Strona 1 z 1
[D3 04 W12/LPG
] Swap z ceramiki przód
: 23 mar 2021, 19:31
autor: Arturzawa
Witam. Trafił mi sie klient u którego ceramika przód wyzioneła ducha. Jak wiemy nie jest to tania naprawa wiec (zamiennik Niemcy 3k Euro same tarcze). Dlatego jak wyglada sprawa swapu całego zestawu przód. Co polecacie? W jakich kwotach to wyglada. Co musze wymienić. Dzieki za informację.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
.
: 23 mar 2021, 20:38
autor: dice111
To zależy czy budżetowo czy jak. Opcji kilka:
- wymiana na zwykłe 385 na dwutłoku z S8 D3/W12
- wymiana na 380 z zaciskiem od D4 (z tym, że na przetoczonej tarczy z D3, obejdzie się bez podkładek a poza tym tańsza)
- wymiana na Brembo lub Akebono 6 tłok - tu od 375 po 400, czy nawet 420 z S4 B9, RS, S8 D4 itd
- dobranie coś zwykłego pod aktualny zacisk z ceramiki
W zależności na jaki zacisk z jarzmem się zdecydujesz ew wymiana czujników klocków i poprowadzenie przewodów, aha no i ew wymiana osłon tarcz jak wsadzisz cos wiekszego niz aktualne
: 24 mar 2021, 08:24
autor: Arturzawa
Budżetowo ktora opcja najlepsza ?
: 24 mar 2021, 09:25
autor: dice111
Najpierw sprawdziłbym czy można wrzucić klasyczne tarcze i klocki do tego zacisku pod ceramikę - to by wyszło pewnie najtaniej. Jeśli się nie da, to sprzedając taki setup myślę spokojnie można iść w gruby 6 tłok (i to nowy), ale jak ma być tanio to pierwsze dwie opcje: szukać używanych zacisków z jarzmami z D3 pod 385, a jeśli taniej by się trafił zestaw z D4 (pod 380) to brać. Z używkami i tak ten problem, że trzeba w większości przypadków robić kompleksowa regenerację, ale sprzedając ta ceramikę jeszcze można zarobić.

: 24 mar 2021, 10:17
autor: Arturzawa
Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.
[ Dodano: 2021-03-24, 10:17 ]
Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji.

: 24 mar 2021, 10:30
autor: drago_o
Rurka od przewodu do zacisku i przewód elastyczny inny. Elastyczny zaryzykował bym, ten sam bo to chodzi o 30mm różnicy długości. Pryz ceramice masz dłuższy to nie powinno być problemu, w drugą stronę mógłby być krótkawy.
: 24 mar 2021, 11:29
autor: dice111
Arturzawa pisze:Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.
Podejdą. Jak zostaniesz przy zestawie z D3 to nawet wiązki czujników klocków (wtyczka) nie zmieniasz.
Arturzawa pisze:
Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji.

Poprzeglądaj katalogi online ATE, TRW, Textar tam masz zwymiarowane wszystko (380mm x 38mm) to porównasz, zapewne coś tam da się dobrać. Wątpię by ktoś robił cos takiego (albo przynajmniej chwalił się tutaj), zazwyczaj ludzie sprzedają całość i wrzucają inny setup jak chca sie pozbyc ceramiki zupełnie.