Strona 1 z 1
[D3 07 3.0TDI
] Trzęsienie kierownicy podczas hamowania
: 19 sie 2014, 16:35
autor: maten
Klocki były wymieniane 2 lata temu auto nie jezdzilo zbytnio więc nie są zużyte (sprawdzalem)
Jednak przy hamowaniu ze 120km/h jest straszne bicie na kierownicy.
hamulec nie jest rewelacyjny ale da sie jeźdźić, jednakze porownujac do q7 czy clsa jest masakra.
Co zrobić wymienić klocki i tarcze?
: 19 sie 2014, 16:47
autor: drago_o
zwłaszcza tarcze... najlepiej na coś lepszego i wentylowanego, nacinanego
a hamulce standard? To chamowanie ze 120 było ostre? Bo standardy bardzo szybko się przegrzewają i biją. Ja po jednym hamowaniu z 200 na 120 na autostradzie to mam takie trzesawisko już później w aucie, że masakra.
: 19 sie 2014, 17:03
autor: maten
tak hamowanie było gwałtowne ze 120, hamulce standard.
Więc czas chyba zmienić je i tarcze również

: 19 sie 2014, 17:07
autor: drago_o
Podobno problem niweluje zestaw S8/W12. Ale Na początek starczy kupić dobrą tarcze i klocki

: 19 sie 2014, 18:00
autor: krzychu22.p1i
W D2 mam zestaw z D3 W12 (to samo co eSkowy) przód 385mm a tył 335mm i nie ma problemu z hamowaniem czy to z 2.. czy 140. Z przodu gładkie tarcze i klocki z aso a tył gładki na zimmermanie.
Domniemam, że elementy zawieszenia są ok, szczególnie banany bo przy nich lubi telepać przy heblowaniu.
: 19 sie 2014, 18:04
autor: drago_o
No nie wiem jak u kolegi mi "telepie" tylko na przegrzanych

Na zimnym zestawie i spokojnym hamowaniu nic nie czuć ;P
: 26 sie 2014, 08:31
autor: bunga bunga
Tarcze do wymiany.
Załóż zestaw od D3 S8/W12.
Jest praktycznie p&p.
: 07 paź 2014, 14:42
autor: maten
Dobra ,tarcze wymienione na nowe Boscha, klocki są ale i tak nie jest jak być powinno.
Hamulec jest ale nie w pełni zadawalający .Hamuje a mimo to ciągnie jeszcze trochę do przodu
: 07 paź 2014, 15:46
autor: drago_o
No w miejscu 2ton nie zatrzymasz kolego. Prócz tarcz i klocków kluczową rolę grają tez gumy... Może odrazy łapie Ci ABS. Poza tym widziałem w adaptacjach hamulców cos takiego jak strojenie czujników. Może wartko podążyć ta droga. Tylko nie wiem kto to zrobi i jak się to robi. Serwis powinien cos wiedzieć może. Tylko z takimi pytaniami radzie odwiedzić duży serwis a nie byle jaki gdzie powiedzą ze się nie da.
: 07 paź 2014, 21:25
autor: maten
Dzięki drago_o za odpowiedź, będzie trzeba znów zaprowadzić do porządnego serwisu.
Już przekonałem się z ze spręzarką, że drobni mechanicy nie mają pojęcia do takiego auta.
: 07 paź 2014, 21:31
autor: drago_o
Nawet serwisy ASO w mniejszych miastach nie maja pojęcia. Tak jak w Częstochowie gdy powiedziano mi ze nie da się zmienić języka SDS w aucie a ja to zrobiłem za pomocą oryginalnych płyt z aktualizacja
Lepiej pytać w większych serwisach

: 17 paź 2014, 16:15
autor: Dworek
Hej, ja mam delikatne drgania na kierce nie tyle w czasie hamowania, co przy większej prędkości - chcę zdjąć tarcze i je przetoczyć (mam opcję za free, więc co mi szkodzi) a przy okazji tarcze odświeżę, zedrę rdze, pomaluję itp.
Jak zdejmę tarcze i oddam koledze, to pewnie nie mogę już postawić auta na kołach, co? <niewiem>
: 17 paź 2014, 18:33
autor: drago_o
Raczej tego nie zrobisz
W trakcie jazdy? Sprawdź stabilizatory, lozyska, gumy zwrotnic... Drgania tez mogą dawać górne wachacze przednich koł jak są powyginane.
Łożyska dodaj, ze nie musi być słychać. Mi klepalo przez kilka dni a potem ucichlo i miesiąc cos czułem w jeździe ale zero odgłosów łożyska, cisza... Potem odgłos wrocil, po wymianie mega przyjemna jazda...