Strona 1 z 3

[S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe

: 11 kwie 2020, 10:16
autor: Dzikus
WItam

Powiedzcie mi tarcze ceramiczne z założenia są dużo trwalsze niż zwykłe, jednak wie ktoś z Was po jakim czasie mogą takie tarcze być do wymiany? czy stan takich tarcz sprawdza się w taki sam sposób jak tarcze standardowe?? po grubosci? ile kilometrów powinny wytrzymać przy normalnej codziennej jeździe? i jaki jest koszt takich tarcz i klocków?

: 11 kwie 2020, 10:31
autor: drago_o
Mają nie mieć pęknięć i nie być za cienkie.

: 11 kwie 2020, 12:06
autor: dice111
Zależy od stylu jazdy. Ale w D3 średnio widziałem wymiany już po 150k km (czyli teoretycznie polowe tego co obiecywał producent), a zdarzały się także wymiany jeszcze na gwarancji (ale głównie z powodu uszkodzeń mechanicznych).
Koszt ? Przewyższa aktualnie cenę samochodu, który chcesz kupić.

: 11 kwie 2020, 12:22
autor: gtfan
Są zamienniki, ale mimo wszystko 3k € netto za przód
https://car-performance.pl/produkt/audi ... e0615302g/

: 11 kwie 2020, 14:53
autor: PABLO200
100-300k zależy od stylu jazdy.
Cena nowych więcej niż przedmiotowe auto....

: 12 kwie 2020, 20:52
autor: Dzikus
<boisie> grubo... spodziewałem sie 5 cyfrowej kwoty ale z "1" z przodu ale spodziewałem sie też że 300tys to raczej wciągną nosem...

[ Dodano: 2020-04-12, 20:52 ]
czy wie ktoś jakiej grubości są tarcze ceramiczne?? średnica to 380mm ale o grubości nic nie znalazłem... jakby nie patrzeć chciałbym to zmierzyć przed zakupem i upewnić się że jeszcze sie nadadzą... czy producent przewiduje jakąś minimalną grubość przy której należy je wymienić?

: 12 kwie 2020, 20:59
autor: drago_o
38mm

: 13 kwie 2020, 07:48
autor: marekp750
Min grubość dla tarczy ceramicznej to: 37.5 mm. Nowa ma: 38 mm.

Fachowo tarcze ceramiczne sprawdza się: mierząc jej masę (7416 g - przód) i ile ubyło.

Przednie max ubytku: 200 g.
Tył: 120 g.

Pęknięcia tarczy dyskwalifikują ją z użytku.
Duże bicie tarczy... często spotykane w ceramice. Powód zazwyczaj pokrzywione piasty.

: 13 kwie 2020, 23:13
autor: Dzikus
czyli żeby sprawdzić ceramike nie wystaczy zmierzyć jej grubosć... najważniejsze żeby nie było pękniec i podczas hamowania żeby nie biło... <okok> super dzieki

: 14 kwie 2020, 11:04
autor: PABLO200
Pękają niestety na potęgę...
we wszystkich Porsche BMW itd.
Generalnie 90% osób które wybiera takie hamulce nie wykorzystuje ich potencjału w tym tkwi problem.
Chęć pokazania mam ceramikę za 40K <bezradny>

: 15 kwie 2020, 03:52
autor: Dzikus
nie wiem czy chęć pokazania się akurat... mi jest to obojętne tak naprawdę ale z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone a na tym akurat mi bardzo zależy.. tak więc siłą rzeczy pewnie będę miał ceramikę czy mi się to podoba czy nie

: 15 kwie 2020, 08:05
autor: Marcin2013
Dzikus pisze:z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone
W klasie lux to nie ma żadnego znaczenia,praktycznie każde auto jest konfigurowane przez kupującego, no chyba że idziesz tropem jak zapłacił za ceramikę to inne rzeczy też kupił.

: 15 kwie 2020, 16:52
autor: Dzikus
no dlatego napisałem że z reguły tak jest... skoro wywalił kase na ceramike to wielce prawdopodobne jest i to że ma deche w skórze czy masaże w fotelach..... po prostu oglądam każdy egzemplarz nie zależnie czy ma ceramikę czy nie...ale oglądając te maszyny zauważyłem taką zależność.

: 31 sie 2020, 19:35
autor: orkaskawina
Witam

Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.

: 31 sie 2020, 22:28
autor: FOSS
orkaskawina pisze:Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.
Zależy czego po nich oczekujesz, jaki jest cel tej modyfikacji a także jaki masz budżet na ich zakup i późniejszy serwis.

Zaczynając może przewrotnie od końca to moim zdaniem, jeżeli kasa się nie liczy, to fabryczny zestaw ceramiki na przód i tył spełni chyba wszystkie wymagania :)

Ale...
Jeżeli liczysz pieniądze a budżet nie jest z gumy to, moim zdaniem, można mieć efektywnie i efektownie za mniejsze pieniądze, pozostając przy tarczach stalowych.
Ponieważ masz W12 więc w twoim przypadku dużo nie potrzeba... wystarczy zmienić przednie zaciski na 6-tłoczkowe Brembo i dodać ewentualnie kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia i na pewno odczujesz różnicę na plus.

Na zestawie przód zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 385mm + kierownice powietrza oraz tył fabryczny zacisk na tarczy 335mm jeżdżę któryś rok z rzędu.
Testowałem to razy ileś na torze, na szybkich przejazdach autostradowych oraz wielu nocnych spotach i nie udało mi się tego zestawu zajeździć. Nigdy ich nie spaliłem i nigdy tarcz nie pokrzywiłem.
Jak dla mnie jest to zestaw idealny bo ma w sobie spore możliwości i jednocześnie jest relatywnie tani w serwisowaniu a na zimę można wrzucić koła 19".

Jeżeli chcesz lepiej to na przód można wrzucić zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 400mm.
Na tym zestawie również jeździłem i zapewniam, że do normalnej jazdy jak i szybkiej wariackiej autostradowej na pewno będzie wystarczający a tak duże tarcze z tak dużym zaciskiem robią wrażenie.

Jeżeli chciałbyś bardziej efektywnie, coś obok czego nie można przejść obojętnie, to na tył można wrzucić zestaw na dwóch zaciskach a całość, przód i tył, dać w jakimś rzucającym się w oczy lakierze i na pewno będzie robiło robotę :)