Strona 1 z 1
[D3 05 4.2MPI
] jak często dolewacie płyn hamulcowy
: 11 paź 2015, 09:59
autor: simon68
pytanie jak w temacie z ciekawości, czy musicie uzupełniać w swoich furach płyn hamulcowy ? pytam temu że ja teraz musiałem a wycieków zero w VAG w blokach ciśnienie stoi w miejscu nie spada ( jako potwierdzenie braku nieszczelności), wiadomo klocki tracą na grubości, ale czy aż tyle że zbiorniczek zalany pod max nie wystarczy jako bufor ?
: 11 paź 2015, 10:01
autor: Lolek84
musi wystarczyć, płyn się wymienia, nie dolewa.
: 11 paź 2015, 10:03
autor: mkbewe
w żadnym swoim aucie nie dolewałem, wymiana owszem ale nidy nie zdażyło mi się dolewać.
Jak ubywa to 100% gdzieś ucieka innej możliwości nie ma
: 11 paź 2015, 10:13
autor: Gość
Olej troszke z silnika może ubyć,nawet chłodziwo może odparować ale niewiele. Ale takie płyny jak hamulcowy,Oleje ASb i dyfrów nie mają prawa znikać same z siebie.
: 11 paź 2015, 11:18
autor: Arthur
albo masz koniec wszystkich klocków i dlatego spadł poziom jak wyszły tłoczki
: 11 paź 2015, 11:31
autor: ernesto
Arthur pisze:albo masz koniec wszystkich klocków i dlatego spadł poziom jak wyszły tłoczki
I o to właśnie chodzi.
Ogólnie płyn układu hamulcowego, nie ma prawa odparować z kolei pięknie przyjmuje wodę do swojego środowiska i należy go regularnie wymieniać by uchronić korozję układu wewnątrz.
Podstawową zasadą zmniejszania się ilości płynu hamulcowego jest jego ubytek ze zbiorniczka, ale wypełnia on zaciski hamulcowe które nadrabiają ubytek klocków hamulcowych.
Jesli ten ubytek jest systematyczny to wielce prawdopodobne, że jest gdzieś nieszczelność w układzie hamulcowym ( pęknięty wężyk, cieknący cylinderek, uszkodzona pompa, przetarty przewód hamulcowy miedziany, uszkodzony odpowietrznik itp. )
Udaj sie do mechanika niech dobrze zweryfikuje stan układu i obejrzy pod kontem uszkodzeń.
Tego stanu rzeczy nie wolno lekceważyć, teraz ubywa ale może dojść do awarii w momencie kiedy naprawdę będziesz go potrzebował.
: 11 paź 2015, 12:35
autor: krzychu22.p1i
simon68, sprawdź czy w zaciskach nie ma napuchniętych gumek osłaniających na tłoczkach.
: 12 paź 2015, 08:51
autor: simon68
Pany znam się trochę na tym lecz nie wiem tylko jaki jest bufor zbiorniczka, czyli czy wystarcza od momentu jak wsio klocki nowe do ich zużycia, wiadomo tłoczki wtedy są mocniej otwarte więc z automatu więcej w nich płynu mniej w zbiorniczku, pod autem sucho wszędzie sucho więc temu pytam.
Nic dla pewności trza będzie przepatrzeć wszystko po kolei....
dodam tylko że klocki był robione zeszły rok wiec pewnie za niedługo ich czas na zmianę.
: 13 paź 2015, 07:46
autor: VanDyke
Miałem identyczną sytuację jak simon tydzień temu. Podczas jazdy pod górkę wyskoczyło czerwone ostrzeżenie o braku płynu hamulcowego. Faktycznie, płynu było na poziomie minimum. Problem pojawił się po trasie 800km na autostradzie z jazdą z ACC. Nie wiem czy tak jest we wszystkich D3 ale u mnie ACC ma tendencje do podjeżdżania do auta z przodu i dosyć intensywnego hamowania. Potem wiadomo, wyminięcie, dojechanie do kolejnego auta, znowu hamowanie... Na A2 w godzinach popołudniowych jadąc na ACC jest naprawdę ostre wachlowanie hamulcami. Stad moja teoria, że to jednak zużyte klocki/tarcze spowodowały wystąpienie ubytku płynu.
Wczoraj na podnośniku były sprawdzane hamulce i wycieków brak. Dodam, że nie wiem jaki stan płynu hamulcowego był wcześniej.
: 16 paź 2015, 11:31
autor: Motostacja
zdejmij tylne silniczki recznego bo w nich moze byc pełno płynu jesli oring puszcza na śrubie która zaciska tłoczek.