Strona 1 z 2
[D3 08 4.2TDI
] Auto wibruje przy hamowaniu
: 25 maja 2019, 10:16
autor: TommyA8L
Witam,
Mam problem, ktory najbardziej odczuwalny jest przy hamowaniu w granicach 100-120kmh, ze autem (i kierownica) trzepie jakby tarcze byly krzywe.
Kola sa wywazone, nowe w miare tarcze. Tylne wymienilem rok temu i problem byl i myslalem, ze przednie sa wowczas krzywe ale niedawno przednie wymienilem i problem istnieje. Tarcze i klocki ATE.
Co sprawdzic?
Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Dzieki.
: 25 maja 2019, 10:58
autor: pb41ns
Sprawdź w jakim stanie jest wahacz, banan
: 25 maja 2019, 21:00
autor: danishow
TommyA8L pisze:Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp.
: 26 maja 2019, 20:47
autor: TommyA8L
danishow pisze:TommyA8L pisze:Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp.
Podejrzewam, ze tylne tarcze niedobrze zamontowane byly. Mozliwe, ze przez tylne tez?
: 27 maja 2019, 19:34
autor: maciu
zmierz bicie samych piast
: 27 maja 2019, 19:50
autor: TommyA8L
maciu pisze:zmierz bicie samych piast
Ok a jak to sie robi bo na podnosniku jak kolami pokreci sie (na wlacznym silniku) to tryb podnosnika sie wylacza automatycznie...
Dzieki
: 27 maja 2019, 20:14
autor: maciu
zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu
u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa
: 29 maja 2019, 00:58
autor: TommyA8L
maciu pisze:zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu
u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa
Ok dzieki. Czyli krzywe piasty byly u Ciebie?
: 29 maja 2019, 07:19
autor: pb41ns
No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
: 29 maja 2019, 07:50
autor: TommyA8L
pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
Dokladnie i to najbardzej w przedziale 90-120kmh chociaz wczoraj na trasie zauwazylem ze jak jade po autostradzie to tez troche wibruje le nie tak mocno jak przy hamowaniu
: 29 maja 2019, 15:36
autor: maciu
pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
: 29 maja 2019, 16:45
autor: TommyA8L
maciu pisze:pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
Ok dzieki. Czyli najpierw piast wymienic? I to chyba wszystkie?
: 29 maja 2019, 19:35
autor: maciu
najpierw pomierzyć tarcze i piasty
bez sensu pakowac się w koszty bez sprawdzenia
: 03 cze 2019, 18:14
autor: KuBa926
Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??
: 03 cze 2019, 18:19
autor: TommyA8L
KuBa926 pisze:Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??
Tez mi mowili w jednym miejscu, ze to maglownica do wymiany/regeneracji. Tez jak jade na prostej i lekko krece w prawo lub lewo to czuje wibracje w kierownicy jakby kola bymy nie wywaznone.
No nic zamowilem czujnik zegarowy i w czwartek bede w warsztacie i pomierze tarcze i piasty.