Strona 1 z 1

[D3 05 4.2MPI ] Wymiana klocków tył

: 06 kwie 2016, 21:19
autor: krypto35
Witam.
Muszę wymienić klocki z tyłu i czy tym Skanem dam radę http://allegro.pl/profesjonalny-skaner- ... 23851.html Dodam, że w instrukcji jest to opisane,ale potrzebuję waszej opinii albo czy ktoś z kolegów tego używał w tym celu.
I tak dla pewności:
1) Czy skaner musi być (w trakcie wymiany klocków) cały czas podłączony do gniazda OBD2.
2) Jeśli tłoczki nie cofną się automatycznie do końca,robiąc to mechanicznie czy trzeba wykręcić silniczek.

: 14 kwie 2016, 03:06
autor: dracus6662
1 skaner musi byc podlaczony do otwarcia zacisku

po otwarciu mozna wylaczyc zaplon

2 jezeli tloczki sie nie cofna do konca to bardzo prawdopodobne ze sa zasyfiale /zasniedziale

wtedy pojawia sie klopot bo:

moga byc zasyfiale tloczki zacisku albo uszkodzony silniczek

jezeli silniczek sprawny a zaciski nie otworza sie do konca to nie wrzucisz nowych klockow wiadomo ale zeby zacisk odkrecic

musisz zdemontowac silniczek zacisku

do cofniecia tloczka sluzy torx w schowku gdzie trojkat

klopot polega na tym że :

jezeli otworzysz recznie rozruszasz zacisk i nie bedzie ciekl ...

to musisz na podlaczonym silniczku do auta wywolac jeszcze raz otwarcie silniczka inaczej nie zakrecisz go do obudowy albo inaczej upierniczysz uszy <nie>

nie zapomnij o wlczeniu trybu podnosnika przed zaczeciem pracy /podniesieniaauta/ zdjecia kola

bo sobie balaganu narobisz

: 14 kwie 2016, 06:37
autor: drago_o
Jest prostsza opcja. Można wyjąć tłoczek i wkręcić nakrętkę a później nałożyć tłoczek i odpowietrzyć zacisk, dolać płynu :)

U mnie z jednej strony się nie cofał całkiem i tak zrobiłem. Co prawda przypadkowo bo zamknąłem zdjęty z tarczy zacisk :D

: 14 kwie 2016, 08:28
autor: dracus6662
no własnie ostrzegłem bo szczerze trochę sie martwilem bo zaciski stare mialy klopot tzn 1 sztuka nie otwierala sie do konca ..

ani przy wymianie ani pprzy trybie serwisowym ale klocki byly sienkie to wyjałem ,zacisk zdemontowalem

zalozylem drugi i okazalo sie ze nie byl do konca otwarty i kurde byly cyrki ale udalo sie ;)

: 15 kwie 2016, 11:11
autor: krypto35
Super :]
Dzięki za info.

: 23 maja 2016, 18:37
autor: TomekD
Panowie a jak sprawdzić rodzaj zacisków ? Na rynku do mojego modelu występują dwa rozmiary klocków do systemu LUKAS / TRW i ATE ....

: 23 maja 2016, 21:00
autor: drago_o
W D3 z tyłu masz jedne i te same klocki(A8 - tarcza 280mm, S8/W12- tarcza 310mm). Poza ceramiką chyba :)

Uderza śmiało do kolegi michalwruszak i on wszystko i w dobrej cenie Ci dobierze :)

: 24 maja 2016, 05:55
autor: dracus6662
tak jak drago napisał do 8mek poza S8 oraz W12 były te mniejsze heble ... wyjatek jest jezeli ktoś modził na własną łapkę wtedy moze okazać sie że masz te wieksze w zwyklej A8 <hihiwiesz>

: 24 maja 2016, 06:04
autor: drago_o
dracus6662 pisze:tak jak drago napisał do 8mek poza S8 oraz W12 były te mniejsze heble
Doprecyzowując:

A8 - tarcza 280mm, małe jarzmo
S8/W12 - tarcza 310mm, duże jarzmo

A8/S8/W12 - ten sam zacisk, te same klocki

: 24 maja 2016, 07:07
autor: michalwruszak
Lekka poprawka

A8 3.0tdi - 280mm
A8 4.0tdi 4.2ben - 310mm
S8/W12 - 335mm
Ceramika Tył - 356mm

: 24 maja 2016, 07:31
autor: drago_o
Czyli miałem rację chociaż w tym, że kierowałem kolegę do Ciebie :P

Musze zmierzyć tył bo myślałem, że sam mam 280mm. A tu wychodziłoby, że 310mm a wygląda na taką pipidówkę jak porównywałem z tym co założone miał FOSS.

: 24 maja 2016, 08:32
autor: michalwruszak
Karol u Ciebie jest 310mm , przy dużym kole taka tarcza nie wygląda na dużą :)