelke co jest w środku. Proszę o jakieś podpowiedzi?

: 23 lut 2013, 19:24
autor: uszek
zle zlozyles wkrec pol obrotu tloczek przy odkreconym odpowietrzniku tak zeby po zlozeniu tarczy z zaciskiem reczny dzialal w calym zakresie ( na wyciagnietym sprawdzisz jaki ma skok dzwigienka)

: 23 lut 2013, 20:08
autor: mariuszjp100
nie rozumiem jak ja mialem caly zacisk sciagniety i zlozyłem i jak przycisne pedał to tloczek nie wraca tak jak powinien napisz jak od poczatku to zrobić.

: 23 lut 2013, 20:46
autor: tutenhamon
Może to być przyczyną co opisuje kolega uszek, ,ale jest jeszcze możliwość że oring na tłoczku ci się zawinął , miałem taki przypadek kiedyś w C3 . 2 komplety klocków zjeżdziłem aż postanowiłem w końcu rozebrać to bo tak jak piszesz temperatura jednej piasty mnie niepokoiła ,okazało się że oring był zawinięty jakieś 0,5 cm , płyn w ogóle nie ciekł tylko tłoczek nie odbijał jak trzeba.
Najlepiej zdemontuj zacisk rozbierz jeszcze raz , złóż porządnie i dokładnie ,jak będziesz wkręcał tłoczek to odkręć odpowietrznik i dopiero wkręć tłoczek do końca a następnie zakręć odpowietrznik . zamontuj zacisk przyciśnij kilkakrotnie pedał hamulca kontrolując oczywiście poziom płynu h. w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniając go do wymaganego stanu. teraz możesz odpowietrzyć układ .

: 07 mar 2013, 23:27
autor: uszek
No i jak temat sie ruszył?

: 08 mar 2013, 21:04
autor: tutenhamon
Chyba nie :mrgreen: czekamy aż klocki się skończą ,albo łożysko padnie od temperatury.

: 02 lut 2015, 18:16
autor: mr_nuke
Witam,

Podłącze się pod temat.
W moim A8 D2 preFL grzeje się mocniej tarcza z tyłu od strony pasażera, nim zauważyłem klocka już nie było, i metalowa jego część tarła już o tarczę (autem jeździ moja druga połówka).
Wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermana, zaciski zregenerowałem, płyn hamulcowy wymieniłem
i po krótkiej przejażdżce znów ta tarcza jest wyraźnie cieplejsza.
Czy możliwe że nowe hamulce muszą się "ułożyć" i dlatego jest taki efekt?

Pozdrawiam mr_nuke

: 02 lut 2015, 18:26
autor: Gość
Zacisk do zregenerowania bo sie blokuje.

: 02 lut 2015, 18:32
autor: mr_nuke
Regenerowałem zacisk, zapomniałem dodać, że poprzednio klocek starł się tylko z jednej strony - od strony felgi natomiast ten od wewnątrz wyglądał niemal jak nowy.

: 02 lut 2015, 19:30
autor: Bartul
Koledze sie zapiekł na prowadnicach i to na maksa, rozumiem ze wyczyściłeś prowadnice i nasmarowałeś?

: 02 lut 2015, 19:55
autor: mr_nuke
Prowadnice wyczyściłem, że ani grama starego smaru ani syfu w nich nie było. Posmarowałem delikatnie smarem. Bez klocków i tarczy zacisk leciutko chodził po prowadnicach, choć zastanawiałem się czy nie ma na nich zbyt wielkiego luzu. Same prowadnice nie miały żadnych śladów obtarć itp. mierzyłem je po całej długości i wszędzie trzymały ten sam wymiar. ;(

: 02 lut 2015, 20:16
autor: Bartul
A rowek kolega wyczyścił tam gdzie uszczelka kwadratowa jest bo jak został syf to może zaciskać, albo coś z ręcznym jest nie tak.

: 02 lut 2015, 20:43
autor: mr_nuke
Ręczny wykluczyłem, bo zrzuciłem linkę i dalej się grzało. Jutro rozbiorę jeszcze raz zacisk i sprawdzę ten rowek.

: 02 lut 2015, 22:24
autor: pepi
może być jeszcze rozwarstwiony przewód gumowy ;)

: 03 lut 2015, 07:03
autor: mr_nuke
Przewody wymieniałem w zeszłym roku, wizualnie wyglądają bdb