Strona 1 z 2

[D3 preFL ALL ] Komunikat klocków Brake Pads

: 21 sie 2017, 14:34
autor: colln
Obrazek
Chodzi o to że klocki się kończą?
Tylko które - przód czy tył? (Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego)
Dobrze się domyślam że chodzi o przednie bo przód ma czujniki a tył nie (tył zbiera z silniczka elektrycznego?)

: 21 sie 2017, 16:31
autor: Pczester
Niedługo ludzie bez KOMPUTERA nie dadzą rady buta zawiązać.... Komunikat o zużyciu klocków, ile to zajrzeć przez felge nawet i zobaczyć przód czy tył. Poza tym przy tym komunikacie jest tyle klocka że można jeszcze z 5tyś km zrobić.

P.S stawiam na przód.

: 21 sie 2017, 16:34
autor: dice111
Tak. Tył se oblicza przy każdorazowym zaciąganiu ręcznego, a gdy nie używasz to po iluś set km sam zaciągnie na postoju by sprawdzić

: 21 sie 2017, 20:03
autor: colln
Przez felgę? nie widać - bynajmniej ja takiego rentgena w oczach nie mam :]
No a jeśli by były jednak tylne to też taki komunikat?

: 21 sie 2017, 20:59
autor: Pczester
Ja u siebie widzę :P takie mam felgi fajne. Tak, przy tylnych również jest taki sam komunikat.

: 22 sie 2017, 09:09
autor: colln
No "fajny" trik na nabijanie klientów w ASO (wymienia się w takiej sytuacji zapewne wszystko jak leci co jest związane z hamulcami) <amasz>

: 22 sie 2017, 13:43
autor: dice111
Ale dlaczego niby wszystko ? Z tego co wiem w calosci to akurat tylny zacisk z silniczkiem oferuja, bo oficjalnie samych silniczkow lub czesci do nich nie dostaniesz.

Re: Komunikat klocków Brake Pads

: 22 sie 2017, 18:32
autor: pebo
colln pisze:Obrazek
Chodzi o to że klocki się kończą?
Tylko które - przód czy tył? (Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego)
Dobrze się domyślam że chodzi o przednie bo przód ma czujniki a tył nie (tył zbiera z silniczka elektrycznego?)
Widzę że koledzy szybko ocenili temat a diagnoza wcale nie jest taka oczywista. Taki komunikat zwykle oznacza zużyte klocki hamulcowe i dopiero po odczycie kodu błędów z komputera dowiemy się, czy dotyczy przednich czy tylnych. Ale kolega Collin pisze, że cyt: "Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego" - i tu zaczynają się schody. Sprawdź sterownik ABS, tam może być błąd 0003 - czyli sterownik. Inna opcja to uszkodzenie czujnika Halla w silniczku w tylnym zacisku. Przednie klocki mają czujniki zużycia. Tylne funkcjonują na zasadzie odczytu z tegoż czujnika Halla. Co około 500 km sterownik po wyłączeniu silnika automatycznie zaciąga tylny hamulec i maksymalnie otwiera - aby sprawdzić stopień zużycia klocków. Sprawdź sterownik ABS i hamulca postojowego - i obym się mylił co do tego błędu.

: 22 sie 2017, 21:05
autor: dice111
Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow.

: 22 sie 2017, 22:20
autor: pebo
dice111 pisze:Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow.
Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę.

Re: Komunikat klocków Brake Pads

: 22 sie 2017, 22:25
autor: colln
pebo pisze:Sprawdź sterownik ABS, tam może być błąd 0003 - czyli sterownik.
To owszem mam (ale chyba nie tylko ja - czytałem że u innych też to jest i jest niegroźne, bo to ponoć zaczytuje taki błąd jak się niechcący włączy jakiś test w bloku z hamulcami)
Mam to zresztą od jakiegoś roku i nie powodowało zaświecenia żadnej lampki w zegarach, wszystko działa jak trzeba.
Co do komunikatu to rzeczywiście nie jest w tej kwestii aż tak zaawansowane zeby pokazać które koła (myślę że to celowo bo jak by pokazało np przednie prawe to by sobie taki kowalski pomyślał a pojeżdżę jeszcze a tak jedzie do serwisu i wymieniają wszystkie klocki (i dobrze bo toż to częśc eksploatacyjna)
W najbliższym czasie odkręcę koło i sprawdzę :>

[ Dodano: 2017-08-22, 22:25 ]
pebo pisze:
dice111 pisze:Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow.
Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę.

Uszkodzony Halla z elektrycznego ręcznego jest pokazywany w błędach (przerabiałem to kiedyś)

: 22 sie 2017, 23:04
autor: szeryfisch
Jesli nie ma błędu Brake Pads Worn w hamulcu postojowym to masz przednie klocki do wymiany. Przód idzie po staremu jak w D2 na licznik..

: 23 sie 2017, 21:00
autor: colln
Tester z agrafki albo kawałka drucika

Obrazek

tak chodziło o przód, jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej ale też na jakiś czas starczy i jeśli jest np za granicą itp to awaryjnie można w ten sposób "zgasić" lampkę w zegarach (wypiąć kostkę od czujnika i zmostkować)

: 23 sie 2017, 21:32
autor: Pczester
"Niedługo ludzie bez KOMPUTERA nie dadzą rady buta zawiązać.... Komunikat o zużyciu klocków, ile to zajrzeć przez felge nawet i zobaczyć przód czy tył. Poza tym przy tym komunikacie jest tyle klocka że można jeszcze z 5tyś km zrobić.

P.S stawiam na przód"


< <brawo>

: 31 sie 2017, 09:32
autor: drago_o
colln pisze: jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej
Z tym się nie zgadzam, jeszcze nie miałem sytuacji abym miał nierówno zużyte klocki. A 2 razy już klocki wymieniałem.
dice111 pisze:Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow.
colln pisze:Uszkodzony Halla z elektrycznego ręcznego jest pokazywany w błędach (przerabiałem to kiedyś)
pebo pisze:Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę.
No właśnie, ten sterownik ręcznego działą często w D3 jak chce. A właściwie pokazuje co chce. Już miałem od groma sytuacji gdzie wszystko działało dobrze a były najróżniejsze błędy w sterowniku i powinien moim zdaniem za zegarach być również błąd a miałem też takie sytuacje, że błędy brak a pioruny na FIS... Uważam go za najbardziej problematyczny ze sterowników w D3 ;)