Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Słabe Hamulce - serwo czy pompa ?
: 21 maja 2017, 16:31
autor: czaruś
Zdecydowałem się założyć nowy temat gdyż nigdzie nie znalazłem opisu usterki która powstała w mojej audi. Rano odpaliłem auto i pojechałem do pracy. W trakcie jazdy pedał hamulca zrobił się mięciutki i aby stanąć na firmowym parkingu musiałem sporo wcześniej zacząć zwalniać - pedał schodzi do samego dołu. Gdy wciskam pedał hamulca to za każdym razem schodzi powolutku do samego dołu i po wciśnięciu hamulca słychać syczenie powietrza. To uciekające powietrze słychać w środku auta ( tam gdzie pedał wciska serwo hamulcowe ). Oczywiście po otwarciu maski i po zciągnięciu plastików podszybia jak mamy to serwo hamulcowe przed sobą to jak druga osoba wciśnie pedał hamulca to też słychać syczenie powietrza. Czyżby serwo hamulcowe ( 4E1 612 105A ) się rozszczelniło w środku ? Wszystkie podciśnienia sprawdziłem i są ok . Stan płynu hamulcowego jest bez zmian - nigdzie go nie ubywa - wszystko dokładnie przejżałem. Teraz gdy odpalam auto przyciskiem to wciskam pedał i już teraz na zgaszonym silniku powolutku schodzi do dołu . Czy serwo hamulcowe jest do wymiany ? - czy może jest dostępny jakiś zestaw naprawczy ( wymienne uszczelki ) . No i wreszcie pytanie które musi paść - czy da radę wymienić to samemu czy odrazu szukać Pana Staśka lub Pana Heńka ?
: 21 maja 2017, 18:07
autor: Marcin2013
Raczej wygląda na pompę hamulcową że przepuszcza, a nie na serwo skoro pedał wchodzi w podłogę.
: 15 cze 2017, 11:02
autor: czaruś
Więc tak jak kolega Marcin2013 doradził postawiłem na wymianę pompy hamulcowej. Zakupiłem ją w sklepie internetowym - Uc..do - koszt w okolicy 215zł ( TRW ). Z wymianą nie ma się co bać - można to zrobić samemu a druga osoba będzie nam potrzebna jedynie na sam koniec żeby pomóc w odpowietrzeniu układu. Przed samym odkręceniem pompy proponuję odkręcić aluminiową rozpórkę-wspornik podszybia -będzie więcej miejsca. Po wyciągnięciu strzykawką starego płynu ze zbiorniczka demontujemy zbiorniczek a następnie odkręcamy nakrętki przelotowe ( 2szt - klucz 22 ) mocujące pompę do serwa. Odkręcamy rurki ( 2szt - klucz 13 ). Samą pompę wyciągamy i wkładamy nową uszczelki są już oryg zamontowane - skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ot - i cała wymiana - 30minut. Proponuję kupić litr nowego płynu hamulcowego ( oryg. w serwisie ok 50zł ) i zalać układ nowym płynem. Odpowietrzamy pompę a następnie każde z kół ( klucz 11 ) - ( przednie lewe ; przednie prawe ; tylne lewe ; tylne prawe ). Przy okazji odpowietrzania kół proponuję odpowietrzyć kilka razy aby przy okazji wymienić płyn z całego układu na nowy.
Hamulce wróciły do pełnej sprawności
: 15 cze 2017, 14:45
autor: danishow
czaruś pisze:koszt w okolicy 215zł ( TRW
To spoorooo przepłaciłeś, oryginalne ATE lub TRW kosztują niecałe 50 zł
: 15 cze 2017, 15:33
autor: Marcin2013
czaruś pisze:Więc tak jak kolega Marcin2013 doradził postawiłem na wymianę pompy hamulcowej.
Cieszę się ze pomogłem, zawsze mozesz kliknąć "pomógł"
: 15 cze 2017, 16:52
autor: czaruś
Marcin2013 pisze:zawsze mozesz kliknąć "pomógł"
- oczywiście - Mówisz - Masz
danishow pisze:To spoorooo przepłaciłeś, oryginalne ATE lub TRW kosztują niecałe 50 zł
- ciekawe te ceny kolego u Ciebie bo w Inter Cars pompa hamulcowa ( ta sama którą kupiłem w Ucando za 248zł ) czyli TRW - PMN215 - kosztuje 332zł. Natomiast oryg w serwisie 3D0611021 - kosztuje 1741zł . Więc gdzie Ty kolego mieszkasz że Masz dostęp do pomp oryg. za 50 zł ? Daj namiary to może kupię sobie ( i położę na półkę ) gdyby moja się zepsuła
: 15 cze 2017, 20:13
autor: danishow
czaruś, sorki spojrzałem na cenę pompy do D2
...do D3 kosztuje 160 zł, oczywiście oryginalna TRW
: 25 sie 2021, 16:01
autor: witia82
czy po wymianie pompy hamulcowej jest jakaś procedura co do odpowietrzania pompy ABS? czy wystarczy odpowietrzyć każde z kół a pompa abs odpowietrzy się sama?