Strona 1 z 2
[D3 05 4.2MPI
] Silniczki hamulca ręcznego
: 13 lis 2016, 21:48
autor: 123mielony
Panowie ma takie pytanie a mianowicie, wymieniłem klocki z tyły i po tym zabiegu jeden silniczek dłużej o kilka obrotów się kręci.
Czy to jest normalne? przed wymianą klocków mam wrażenie że oba silniczki kończyły zaciąganie ręcznego prawie jednocześnie a teraz tak jak by w jednym zacisku był założony zużyty klocek.
: 13 lis 2016, 22:52
autor: mkbewe
też tak miałem, jakoś mi się samo zrównało
: 14 lis 2016, 06:15
autor: drago_o
Nic niepokojącego jeśli działają
U mnie było to samo po wymianie, chociaż i przed nią było nierówno ale teraz nawet nie wiem czy działają równo czy nie bo nie zwracam uwagi(po 2 latach)
: 14 lis 2016, 19:09
autor: dice111
Puść im test VCDSem i się wyrównają jeśli są łożyska są jednakowo zużyte.
: 18 lis 2016, 21:35
autor: Adrianplock
u mnie był ten sam wypas
trzeba ustawić na odisie odległość jakaś juz nie pamietam co ale u brata sie samo zrównało
: 18 lis 2016, 22:22
autor: 123mielony
Już się prawie zrównały ale wyrzuciło błąd czujnika hala i obawiam się że silnik trzeba będzie wysłać do regeneracji.
: 19 lis 2016, 00:52
autor: dice111
Jak masz uwalony silnik halla to regeneracja nie pomoze tyko wymiana, czyli przysla Ci po prostu uzywany sprawny (i skasuja wiecej niz za wymiane lozysk czy spawanie obudowy). W D3 czujnik jest zalany razem z silnikiem.
: 18 gru 2016, 12:06
autor: as131
Panowie nie wiem dlaczego piszecie że jeśli czujnik Halla jest uszkodzony to nikt tego nie naprawia , też jak kupiłem D3 to za niedługo mi błąd Halla w jednym zacisku wywalało ,mi czujnik wymienili na nowy ,a elektronikę i nowy adapter w drugim zacisku bo się okazało po rozmontowaniu że płyn hamulcowy był już w silniczku , Panowie w serwisie powiedzieli że zbyt długo zacisk nie był regenerowany i dlatego właśnie tam się płyn dostaje .
: 18 gru 2016, 12:22
autor: dice111
Nie wiem as131 czy orientujesz się jak wygląda regeneracja i jak wyglądają bebechy w środku (wrzucałem w dziale warsztat). Naprawa polega na wymianie elementów. Czujnik jest zalany klejem z silnikiem. W większości po prostu wymienią Ci całość na używkę, która działa (elementy nowe, są praktycznie niedostępne). Wszystko zaczyna się głównie od pęknięcia obudowy (specjalnie zrobiona z tworzywa) i przez to, że dostaje się tam syf, lub tak jak w Twoim przypadku płyn.
: 18 gru 2016, 12:45
autor: as131
Oczywiście że wiem bo podczas naprawy i wymiany zacisków Panowie pokazali mi cały silniczek od środka i właśnie czujnik jest zalany żywicą nie klejem ,
a widziałeś jak wygląda nowy czujnik ?
mi w jednym silniczku również elektronikę i całą przekładnię wymienili bo niestety w silniczku był płyn hamulcowy i wszystko poniszczył ,przekładnie elektronikę zamontowali z rocznika 2014 bo nie wiem czy wiesz ale każdy element silniczka ma wybite daty produkcji o czym też wcześniej nie wiedziałem
więc nie wiem dlaczego tylu ludzi daje się jeszcze nabierać na takie bzdury że czujnika i elektroniki nie da się wymienić i że to jest nie do kupienia ,widocznie w Sztumie mają do tego dojście .
: 18 gru 2016, 12:48
autor: drago_o
Nie ma dojścia bo producent ich nie udostępnia. Może najnormalniej zastępują "czymś". Znam takie przypadki
: 18 gru 2016, 13:00
autor: as131
Nie ma dojścia a na przekładni i elektronice daty 2014r ??
takie mi zamontowali w silniczku + nowy czujnik a następnie obudowy pospawali
jeszcze na tyle ślepy i głupi nie jestem że dałbym się w ciula zrobić ,a jak poprosiłem czy mogę zobaczyć jak wyglądają te wszystkie elementy w silniczku to mi bez problemu pokazali ,
widzę że chyba całe życie na partaczy trafialiście, diagnozy komputerowe sam sobie ogarniam także trochę mam pojęcia .
: 18 gru 2016, 13:04
autor: dice111
Oficjalnie nie kupisz nawet samego silniczka nie mówiąc o elementach do niego, więc można się tylko domyślać skąd owe firmy pozyskują części. Od czasu do czasu pojawią się nowe "zestawy" na alle, ebayach itp - ale znika to w przeciągu godziny.
Jeśli montowali Ci nowsze elementy to układ łożysk jest już zupełnie inny (4 tryba z tego co pamiętam) niż w starej wersji i zamknięty w osobnej kasecie. Po czasie to po prostu poprawiono, ale obudowy jak dziadowskie były tak są - po to by pękały i by można było na tym zarabiać.
Czekam aż chinole zaczną je klepać z jakiegoś metalu, tak jak to miało miejsce ze słynnymi trybkami windy MMI.
: 18 gru 2016, 13:31
autor: as131
Na pewno oni z Chin części nie biorą bo zamontowali mi identyczne podzespoły jak te stare które były wewnątrz silniczka czyli TRW
taką jakby planetarną przekładnię i ten napęd z paskiem ,
pokazywali mi właśnie te słynne silniczki z Chin co klienci nie raz do nich wysyłają do naprawy i się śmiali że bardzo dużo klientów się na nie nabiera ,
na każdym elemencie wewnętrznym silniczka jest albo naklejka Made in China albo jest odlany znak .
: 18 gru 2016, 13:37
autor: dice111
Z Chin nie, być może z fabryki TRW, lub od innych poddostawców leci to "bokiem", ale z oficjalnej dystrybucji tego nie mają. Z racji branży kontaktowałem się z samym TRW. Nikt się do tego z wiadomych względów przyznać nie chce i nikt z firm, które regenerują nie chcą sprzedać osobno elementów.