Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Płyn hamulcowy

: 04 maja 2016, 08:28
autor: drago_o
Witam,

Jako, że dzień 0 rozbiórki mojego zawieszenia wypada na ten lub kolejny weekend to chciałem przy okazji pomalować sobie zaciski. Będę je demontował i pewnie część płynu pójdzie... więc go wymienię.

Ile i jaki płyn polecicie? Jeszcze nigdy tego samodzielnie nie wymieniałem :)

: 04 maja 2016, 10:23
autor: krzychu22.p1i
Miałem Motula, Mintexa a teraz będę lał ATE. Wszystko dobre co świeże, 1 l wystarczy spokojnie :)

: 04 maja 2016, 10:32
autor: drago_o
podziękował :)

: 04 maja 2016, 18:34
autor: ernesto
Dobrze zaciśnij przewody elastyczne przed odkręceniem i to zminimalizuje ubytek płynu w układzie.
Zleci tyle co z zacisku.
Dobrze jest podczas demontażu jak już będziesz miał zaciski na stole potraktować odpowietrzniki jakimś penetratorem, następnie delikatnie odkręcić i przeczyścić gwint.
Tak jak Krzychu wspomniał litra Ci starczy spokojnie.
Obrazek

polecam coś takiego, ja mam samoróbkę na warsztacie zrobioną z wygiętego drutu i się przydaje za każdym razem.

: 04 maja 2016, 18:43
autor: drago_o
Dzięki za podpowiedź tylko się zastanawiam czy i jak najłatwiej wymienić całość płynu. Bo ja tego jeszcze nie robiłem odkąd mam auto, a poprzednik <bezradny> nieiwem...

: 04 maja 2016, 18:48
autor: Gość
Dynamicznie :) Tzn pompujesz az przepompujesz z litra.

: 04 maja 2016, 19:05
autor: drago_o
Miałem gdzieś kiedyś taką pompkę ale nie wiem gdzie ją posiałem... będzie trzeba pogmerać w garażu :)

: 04 maja 2016, 19:13
autor: Gość
Pompka do odpowietrzania dobra rzecz ale jak brak to pompujesz heblem co zleci to dolejesz i tak az przeleci ten literek a to duzo nie trza.

: 04 maja 2016, 20:48
autor: ernesto
Dwie osoby.
Jedna siedzi w aucie a druga w kanale.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, wlewasz płyn hamulcowy na maxa.
Następnie jedna osoba pompuje pedałem na zgaszonym silniku kilka razy tak długo, aż zrobi się twardy.
Kiedy zrobi się twardy trzyma cały czas, wręcz zapiera się o niego. Następnie kolega odkręca odpowietrznik i czeka do momentu aż Tobie opadnie pedał do dołu.
Kiedy pedał opadnie pedał, kolega zakręca odpowietrznik dopiero ty puszczasz hamulec i pompujesz dalej i tak w koło aż zacznie lecieć czysty płyn bez pęcherzyków powietrza.
W Twoim wypadku pierw będą szły pęcherzyki, następnie brudny i czysty płyn.
Odpowietrzanie zawsze zaczynamy od koła które jest jak najdalej pompy hamulcowej.
Czyli jedziemy prawy tył, następnie lewy tył, prawy przód i lewy przód.
Najlepiej co jakiś czas kontrolować poziom płynu w zbiorniczku by pompa nie zaciągnęła powietrza.
Ogólnie zasada prosta, najbardziej przekichane ma ten co siedzi w aucie bo noga boli :)

Mam nadzieję, że w miarę sensownie to napisałem :)

: 04 maja 2016, 20:55
autor: drago_o
Nie no to wiem szystko ernesto.... jest tylko jedno ale :P będę sam siedział na warsztacie bo teść ze szwagrem jadą na tor pojeździć crosami :D Dam radę ;)

: 04 maja 2016, 20:58
autor: Gość
Niby jak chcesz to sam zrobić? :)

: 04 maja 2016, 21:16
autor: drago_o
Szukam tej pompki ;)

: 04 maja 2016, 21:21
autor: leon0376
Kolego zakładaj po kolei na każdy odpowietrznik wężyk i wkladaj do pojemnika lub butelki (zależy do czego będziesz spuszczał Stary płyn) tak żeby był zanurzony w płynie to nie będzie zaciąga powietrza .Wtedy do auta kilka razy podpompoj(odpowietrznik cały czas odkrecony) pod maskę, dolej plynu i od nowa dotąd aż zauważyłeś że leci czysty płyn.Podczas pompowania nie zaciąga plynu z powrotem z butelki tak że sam to ogarniesz bez problemu.Ja tak robiłem osobiście.Poszło mi dwie litry plynu ale ja nie żałowałem.Przynajmniej wiem że nie został się ani gram starego plynu a syf był jak trza.Powodzenia i daj znać jak ogarniesz.

: 04 maja 2016, 21:38
autor: pioter
Ktoś kiedyś pisał że w łosiem odwrotnie się odpowietrza : http://www.a8team.pl/d3-04-37mpi-lpg-ni ... t16496.htm