Strona 1 z 3

[D3 03 4.0TDI ] Wymiana klocków tył - co potrzebne ?

: 16 sie 2011, 14:43
autor: Klimass1
Witam , jak w temacie , jaki sprzęt potrzebny do wymiany klocków w Audi A8 D3 ? chodzi mi o kalibracje i cofnięcie tłoczka w zacisku bo trzeba to zrobić komputerem.

Pytanie brzmi czy będę musiał zakupić tester np. taki :

http://allegro.pl/u-600-rowniez-cofanie ... ml#gallery

czy wystarczy jakiś programik i kabelek z obsługą CAN ? proszę o szybką poradę muszę do końca tygodnia zrobić Audi znajomemu ! Proszę o najtańsze rozwiązanie :D

Pozdrawiam i z góry dziękuję .

: 16 sie 2011, 20:37
autor: dice111
Nie każdy Ci to obsłuży, jak działacie z samochodami to tak, czy tak warto zakupić interfejs. Zobacz na http://viaken.logisoft.pl znajdziesz tańszy i rownie dobry sprzet

: 16 sie 2011, 22:39
autor: Klimass1
http://viaken.logisoft.pl/pl/viaken-pro ... l-122.html czy ten da radę ? Według takiej instrukcji ?

Audi A8, S8 (4E):

Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "005"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić (ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Adaptacja - 10]

Kanał "006"

[Odczytaj]

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.

W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą grubości nowych klocków hamulcowych.

[Testuj]

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

[Zapisz]

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie stosownych napraw...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Zamykanie zacisków hamulcowych:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



UWAGA:

Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie 010:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]


Teraz należy zaczekać ok 20 sek...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Wyłączamy zapłon na 5 sek.

Włączamy zapłon.

[ Dodano: 2011-08-16, 22:41 ]
To jest ten sam interfejs niby co z ALLEDROGO , tyle że w opisie nie znalazłem informacji o cofaniu zacisków hamulcowych.

: 16 sie 2011, 22:54
autor: wolek
kolego klimass jeśli macie warsztat i myślicie realnie o robieniu fur z magistralą CAN i jakimiś wodotryskami proponuje zainwestować w "orginalną legalną" wersję VCDS`a po polakiemu... Weż na firme to troszke odliczysz... a Na 1000% się przyda i szybko zwróci. a w VCDS`ie sprawę tyłu w D3 załatwiwasz paroma kliknięciami.

: 16 sie 2011, 23:22
autor: Klimass1
wolek pisze:kolego klimass jeśli macie warsztat i myślicie realnie o robieniu fur z magistralą CAN i jakimiś wodotryskami proponuje zainwestować w "orginalną legalną" wersję VCDS`a po polakiemu... Weż na firme to troszke odliczysz... a Na 1000% się przyda i szybko zwróci. a w VCDS`ie sprawę tyłu w D3 załatwiwasz paroma kliknięciami.
Pomyślimy nad tym gdy w koło domu będzie wszystko ukończone :) teraz interesuje nas tylko interfejs który załatwi sprawę klocków. W warsztat będziemy inwestować później gdy dom będzie wykończony na cacy. Więc proszę o odpowiedź na pytanie zamieszone wyżej przezemnie :) Pozdrawiam

: 17 sie 2011, 00:15
autor: wolek
więc to co proponujesz wystarczy.

: 17 sie 2011, 02:44
autor: Klimass1
w ofercie sprzedawcy napisane nie jest nic o tych klockach a informacje znalazłem jak cofnąć je na forum a6 , jutro będę dzwonić do VIAKEN i dam znać czy coś wybrałem :) Pozdrawiam

: 17 sie 2011, 22:42
autor: wolek
tyle że ten opis nadaje się do A6 i passatów w a8 dodatkowo potrzeba zrobić adaptacje grubości okładzin bo komunikat o klockach nie zniknie sam...

: 17 sie 2011, 23:06
autor: FOSS
wolek pisze:tyle że ten opis nadaje się do A6 i passatów w a8 dodatkowo potrzeba zrobić adaptacje grubości okładzin bo komunikat o klockach nie zniknie sam...
Dokładnie tak.
Ja klocki z tyłu wymieniełem u siebie jakiś miesiąc temu i oprócz cofnięcia klocków trzeba potem wpisać grubość nowych klocków (wartość w milimetrach, moje nowe miały 11) i zamknąć i zrobić test sprawności aby być pewnym że wszystko gra ;-)

VCDS'em wszystko jest do ogarnięcia chociaż u mnie pojawiły się komplikacje... Viakena i jego możliwości zupełnie nie znam ale mój kolega ma w warsztacie jakiś inny interfejs (nie VCDS) i mówi że On swoim tego by raczej nie ogarnął.

