orkaskawina pisze:Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.
Zależy czego po nich oczekujesz, jaki jest cel tej modyfikacji a także jaki masz budżet na ich zakup i późniejszy serwis.
Zaczynając może przewrotnie od końca to moim zdaniem, jeżeli kasa się nie liczy, to fabryczny zestaw ceramiki na przód i tył spełni chyba wszystkie wymagania
Ale...
Jeżeli liczysz pieniądze a budżet nie jest z gumy to, moim zdaniem, można mieć efektywnie i efektownie za mniejsze pieniądze, pozostając przy tarczach stalowych.
Ponieważ masz W12 więc w twoim przypadku dużo nie potrzeba... wystarczy zmienić przednie zaciski na 6-tłoczkowe Brembo i dodać ewentualnie kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia i na pewno odczujesz różnicę na plus.
Na zestawie przód zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 385mm + kierownice powietrza oraz tył fabryczny zacisk na tarczy 335mm jeżdżę któryś rok z rzędu.
Testowałem to razy ileś na torze, na szybkich przejazdach autostradowych oraz wielu nocnych spotach i nie udało mi się tego zestawu zajeździć. Nigdy ich nie spaliłem i nigdy tarcz nie pokrzywiłem.
Jak dla mnie jest to zestaw idealny bo ma w sobie spore możliwości i jednocześnie jest relatywnie tani w serwisowaniu a na zimę można wrzucić koła 19".
Jeżeli chcesz lepiej to na przód można wrzucić zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 400mm.
Na tym zestawie również jeździłem i zapewniam, że do normalnej jazdy jak i szybkiej wariackiej autostradowej na pewno będzie wystarczający a tak duże tarcze z tak dużym zaciskiem robią wrażenie.
Jeżeli chciałbyś bardziej efektywnie, coś obok czego nie można przejść obojętnie, to na tył można wrzucić zestaw na dwóch zaciskach a całość, przód i tył, dać w jakimś rzucającym się w oczy lakierze i na pewno będzie robiło robotę