Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Błędy hamulca ręcznego

: 17 gru 2016, 18:35
autor: drago_o
Witam,

Moim zdaniem to wina sterownika. Dwa silniczki po regeneracji gdzieś w katowicach. Fachman powiedział, że jeden bardzo dobrze działa a drugi już słabawo. Dodam, że ręczny działa.
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 801 A HW: 4E0 907 801
Component and/or Version: EPB AV1C1010 H01 1010
Software Coding: 0000532
Work Shop Code: WSC 00046 000 00000
VCID: 1D35DD47BD21
5 Faults Found:

02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 7
Reset counter: 96
Mileage: 174624 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.15
Time: 18:09:12

Freeze Frame:
Voltage: 11.39 V
Count: 94

02596 - Rear Brake Pads Worn
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 27
Reset counter: 96
Mileage: 174624 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.15
Time: 18:09:11

Freeze Frame:
Voltage: 10.66 V
Count: 60

02434 - Supply Voltage for Control Module for Left Channel
006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 31
Reset counter: 96
Mileage: 174272 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.09
Time: 21:06:41

Freeze Frame:
Voltage: 13.25 V
Count: 110

02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 96
Mileage: 174624 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.15
Time: 18:25:41

Freeze Frame:
Voltage: 10.66 V
Count: 61

02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 59
Reset counter: 100
Mileage: 174272 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.09
Time: 21:00:38

Freeze Frame:
Voltage: 13.25 V
Count: 96

: 17 gru 2016, 22:15
autor: Marcin2013
Nie jest to komunikat zużytych klocków i padniętego czujnika hala ?

: 17 gru 2016, 22:53
autor: drago_o
Auto jest świerzo po wymianie klocków. Może nie zakodowali grubości ale czujniki halla i zasilanie modułu daje tez błędy a niby sprawdzane silniczki.

: 18 gru 2016, 00:23
autor: dice111
Tak jak pisałem w tamtym temacie, jak działa i nie wywala błędu na FISie - olać.
Ten drugi akurat, który słabiej zaciąga rozebrać i sprawdzić czym to spowodowane (ew. wysłać spadki tam gdzie robione - większość daje na to aspoń rok gwarancji).

: 18 gru 2016, 00:31
autor: drago_o
No błąd jest okładziny więc pewnie spróbuje mu zakodowac grubość i jeśli będzie oki to zostawimy aż się posypie :)

: 18 gru 2016, 11:54
autor: as131
Miąłem takie same błędy ,masz ewidentnie uszkodzony czujnik Halla w silniczku ,
miałem ten sam problem i tu mi zregenerowali całe zaciski włącznie z silniczkami .

: 18 gru 2016, 11:59
autor: crew512
Ja mialem podobnie i sie okazalo ze poprzedni wlasciciel wymienil klocki, ale nie wprowadzil grubosci okladzin i wyrzucalo blad.

: 18 gru 2016, 12:03
autor: drago_o
To na pewno bo wyświetla się grubość okładzin an FIS. Ja miałem podobnie ale nie miałem przy tym błedów halla ani zasilania modułu.

Zacznę od kodowania. Może da radę ;)

: 18 gru 2016, 12:10
autor: as131
02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON

powyższy błąd opisuje jak wyżej

Hall Sensor -brak komunikacji

czyli sterownik w aucie nie wykrywa czujnika .

: 18 gru 2016, 12:15
autor: drago_o
Tak, ale oba są sprawdzone po regeneracji i na obu jest źle...

A jest jeszcze błąd, którego nie da się skasować:
02434 - Supply Voltage for Control Module for Left Channel
006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 31
Reset counter: 96
Mileage: 174272 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.09
Time: 21:06:41

Freeze Frame:
Voltage: 13.25 V
Count: 110

: 18 gru 2016, 12:20
autor: as131
Hmm ,

całe kompletne zaciski po regeneracji ? włącznie z silniczkami i wymienione mają obydwa czujniki Halla na nowe i wywala ci takie błędy ?
gdzie to regenerowałeś ?

: 18 gru 2016, 12:21
autor: drago_o
Całe poszły do regeneracji i czujniki były sprawdzane między innymi.

Nie dam 100% pewności, że są dobrze zrobione bo znam realia ale żeby oba?

: 18 gru 2016, 12:32
autor: as131
Gdzie ci to regenerowali ?

sam sobie odpowiedziałeś ,czujniki Halla masz nie wymienione i dopóki ich nie wymienisz nigdy nikt ci nie zagwarantuje że czujniki masz sprawne ,
przerabiałem ten temat i obdzwoniłem wszystkich a wybrałem tylko Sztum dlatego że oni jako jedyni powiedzieli że nigdy silniczków nie regenerują tak że czujnik Halla zostaje stary ,
chyba że klient chce mieć taniej ale to już gwarancji na działanie czujnika nie dają jeśli ktoś nie chce aby go wymienić ,

ps. obudowy silniczków masz poklejone czy spawane ?
widocznie partaczom tą naprawę zleciłeś skoro nie chcesz napisać gdzie .

: 18 gru 2016, 12:34
autor: drago_o
To nie moje auto :D nie wiem gdzie to regenerował. Narazie pytam o inny punkt widzenia i ewentualne możliwości.

: 18 gru 2016, 13:05
autor: as131
Czyli jesteś mechanikiem i pomocy na forum szukasz ?:)

co prawda pracuję w elektronice może nie samochodowej ale sprawy diagnostyki sam ogarniam.