: 19 sie 2011, 10:48
autor: Klimass1
dzwoniłem do nich, pytałem , mówią że spokojnie da sobie radę z tym zastanawiamy się czy jednak nie kupić czegoś innego :)

: 19 sie 2011, 11:35
autor: FOSS
Klimass1 pisze:... zastanawiamy się czy jednak nie kupić czegoś innego :)
Prowadzicie warsztat więc ja tak jak kolega wolek polecam oryginalny VCDS...
wiem że cena zakupu jes sporo wyższa (sam też taki posiadam) ale wystarczy policzyć jak szybko się zwróci użytkując go komercyjnie... najtańsze VAG-owanie to chyba jakieś 50pln (w ASO sama diagnoza 150pln) a to tylko diagnostyka bo za jakieś dodatkowe kodowanie sterowników pewnikiem i tak trzeba zapłacić więcej...
VCDS o ile dobrze pamiętam to wydatek rzędu 1,8kpln czyli licząc taką diagnostykę po najniższej cenie to po 32 usługach zwraca się koszt zakupu...
noi VCDS masz oczywiście dla całej grupy VAG a do tego (jak na razie) dożywotnie bezpładne aktualizacje (upgrade do nowszych wersji obsługujących coraz to nowsze modele aut) i wsparcie techniczne.

Dodam tylko że VCDS to narzędzie które często dodatkowo używają koledzy w ASO więc moim zdaniem tym bardziej warto go posiadać w pełnej oryginalnej wersji.
Oczywiscie ASO opiera się głównie na WAS'ie i ten byłby oczywiście lepszy od VCDS'a ale... WAS do pełnej swojej funkcjonalności potrzebuje połączenia on-line z serwerem technicznym AUDI a tego urządzenia sprzedawane na Alledrogo już nie posiadają (no chyba że jest to zcrackowane ale wtedy nie jest urządzenie w pełni legalne).

Osobiście wielokrotnie już używałem swojego VCDS'a (kodowanie zawieszenia, naprawa zalanej konsoli środkowej ze sterowaniem MMI, zmiana klocków z tyłu, diagnostyka, kasowanie błędów i inspekcji) i jakbym tak za każdym razem jeździł do kogoś i za to płacił to sądzę że już bym wydał tyle co na swojego własnego VCDS'a ;-)

: 19 sie 2011, 14:16
autor: dice111
Dla mechanika roboczogodzina to zwykle ~100zł, lub więcej, Polacy lubują się w używanych pojazdach grupy VAG (zwłaszcza TDI), więc tym bardziej o czym tu dywagować ;-)

: 19 sie 2011, 15:04
autor: FOSS
dice111 pisze:Dla mechanika roboczogodzina to zwykle ~100zł, lub więcej...
Co racja to racja, ja tylko podałem koszt podłączenia VAG'a bo to liczone jest oddzielnie czyli raczej poza roboczogodziną ;-)

Poza tym jak ktoś ma pełnoprawne urządzenie diagnostyczne to liczy sobie trochę więcej bo i większe ma możliwości...
tak dla przykladu: po obniżeniu swojej D3 mechanicznie (komplet łączników do czujników poziomowania) chcąc nie chcąc także sobie ją utwardziłem (a i tak była twardsza bo u mnie jest zawiecha sportowa) i mógłbym powiedzieć że był taki beton jak w S8 albo i ciut bardziej...
niedawno przysiadłem więc z VCDS'em i przekodowałem sobie zawieszenie i teraz zpowrotem na "comforcie" mam komfort a na "dynamic'u" beton :lol:

Mój dobry kolega który ma warsztat i czasem pomaga mi coś przy moich autach ma jakiś inny interfejs i mówi że błędy sprawdzić i skasować to spokojnie może ale zawieszenia to by mi nie przekodował... więc w zakresie diagnostyki mogę więcej niż On :mrgreen:

: 19 sie 2011, 19:46
autor: vito555
Polecam VCDS.Pracuję na nim -przydaje się :-)

: 22 sie 2011, 13:55
autor: Klimass1
może ktoś używa czegoś co może przydać się także do innych samochodów ? typu CDIF tylko żeby było to tańsze ?