Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozczelniony układ hamulcowy

: 03 lip 2016, 15:08
autor: xluqas
Witam mam dwa problemy z hamulcami u mnie.

Pierwszy to taki że z silniczków hamulca ręcznego z obudowy leci płyn ( obudowa pęknięta ),
ale pytanie brzmi czy tam powinien być w ogóle płyn hamulcowy czy poszło jakieś uczelnienie??

Drugie pytanie jak wiadomo zapowietrzył mi się układ, odpowietrzyłem go metodą tradycyjną ale nic to nie dało, może ktoś z Was ma jakieś wskazówki jak go odpowietrzyć i czy uda się to też za pomocą VCDS odpowietrzyć sam ABS?

Re: Rozczelniony układ hamulcowy

: 03 lip 2016, 15:37
autor: pebo
xluqas pisze:Witam mam dwa problemy z hamulcami u mnie.

Pierwszy to taki że z silniczków hamulca ręcznego z obudowy leci płyn ( obudowa pęknięta ),
ale pytanie brzmi czy tam powinien być w ogóle płyn hamulcowy czy poszło jakieś uczelnienie?? (...)
Łukasz, o ile dobrze kojarzę to nie ma tam żadnego płynu a pasek zębaty działa na sucho. Skoro obudowa jest pęknięta, to mogło tam nalecieć wody podczas mycia lub opadów deszczu. Najlepiej odkręcić, wysuszyć i uszczelnić.

: 03 lip 2016, 18:44
autor: xluqas
To nie była woda bo ze zbiorniczka zniknął płyn hamulcowy a plama pod autem była typowo pod płyn hamulcowy. Hamulce odpowietrzylem tradycyjnie ale nadal jest słaby hamulec. Przypuszczam że ABS zapowietrzony.

: 03 lip 2016, 18:50
autor: Gość
Jak doprowadziłes do stanu pustego zbiorniczka to faktycznie mól się ABS zapowietrzyc a z tym badziewiem troche zabawy bedzie.

: 03 lip 2016, 19:33
autor: xluqas
Wyczytałem że muszę oring jakiś 10mm wymienić i wszystko będzie oki. Obudowę pospawam sam żeby syf nie leciał bo silniczek sprawny

: 04 lip 2016, 19:37
autor: pebo
xluqas pisze:To nie była woda bo ze zbiorniczka zniknął płyn hamulcowy a plama pod autem była typowo pod płyn hamulcowy. Hamulce odpowietrzylem tradycyjnie ale nadal jest słaby hamulec. Przypuszczam że ABS zapowietrzony.
Jasne. To taka mała uszczelka na wałku od tłoczka. Musisz wyjąć zacisk i od strony silniczka elektrycznego jest otwór, w który pasuje trzpień od napędu oraz klucz do otwierania awaryjnego. Jest też tam taka spinka. Po zdjęciu spinki cały napęd (wałek z gwintem i łożysko) wysunie się w kierunku tłoczka, ale oczywiście najpierw musisz wyjąc tłoczek. Są tam też łożyska wałeczkowe - więc uważaj na kolejność.

: 06 lip 2016, 13:07
autor: xluqas
Będę uważał mam nadzieje że szybko ogarnę temat. Dzięki za wskazówki. Jak coś zrobię jakieś foto relacje

[ Dodano: 2016-07-06, 13:07 ]
Jeszcze pytanko mam zapowietrzoną pompę ABS a vcds nie chce mi włączyć trybu odpowietrzenie wyskakuje mi w bloku 002 error. Da rade to samym podciśnieniem wypchać powietrze? ?