Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd regulacji reflektorów i hamulca r

: 05 cze 2016, 20:18
autor: mkbewe
Panowie taka nietypowa sprawa mniie przed chwilą spotkałem, przyjechałem autem z miasta, jakieś 30km dość szybkiej jazdy, zatrzyalem się przy domu po jakichś 15min wsiadam do auta bo jeszcze mialem gdzieś skoczyć a tu na desce choinka :/

Wyskauje mi błąd poziomowania, regulacji reflektorów do tego błąd ręcznego ...

Podpinam VCDS i proszę:

Sunday,05,June,2016,18:38:06:33490
VCDS Version: Release 12.12.3 (x64)

Address 53: Parking Brake

01316 - ABS Control Module
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 9
Reset counter: 0
Mileage: 299048 km
Time Indication: 0
Date: 2016.06.05
Time: 17:39:40

Freeze Frame:
Voltage: 11.49 V
Count: 231



Address 55: Xenon Range
1 Fault Found:

01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 0
Mileage: 299048 km
Time Indication: 0
Date: 2016.06.05
Time: 17:56:06

Address 03: ABS Brakes
1 Fault Found:

00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
012 - Electrical Fault in Circuit


Nic konkretnego nie znalazłem ale czy to możliwe ze od jednego czujnika ABS'u tak wszystko wariuje ?? o ile to jego wina.
Czy raczj znając moje szczęście znowu gruba naprawa 4cyfrowa czyli sterwnik abs powiedział papa

[ Dodano: 2016-06-05, 20:18 ]
Zgłębiając od razu temat to tak:

pojechałem przyglądnąć się czujnikowi ABS w lewym tylnym kole,
Jadąc zalogowałem grupę 001 i tak:
po jakichś 2km zalogowałem i wszystko ok, wyszedłem ze sterownika komunikaty znikły itd
no ale jak już przyjechałem to zobacze chociaż na wtyczkę, wszystko tam ok, psiknąłem jeszcze kontakt sprayem i złożyłem do qpy.
Odpala i choinka dalej jest, zrobiłem log grupy 001 jeszcze raz i czujnik pokazuje cały czas 1 ...

oba logi tutaj, jden pod drugim:
http://vaglog.pl/log_265329.html

czy da się przełożyć na próbę czujnik z prawego koła na lewe ? tzn czy pasuje ?
jeśli (mam nadzieje )to czujnik to nowy oryginał polecacie czy jakiś zamiennik da radę ?

: 05 cze 2016, 22:13
autor: jordan233
najpierw naładuj aku na fiull

Zobacz napięcie ręcznego - Voltage: 11.49 V - takie jest u ciebie

U mnie te same objawy jak już aku padało,mimo tego że w MMI było 60 procent!!


Naładowałem na full(odłączone aku) ,do teraz mam spokój.

: 05 cze 2016, 22:22
autor: drago_o
Najpierw aku bo to jeżdżący komputer, zasilanie to podstawa. Dalej jeśli już to do sprawdzenia czujnik ABS i łożysko koła.

: 06 cze 2016, 07:34
autor: leon0376
Czujniki pasują po przekątnej czyli prawy przód zamienia się z lewym tyłem i lewy przód z prawym tylem :]

: 06 cze 2016, 17:14
autor: mkbewe
Nie sądzę by był nie doładowany, wracałem do domu 30km z czego 20 to 200+ ;) ale zrobię jak radzicie podladuje go dziś i zobaczymy

: 06 cze 2016, 17:20
autor: drago_o
Nie o naładowanie chodzi stan aku pod obciążeniem, sterownik zasilania, alternator. Ale i tak czujnik i łożysko później do sprawdzenia również.

: 06 cze 2016, 22:17
autor: mkbewe
Wsiadłem dziś do auta bo musiałem skoczyć w parę miejsc w sumie kilka krótkich odcinków 3-6 km i wszystko działa jak powinno, Przed chwilą podpiąłem kompa, błąd czujnika dało się normalnie skasować
Dziwne...

Mialem podłączyć aku do ładowania ale nie udało mi się tego zrobić, może uda mi się to zrobić jutro bo trochę mnie to martwi mimo wszystko że takie jajca wyskoczyły same z siebie.

Log z aku i hamulca ręcznego odnośnie zasilania:
http://vaglog.pl/log_265492.html
http://vaglog.pl/log_265491.html


10,87 na zgaszonym aucie mi pokazuje w logach ręcznego na terminalu 30
nie trochę mało ?

: 07 lip 2016, 22:12
autor: Fanatico
Może ci pasach sterownik abs. Jest on blisko głowicy która daje bardzo dużo.ciepła.i ster wariuje. Zrób jakąś izolacje dla sterownika może pomoże. Ja tak miałem.ale zdecydowałem.się na regenerację stera a teraz jestem bez niego bo firma.która chciała.go naprawić tak.zje...... ze szukam innego...

: 07 lip 2016, 22:14
autor: Gość
Fanatico, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Uzupełnij proszę swój profil z

Albo podaj mi gdzie się ta wies znajduje :]

: 08 lip 2016, 22:55
autor: mkbewe
Może ci pasach sterownik abs. Jest on blisko głowicy która daje bardzo dużo.ciepła.i ster wariuje. Zrób jakąś izolacje dla sterownika może pomoże. Ja tak miałem.ale zdecydowałem.się na regenerację stera a teraz jestem bez niego bo firma.która chciała.go naprawić tak.zje...... ze szukam innego...
mam nadzieję że to nie będzie jednak to, już jakiś czas temu zrobiłem takią jakby izolację/przegrodę/osłonę sterownika, jeszcze przed pojawieniem się tego problemu,
Wymienię czujnika ABS, zobaczymy czy problem nadal będzie występował.

: 10 lip 2016, 13:31
autor: FOSS
Fanatico pisze:Ja tak miałem.ale zdecydowałem.się na regenerację stera a teraz jestem bez niego bo firma.która chciała.go naprawić tak.zje...... ze szukam innego...
Pewnie ELTRONIC, druciarze na maksa - pisałem o nich kiedyś na forum bo niestety ale mi też popsuli jeden sterownik <blee>

Parę słów o nich tutaj: www.a8team.pl/odradzam-aso-warsztat-vt494,16.htm