Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Halas przy mocnym hamowaniu

: 15 paź 2016, 21:44
autor: Motostacja
Witam,

Czego objawem jest halas przy dlugim hamowaniu z duzych predkosci ? Zwichrowane tarcze? Dodam ze tarcze niby brembo wygladaja jak nowe klocki na wykonczeniu ale z 5 mm okladziny jest . Tył ma duzy rant klocki nowe, tyl jak bed emial czas to wymienie, pytanie co z przodem robic tylko klocki czy tarcze tez?

Halas taki specyficzny raczej z przodu dobiega przy dlugim hamowaniu soe pojawia w normalnej jezdzie np po miescie nie ma anomali.

: 16 paź 2016, 12:41
autor: TommyA8L
raftor pisze:Czego objawem jest halas przy dlugim hamowaniu z duzych predkosci ? Zwichrowane tarcze? Dodam ze tarcze niby brembo wygladaja jak nowe
ja osobiscie 2 lata temu kupilem Brembo i na "oko" byly perfekt. Zalozylem i okazalo sie ze nowe tracze byly z wada. I uznali mi reklamacje. Ale ze przejechalem na nich ok 4 tys km to jeszcze potem 2 wahacze siadly przez to prawdopodobnie.

Ale halas przy hamowaniu? Plyn hamulcowy jest ok?

: 16 paź 2016, 13:00
autor: Motostacja
Plyn jest wymieniony dopiero co na motul rbf 660 gold

Tylko ten halas sila hamowania tez slabsza niz w poprzedniej d3, tak jak mowie klocki koncowka , tarcze jak nowe wygldaja.

Ciekawe czy da sie to posprawdzac bo szkoda dobre tarcze w ciemno wymienic.

: 16 paź 2016, 21:30
autor: leon0376
Zmień najpierw klocki.

: 17 paź 2016, 18:13
autor: Motostacja
ok tak zrobie i bede obserwował

: 18 paź 2016, 14:04
autor: raptus
Kup sobie tarcze ebc do tego klocki też ebc i powinno być po problemie,każde inne z ogólnodostępnych to mówiąc delikatnie ...ryzyko.Ja odzalowalem kupiłem i chamowanie z 200 czy 250 żaden problem.

: 20 paź 2016, 19:03
autor: ralf
raptus pisze:Kup sobie tarcze ebc do tego klocki też ebc i powinno być po problemie,każde inne z ogólnodostępnych to mówiąc delikatnie ...ryzyko.Ja odzalowalem kupiłem i chamowanie z 200 czy 250 żaden problem.

Taaa chyba jednorazowo.

Ja kupiłem taki zestaw dokłądnie Sp performenc silver i klocki yelow ebc i wytrzymał 6000 tys km. Klocki do zera i tarcze na śmietnik. Kupione w breaks.pl

Nie jeżdżę jak emeryt ale jak widzę bez problemu z 250 to mnie śmiech ogarnia. Chyba na pasie startowym Boinga 747 i tylko raz bo się zagotują :)

Tarcze poszły na reklamacje i uznano , że jeżdzę wybitnie agresywnie lub + 200 km/h . zaznaczam , że to niby tarcze wzmocnione "sportowe" , a nie wytrzymały normalnej autostradowej dynamicznej jazdy i naszych mistrzów lewego pasa wraz z wyścigami ciężarówek kur....a !!!

Pozdr

: 20 paź 2016, 22:09
autor: Motostacja
no nie załamujcie mnie że to tarcze, są praktycznie nówki ale nie mam na nie faktur wiem że to EBC , w poprzendiej miałem tarcze ATE i klocki ZIMERMAN super to chodziło, raz zagotowałem na trasie 50 km but hebel but hebel i w pewnym momencie pedał w podłogę po ostudzeniu nawet 5-7 km szedł dym z tarcz ale nic się nie pokrzywiło

: 20 paź 2016, 22:45
autor: ralf
raftor pisze:no nie załamujcie mnie że to tarcze, są praktycznie nówki ale nie mam na nie faktur wiem że to EBC , w poprzendiej miałem tarcze ATE i klocki ZIMERMAN super to chodziło, raz zagotowałem na trasie 50 km but hebel but hebel i w pewnym momencie pedał w podłogę po ostudzeniu nawet 5-7 km szedł dym z tarcz ale nic się nie pokrzywiło
Przecież na seryjnych raz z 200 do 60 i nie masz hamulców. Gdzie ty to na 50 km butowałeś ? :)

Ja nie wiem skąd Wy bierzecie te super hamulce w tym aucie ?? W standardowym zestawie ?? To moje drugie D3 i seria się do miasta nadaje lub jazdę z ciotką na ymienniny :)

Ja musiałem założyć , zresztą z pomocą kolegi Michała I Pantona (dzięki ) Brembo 6 - tłok tarcze od S8 przewody w oplocie itd i teraz jest naprawdę ok

Wszystko inne to do 160 km/h i to nie zawsze.

