Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Sprawdzanie hamulca postojowego na krótko

: 03 maja 2018, 20:38
autor: Cypisek1982
Witam.
Jak w temacie następujące pytania i proszę o odpowiedzi.
Czy jest możliwość sprawdzenia podłączając zasilanie z aku (plus minus) do kostki na krótko do zamontowanych na aucie silniczków hamulca postojowego?
Jeśli na tak to w jaki pin/przewód wpinać się w kostkę plus i minus? Nie mogę znaleść nigdzie żadnej rozpiski schematu pinów wtyczki :(.
Na początek czekam na odpowiedz na te 2 pytania przed przystąpieniem do kolejnych prac sprawdzania. Z góry dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam

: 04 maja 2018, 07:53
autor: marekp750
Schemat:

Obrazek

Można sprawdzić silnik i impulsator ale nie ma to jak założyć
do auta i zobaczyć czy chce poprawnie gadać z autem.

: 04 maja 2018, 08:12
autor: pioter
Najłatwiej sprawdzić czy to silniczek jest walnięty zamieniając stronami , są takie same .

: 04 maja 2018, 14:58
autor: Cypisek1982
Najpierw to chce sprawdzić czy silnik sam w sobie działa, później wiązki na koniec sprawdzić moduł czy nie walniety. Na komputerze wyskakuje błąd napięcia. Najpierw z lewej strony po zabawie z bezpiecznikami sprawdzeniu czy wszystko jest ok i przeczyszczeniu kostek wyskoczyło że prawa strona martwa A lewa zaskoczyła. Próby kasowania błędu nie poszły po próbie adaptacji znowu raz lewy łapach i chodzi a raz prawy i zglupialem. Dlatego chce łopatologicznie wyeliminować poszczególne podzespoły i dojść co tak właściwie jest do naprawy. Mam zapasowy zacisk bo te były robione 4 miesiące temu tylko że zapas ma walniety czujnik halla ale do samego sprawdzenia czy to mówił czy wiązka czy silnik chyba wystarczy przy podłączeniu raz z lewej raz z prawej strony. Mam taka nadzieję że wyjdzie wtedy po błędach jakie będą wyskakiwac co nawala.

: 04 maja 2018, 16:15
autor: pioter
Weź pod uwagę że często i gęsto wiązki które idą do silniczka są utlenione . Trzeba ciąć i wstawiać nowy kawałek .

: 19 maja 2018, 22:16
autor: Cypisek1982
Właśnie dużo już naczytałem się i to też jakoś muszę sprawdzić. W pierwszych błędach wyskoczyło brak napięcia więc celuje w wiązka. Muszę tylko mechanika jakoś przegadać bo on to od razu do regeneracji chciał wysyłać. Typowe podejście (załamka) a szkoda w przeciągu 3 miesięcy drugi raz żeby padł hamulec skoro były wymieniane. Co najdziwniejsze nie mogę zrozumiec dlaczego na kompie z VAS pokazywali lewy zacisk i jak ruszył spod kompa to przy robieniu nastawow podstawowych przestał działać prawy pod VCDS

[ Dodano: 2018-05-19, 22:16 ]
Sprawdziłem silniczki są ok działają teraz czas na sterownik. Na razie nie podłączyłem drugi sterownik bo nie wiem czy trzeba będzie adoptować czy to Plug&Play będzie i wszystko ruszy????Boję się jedynie że zaciski się zablokują i nie ruszę autem

: 21 sty 2019, 22:08
autor: bplukaszbp
Zaopatrz się w miernik, dostań się w górę wiązki i sprawdź, czy podaje napięcia po użyciu przycisku hamulca ręcznego.

: 22 sty 2019, 18:01
autor: maciu
bplukaszbp pisze:Zaopatrz się w miernik, dostań się w górę wiązki i sprawdź, czy podaje napięcia po użyciu przycisku hamulca ręcznego.
na górę czyli do samego sterownika (pod akumulator o ile dobrze kojarzę bardziej z tyłu
duża wtyka na 30pin), nie ma łącznika po drodze