Strona 1 z 2
[D3 04
] Wymiana tylnych klocków
: 03 kwie 2014, 16:43
autor: drago_o
Witam,
Mam problem z wymianą tylnych klocków... Jest mi w stanie ktoś pomóc? Potrzebuje kogoś pilnie bo mam zdjęte już stare klocki a nie mogę nowych założyć

Najlepiej tel ale to nie warunek
pozdrawiam,
KArol
: 03 kwie 2014, 17:07
autor: Jakub
Z tego co wiem,musisz przez vag-a "popuścić" zaciski,ale to nie pewne info,bo nie mam D3
: 03 kwie 2014, 17:11
autor: drago_o
wiem, ale podczas zmieny jeden zacisk wszedl w blad i nie wiem jak go ponownie otworzyc... masakra...
: 03 kwie 2014, 17:24
autor: Jakub
Tak zgaduje,może odłącz aku na parę minut
: 03 kwie 2014, 17:29
autor: drago_o
udalo mi sie go otworzyć znowu ale klocki nowe nie wchodzą a kręce tłok i sie nei chowa... kurde coś nei tak...
: 03 kwie 2014, 17:34
autor: jacek
Odłączenie akumulatora nic nie da , zamontuj stare klocki i zrób ponownie procedurę zamknięcia zacisków i ich otwarcia . Pamiętaj o podłączeniu prostownika i nie wyłączaniu zapłonu na czas naprawy.
: 03 kwie 2014, 17:39
autor: jacek
Po cofnięciu silniczków w zaciskach należy ręcznie wcisnąć tłoczki (cylinderki) zacisków hamulcowych.
: 03 kwie 2014, 18:29
autor: drago_o
Thursday,03,April,2014,18:32:33:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.LBL
Control Module Part Number: 4E0 910 801 D HW: 4E0 907 801 B
Component and/or Version: EPB A4EC0230 H03 0230
Software Coding: 0000431
Work Shop Code: WSC 79537 124 52040
VCID: 204BE4B38A53
3 Faults Found:
02426 - Brake Disk Left Rear; Not Reached
000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 177
Mileage: 367432 km
Time Indication: 0
Date: 2014.04.03
Time: 16:03:02
Freeze Frame:
Voltage: 11.28 V
Count: 12
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 177
Mileage: 367432 km
Time Indication: 0
Date: 2014.04.03
Time: 16:02:57
Freeze Frame:
Voltage: 11.39 V
Count: 61
02596 - Rear Brake Pads Worn
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 177
Mileage: 367432 km
Time Indication: 0
Date: 2014.04.03
Time: 17:23:43
Freeze Frame:
Voltage: 10.66 V
Count: 60
Lewy zacisk mam ciągle w błędzie... co z tym zrobić?
: 03 kwie 2014, 18:57
autor: jacek
Wykonaj adaptacje grubości nowych klocków i powinno być ok.
: 03 kwie 2014, 18:59
autor: drago_o
zostało tylko to
Thursday,03,April,2014,18:59:08:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.LBL
Control Module Part Number: 4E0 910 801 D HW: 4E0 907 801 B
Component and/or Version: EPB A4EC0230 H03 0230
Software Coding: 0000431
Work Shop Code: WSC 79537 124 52040
VCID: 204BE4B38A53
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 177
Mileage: 367432 km
Time Indication: 0
Date: 2014.04.03
Time: 16:02:57
Freeze Frame:
Voltage: 11.39 V
Count: 61
generalnie jeden zacisk chodzi mi teraz wolniej, ulało mi się z tłoczka troche płynu, komunikat może być o tym? dolać płyn i odpowietrzyć zacisk? Pali się na FIS zielone P przekreślone z błyskawicą.
Ok pozbyłem się wszystkich błędów... ale czuje, że pedał w podłoge wpada, musze odpowietrzyć i dolać płyn...
: 03 kwie 2014, 19:13
autor: pioter
Sprawdź czy płyn nie idzie na silniczek , tam jest mały oring który jak jest zmęczony to przepuszcza płyn do wnętrza silniczka .
: 03 kwie 2014, 19:15
autor: drago_o
już jest ok. tylko słysza "dmuchanie" w tym kole co z tłoszka poszegł płyn. myślę, że potrzeba odpowietrzyć i dolać płynu, mam nadzieje, że jakac nieszczelność się nie wdała...
: 04 kwie 2014, 12:52
autor: drago_o
Taki mam pytanko w tym temacie jeszcze, jak zakładałem nowe klocki to poprzednie miałem wpisane 3mm i zmieniłem adaptacje na 11mm nowe. Ta wartość automatycznie się koryguje z czasem jak sie zcierają klocki? Bo straych klocków miałem jeszcze ponat 7 mm a był błąd. Teraz zniknoł już. Czy to wynika ze zużycia tarczy? Sterownik myślał, że klocek tak cieńki jest a to tarcza mocno starta?
Nie wiem na ile automatycznie to sie tam dzieje a ile nie. Niech mnie ktoś uswiadomi

: 04 kwie 2014, 13:05
autor: labas
drago_o pisze:Bo straych klocków miałem jeszcze ponat 7 mm a był błąd.
Wystarczy zmienić grubość klocków i błąd zniknie.
Zawsze zmieniam tę wartość bo przesadą jest wyrzucać tak grube klocki -3mm spokojnie wystarczy.
W ASO ustawiają na połowę klocków bo to jest kasa za klocki i wymianę.
: 04 kwie 2014, 13:08
autor: drago_o
kurde to w sumie nie musiałem zmieniać klocków ;P no ale na złe nie wyszło, sa troche grubsze a ja poznałem tajniki wymiany klocków w A8