: 21 paź 2016, 14:04
autor: Motostacja
Co ja Ci poradzę bajeru nie kręce bo po co ?

Leciałem z bdg do trn jakieś 40-50km, nie ma się czym chwalić ale naginałem ostro przepisy prawa z jeszcze jednym autem, po pewnym dłuższym dystansie heble się skończyły, heble były pełna seria z płynem rbf660 , tarcze ate + klocki zimerman

Widziałem Twój zestawik hebli całkiem fajny ale ja nie będę trzymał a8 dłużej niż 1-1,5r więc nie będę wrzucał w same heble 7 koła bo przy wartości auta 38-40tys mało opłacalny biznes bo nikt mi za to nie odda. Nie poginam jakoś ostro po ulicach bo po co, chciałbym tylko żeby hamowało tak jak w poprzedniej D3 mi taka siła i płynnośc hamowania odpowiadała.

BTW co wpływa na dozowanie hamulca? jego twardość i efektywnośc? pompam klocki, tarcze, płyn?

mam wrażenie że heble w obecnej D3 są mniej efektywne, płyn zmieniłem podciśnieniowo na rbf 660, czy jakośc klocków może mieć znaczenie? czy np pompa już słabo podaje ciśnienie ?

: 21 paź 2016, 14:17
autor: FranzM
Jeśli na oko klocki mają 5mm, to pewnie te od wewnątrz już są zerowe. Wymień klocki.

: 21 paź 2016, 19:45
autor: krzychu22.p1i
raftor, tak się wtrące, nie wiem co trzeba robić aby za zestaw brembo 6t i 385mm położyć 7tys :P Mi wyszło 3500, ale nie malowałem zacisków.

: 21 paź 2016, 20:12
autor: ralf
Wracając do twojego problemu to proponuje zmienić klocki . Hałas wywołują kończące się klocki Wymienisz i będzie git.

Robię 60-70 tys rocznie i na serii max 15k . Zresztą teraz podobnie :)) Jak się kończą to powyżej 150 km/h zaczynają hałasować

Kup ATE i powinno być ok .

I nie jezdzij w moje okolice bo na pewno byłbyś następnym mistrzem lewego pasa "bo i po co ?" :)) szkoda życia na taką jazdę emeryta . Gdybym tak jezdził to musiałbym robić kanapki na drogę :)

: 22 paź 2016, 13:04
autor: Motostacja
krzychu22.p1i pisze:brembo 6t i 385mm położyć 7tys Mi wyszło 3500,
No to tanio, patrząc po cenach set up-ów z s8 to taniutko Cię to wyszło jak za 6 tłoczków. Ktoś na forum sprzedawał zaciski za 2200zł "chyba", do tego tarcze i klocki i wyjdzie ponad 3500zł.

Ja miałem dziki plan zrobić update do s8 ale nie wiem czy chce ładować 20tyś w auto warte realnie 36-37tyś niestety to już 2004r i niedługo AC nikt mi nie sprzeda, już jest problem bo to stary parch ponad 10 letni. Tym bardziej jak właduje w niego 20 kafli i mi go dmuchną gdzieś to będę płakał nawet jak będę miał AC, wypłacą marne 3X tyś. Więc mimo tego że mam kase na mody to pozostanę przy seri.

Z uwagi na to że nowe benzyny nie idą w parze z niezawodnością i ekonomią to mocno chodzi mi po głowie 3.0tdi w a7 lub a5 ale to plan na przyszły rok najprędzej. A8 fajny sprzęt ale nie uśmiecha mi się ładować XXtyś w auto niewiele warte.

[ Dodano: 2016-10-22, 13:04 ]
ralf pisze:Robię 60-70 tys rocznie i na serii max 15k . Zresztą teraz podobnie
:D no ja około 30tys rocznie i uważam że to sporo :P i klocków prawie wcale nie zjechałem :D

ralf pisze:I nie jezdzij w moje okolice bo na pewno byłbyś następnym mistrzem lewego pasa "bo i po co ?" ) szkoda życia na taką jazdę emeryta . Gdybym tak jezdził to musiałbym robić kanapki na drogę
Nie że się chwale ale mam suzuki gsxr 1000 k8 195KM wiec szaleć mam czym, 2 wypadki już miałem, heble w d3 się skończyły więc wole nie ryzykować :D

: 22 paź 2016, 13:12
autor: krzychu22.p1i
raftor, no mam nówki zaciski z oe klockami, tarcze nowe textara i nowe przewody w oplocie. Adaptery mi goście robili za 600 zł - oba :D I to wszystko w 3500zł :D Jestem zachwycony a to dzięki Michałowi (michalwruszak) to on mnie tak zainteresował i w dużej części nakręcił :)