Strona 1 z 1
[D2 00 4.2PB/LPG
] Wymiana klocków - samodzielnie
: 15 kwie 2013, 12:47
autor: Druss
Cześć, czy w warunkach domowych jest możliwośc samemu wymienienia sobie klocków z przodu ??
Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ??
Może jakieś rady macie jak wymienić ?
Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ?
Pozdrawiam.
: 15 kwie 2013, 13:01
autor: Druss
: 15 kwie 2013, 13:15
autor: mdamian
Druss pisze:Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ??
Hmm , na pewno się będzie wysuwać bo w układzie hamulcowym panuje ciśnienie , ale nie wyciągasz przecież z dwóch stron klocków tylko pierw 1 potem drugą stronę robisz .
Ja wymieniam sam sobie klocki i nie ma zbytnio trudności z tym .
Druss pisze:Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ?
W a8 wymienia się tak samo klocki jak w A6 .
Nie wiem jak w A6 ale w A8 przychodzą 4 klocki na koło .
Nie ma w tym żadnej filozofii .
Z tyłu jak będziesz wymieniać to tam musisz wcisnąć tłoczek trochę wcisnąć , potem przekręcić około 45 stopni i znowu wciskasz tłoczek i znowu przekręcasz go .
Powtarzasz to aż tłoczek się schowa .
: 15 kwie 2013, 17:11
autor: Druss
mdamian z tym wychodzeniem tłoczków chodziło mi że z jednego zacisku jak wciskasz jeden wychodzi drugi (podobno) - pytanie czy ja mam 2 tłoczkowe zaciski :?:
W A6 były tylko po 2 na koło klocków.
Czy to z tego linku na da się do wymiany klocków u mnie ?? niechce inwestować w jakieś super/hyper/pro/advance rzeczy bo niewykorzystam tego. A szykuje mi się wymiana klocków więc może takie cudo sobie zakupie.
: 15 kwie 2013, 21:07
autor: mdamian
Druss, ja robię tak , na zużytych klockach wciskam śrubokrętem tłoczek 1 , potem blokuję go kluczem płaskim , następnie wciskam tłoczek nr 2 , odkręcam zacisk , wyciągam stare klocki i wkładam nowe .
Potem powtarzam czynność z drugiej strony .
Około 1 godzina zabawy .
: 15 kwie 2013, 22:58
autor: Druss
Też właśnie robiłem to domowymi sposobami.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam.
: 15 kwie 2013, 23:45
autor: kmicic-lt
Wszystko fajnie i pieknie, obys nie miał zapieczonych cylinderkow - u mnie byl jeden walniety, no i musiałem sobie zregenerowac oba zaciski (to tez jest prosta sprawa - tylko czasochlonna)
: 16 kwie 2013, 00:01
autor: Druss
Jak możesz napisać jak to zrobić to z chęcia przeczytam i się nauczę.
Oby się nie przydalo, ale warto wiedzieć.
: 21 kwie 2013, 08:48
autor: tomi5
Druss, Jak bys mial z czymś problem dzwoń jak bedę mógł pomuc to pomogę
Hamulce tył i przod przerobiłem w poprzedniej. Teraz zabieram się za to w eSce na razie tył wymieniony ale okazało sie że gumki na cylinderkach popękane i czeka mnie wymiana wszystkich gumek na zaciskach tylnych.
Ale jak już wymieniałeś w innych autach klocki to tutaj raczej nic nie powinno Cię zaskoczyć.
A jak już jesteśmy przy zaciskach hamulcowych, mam pytanie, bo juz 2 opinie słyszałem:
Czy smar do hamulcow(miedziany itp.) powinno sie dawać pod gumkę tą która jest na tłoczku wypychającym klocek, czy tylko pod gumki od prowadnic?
: 21 kwie 2013, 09:29
autor: marekp750
Smar miedziany pod gumki "pływania" zacisku.
Można także stosować do smarowania prowadnic klocków, zacisków:
ATE plastilube 03.9902-1002.2
Co do tłoczków to ATE: 03.9902-0501.2