Witam, powtórnie mam takową przypadłość: przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h trzęsie całym autem i kierownicą (totalny obciach jak ktoś ze mną jedzie , gdy prędkość spadnie poniżej 100 ta przypadłość ustępuje. Za pierwszym razem gdy to wystąpiło wymieniłem tarcze i klocki przód, tarcze Zimmerman, klocki Bosh. Awaria ustąpiła, jaka moja radość gdy nacisnąłem hamulec i auto swobodnie hamowało . Tak było przez miesiąc i powrót objawów. Proszę o jakąś sugestię co to może powodować, obecnie myślę o wymianie zacisków bo może one są przyczyną. pozdr
: 06 maja 2019, 09:36
autor: Muciek
W większości przypadków za bicie podczas hamowania odpowiadają tylne tarcze. Dziwne jednak, że tutaj na jakiś czas się poprawiło. Pytanie jeszcze jest odnośnie docierania klocków. Bo przy nieumiejętnym hamowaniu z nowym zestawem bardzo łatwo je zabić.
: 06 maja 2019, 14:07
autor: marco1104
Tylne klocki będą powodowały szarpanie kierownicą?
: 06 maja 2019, 15:01
autor: Muciek
Co znaczy szarpanie kierownicą? Jeśli masz na myśli, że przy hamowaniu czujesz bicie/drganie całej budy to zapewne jest to problem z tarczami na tylnej osi, nie mówię, że na 100% bo wyjątek potwierdza regułę, ale przeważnie.
: 07 maja 2019, 07:50
autor: marco1104
ok, rozumiem, tylko dlaczego po wymianie tarcz i klocków z przodu miałem miesiąc spokoju? Jak mogę namierzyć to uszkodzenie bez kupowania nowych części do tyłu?
: 07 maja 2019, 09:34
autor: Muciek
Sprawdzić specjalnym przyrządem bicie tarcz na początek.
Coś takiego:
: 08 maja 2019, 19:22
autor: marco1104
Dzisiaj mierzyłem bicie tarcz i są ok, jutro pojadę na ścieżkę na szarpaki i zobaczę czy nie ma gdzieś luzów