Strona 1 z 2

[D3 05 4.2TDI ] Tarcze tył nawiercane czy nie?

: 12 sie 2015, 20:25
autor: pawelec
Witam

Mam do wymiany klocki to przy okazji polecą tarcze.
Pytanie brzmi czy zwykłe TRW DF4269 czy ZIMMERMANN 100.3311.52?

Czy nawiercane szybciej ścierają klocki cz nie? (nigdy nie miałem w żadnym aucie więc pytam)

Przy okazji jakby ktoś mógł potwierdzić wybór bo mierzyłem miarką i na tył 310mm mi wychodzi w 4.2 TDI

http://motoneo.pl/szcz/100331152/zimmer ... /0/0/0.php <-- link do ZIMMERMANN

http://motoneo.pl/szcz/DF4269/trw_161/0/0/0.php <-- link do TRW

Pozdrawiam

: 12 sie 2015, 20:30
autor: Gość
Nawiercane szybciej ścieraja klocek. Ale niby lepiej trochę hamują.

: 12 sie 2015, 20:43
autor: aro51
Nie odczujesz różnicy a będzie to słabo wyglądać bo zaraz zdałby się przód tez nawiercany.

: 13 sie 2015, 08:51
autor: Dworek
To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...

: 13 sie 2015, 08:58
autor: panton
a co z hałasem? nawiercane nie będą głośniejsze... ?

a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12) <okok>
latasz po autobanie to na pewno się przyda

: 13 sie 2015, 09:18
autor: pytlar
kolega ma A8 i sie cieszył, że kupił z nawiercanymi tarczami :) szybko mu sie odechciało ich, bo felgi moment czarne od pyłu z klocków :P u mnie nie aż tak nie zdziera klocków jak u niego ;)

: 13 sie 2015, 12:44
autor: Gość
No to oczywiste ale mozna kupic "białe" klocki i bedzie to nie tak widoczne. Bankowo jednak szczególnie przy agresywnym stylu hamowania szybko beda klocki znikały.

: 13 sie 2015, 13:00
autor: aro51
Do tego nawiercane lubią pękać przy nawiertach

: 13 sie 2015, 13:51
autor: mkbewe
aro51 pisze:Do tego nawiercane lubią pękać przy nawiertach
dlatego ja do swoich aut nie wymyślam tylko kupuję zwykłe gładkie np zimmermana i jestem zawsze zadowolony :)

: 13 sie 2015, 14:02
autor: Gość
Mozna kupić nawet tarcze w kształcie kwiatka ale jeżeli nie ma jakis specjalnych wskazań do tego to po co? Lepiej jak chłopaki pisza-wiekszy rozmiar i bedzie git :)

: 13 sie 2015, 15:21
autor: pawelec
nawet teraz jak mam gładkie tarcze i zrobię za jednym zamachem 1030km bo tyle mam z domu do domu to i tak sie felgi upaskudzą a następnego dnia lub w tyg zawsze jadę na myjkę

: 13 sie 2015, 15:22
autor: Gość
Po takiej trasie to nic dziwnego.

: 13 sie 2015, 15:25
autor: pawelec
Dworek pisze:To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...

a tak po za tym polemizuje i jestem za nawiercanymi bo z 220 czy 250 jak sie hamuje to lepiej zeby wyhamowało a nie ze za 10 razem jak ktoś wyskoczy z lewym kierunkiem 500 m przede mną i bede sie zastanawiał.... wyhamuje ? a wcisnąć pedał hamulca trzeba. A jeżeli to ma w jakiś sposób poprawić jakoś hamowania to czemu nie spróbować

panton pisze:a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12)
panton myślałem nad tym ale z braku czasu zostanę przy oryginalnym rozmiarze

: 20 wrz 2015, 18:15
autor: czaruś
Cześć, rok temu też stałem przed takim problemem - czy tarcze gładkie, nacinane czy może nawiercane. Siedziałem dosyć długo bo przecież jest ogromny wybór i tarcz i klocków. Jeżdżę dużo autostradą i po mieście. Zdecydowałem się na zakup tarcz EBC ULTIMAX - nacinane ( USR1250 - przód i USR1249 - tył ). W EBC Polska doradzono mi do tych tarcz klocki żółte - YELLOW STUFF lecz ja postawiłem na RED STUFF CERAMIC ( DP31535C - przód i DP31470C - tył ). Jestem bardzo zadowolony z tych zestawów bo tarcze po roku wcale się nie starły - są jak nowe , nie grzeją się, nie biją i super wyglądają ( nacięcia fajnie wyglądają z przodu i z tyłu). Klocki nie piszczą i po ok 15000km mają jeszcze ok 9mm , najważniejsze jest to - że naprawdę NIE PYLĄ - felgi są czyste . Myślałem że będzie tak jak wszyscy piszą - że tarcze nacinane będą biły i popękają a klocki to będę musiał wymienić z 3 komplety na rok - nie słucham już takich doradców. Jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru i jak kiedyś będę musiał wymienić tarcze lub klocki - to napewno będzie to tak jak teraz - EBC.

: 20 wrz 2015, 20:17
autor: drago_o
Ogólnie tarcze polecam nawiercane, ale nie przy małym rozmiarze. Myślę, że aby nie wyglądało to głupio, to tarcza musiałaby ładnie wypełniać felgę. Czyli wiadomo, komplet S8/W12. Miałem takie w BMW 6 i przy zmianie z normalnych odczułem giga różnice. Na myjkę i tak trzeba jeździć i dbać :)