Strona 1 z 1

[D3 ALL ] przewody w oplocie

: 07 wrz 2011, 20:20
autor: bunga bunga
Panowie, ponieważ nie mam przygotowania technicznego zadam trochę naiwnę pytanie.

Właściwie to co dają przewody hamulcowe w stalowej oplocie? Tylko tak rzeczowo, za i przeciw.

Na fali kupna auta i pakietu startowego będe wymieniał płyn hamulcowy. Poniweważ heble są jeszcze długo OK. Pomyślałem o zmianie zwykłych na w oplocie. No i kogo się pytam każdy mówi co innego.

A jak wy myślicie? I jakiej firmy?

8-)

[ Dodano: 2011-09-07, 20:24 ]
dodam tylko, że chciał bm zwiększyć skuteczność hamowania, mam wrażenie, że hamuje jak bryczka marszałka, nie wiem czy to normalne przy dwutonowym samochodzie z taką mocą, albo jestem przeczulony

: 07 wrz 2011, 20:34
autor: mdamian
raczej te przewody w oplocie nic nie dadzą , raczej zmień całe hamulce , to znaczy zaciski i klocki , to zwiększy skuteczność hamowania .

hmm , te przewody to raczej o estetykę chodzi , to tak jak byś powiedział że zmiana lusterek ze zwykłych na chrom że będzie szybciej jeździć ;-)

: 08 wrz 2011, 06:39
autor: pioter

: 08 wrz 2011, 08:07
autor: sebos17
Nie wiem jaki masz układ hamulcowy w D3 W12, ale z tego co wyczytałem na temat podnoszenia skuteczności układów hamulcowych doszedłem do skromnego wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wymiana zacisków na większe/mocniejsze. Sam teraz jestem na etapie dobierania gratów do mojej S8 (zaciski porsche 6-cio tłoczkowe, tarcze 350 lub 360 mm, klocki ponad 20 cm). Na początku chciałem założyć dobrej marki tarcze oraz klocki (np EBC), jednak ceny są jak z kosmosu. Za podobne pieniądze złożę zestaw jak wyżej, a późniejsza eksploatacja tego zestawu (koszt tarcz i klocków) jest raptem droższa o jakieś 200zł (przy wymianie tarcz i klocków).

Z tego co ustaliłem,
- koszt zacisków 6-cio tłoczkowe 1000-1400zł , 8-mio tłoczkowe 2200 - 2500 zł
- tarcze 360mm zimmerman gładkie 480zł para, nawiercane 680 zł para
- klocki brembo 250zł, PAGID 290zł, Ferodo DS2500 370 zł

Oczywiście, tarcze i klocki możesz sobie do tego zestawu założyć każdej innej marki wedle gustu, ja na pierwszy raz założę gładkie zimmermany i klocki ferodo (zestaw polecany na racing forum jako skuteczny i zarazem niedrogi kompromis)

W ciągu dwóch/trzech tygodni powinienem wszystko złożyć, tak więc wrażenia już niedługo. Na forum opiszę co i jak, dam namiary co gdzie kupić i kto może to złożyć w całość (osoba z doświadczeniem w takich przeróbkach)

: 08 wrz 2011, 09:26
autor: bunga bunga
myślałem o takim zestawie:

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 4132_44135

klocki EBC Yellow (komplet przód 560 zł), przewody w oplocie no i płyn.

Tarcze w/w w cenie gładkich oryginałów. Mój rozmiar ma jeszcze ATE ale ich nie założę. Za słabe.

Znalazłem tylko trzech dostawców. Wielkiego wyboru nie mam.

Znacie może tą firmę SP? Macie z nią jakieś doświadczenia?

[ Dodano: 2011-09-08, 09:27 ]
twój zestaw z zaciskami Porsche, mmm kuszący, może w tym kierunku uderzyć? daj znać jak zamontujesz,

: 08 wrz 2011, 09:48
autor: sebos17
Coś tanie te klocki EBC, ja do swojej esy dostałem taką wycenę:

Witam,

Oto oferta:

Klocki przód tuningowe (ceramiczne) RED STUFF DP31373 - 1000zł detal brutto za komplet (mam na miejscu)
Klocki przód tuningowe YELLOW STUFF DP41373 - 1300zł detal brutto za komplet (mam na miejscu)

Tarcze przód standard (gładkie) D1250 - 480zł detal brutto za sztukę (na zamówienie)
Tarcze przód tuningowe TURBO GROOVE (nacinane, nawiercane, ocynkowane) GD1250 - 650zł detal brutto za sztukę (mam na miejscu)

Pozdrawiam serdecznie
Michał Kostrzyński


Zapewne dostałbym jeszcze jakiś rabat, ale i tak cena/jakość hamowania wygląda na mało opłacalne.

Pamiętaj, że przy nacinanych tarczach szybciej zużywają się klocki, ale jeżeli chcesz mieć heble jak żylety to nacinane tarcze na pewno pomogą. Moje oczekiwania powinien spełnić zestaw jak wcześniej opisałem.

: 08 wrz 2011, 09:59
autor: EVAN
ja nie polecam red/yellow staff - przerabiałem klocki w Subaru. Więcej pylą niż hamują.
Bardzo dobry klocek to Ferodo.
Dodatkowo pamiętajcie, że nacinane tarcze są głośniejsze niz gładkie, oraz zjadają klocki 3 razy szybciej.
Ja mam EBC klocki+tarcze i hamuję całkiem przyzwoicie.

: 08 wrz 2011, 11:04
autor: bunga bunga
EBC Yellowł 560 zł komplet na przednią oś, potwierdził dostawca,

ale tarcze SP Performance Slotted spadły już na 735 zł/szt,

pozostali mi zestaw jw albo

zaciski porsche tarcze sp lub oryginał, klocki EBC Yellow

: 08 wrz 2011, 11:20
autor: sebos17
I ktoś mówił że koszt utrzymania D3 jest większy :-P

: 08 wrz 2011, 22:04
autor: pebo
Miałem komplet tarcze ATE i klocki ATE w B4, z tego tarcze nacinane w elipsę. Nie zauważyłem, aby szybciej ścierały się klocki ani też aby bardziej pyliły. Raczej trzeba zawsze dobierać odpowednie klocki do tarczy tzn. komplet tarcza-klocki. Z tego co zauważyłem, to dobre klocki z jednym rodzajem tarcz pracują świetnie (nie pylą i hamują), a z innymi tarczami albo pylą, albo piszczą, albo toczą tarczę i jest kicha. Najlepiej pytać ludzi z doświadczeniem, co kto miał u siebie i jak to się sprawowało.

: 08 wrz 2011, 22:55
autor: bunga bunga
No ja takiego komfortu dobrania tarcz z klockami nie mam. Chyba, że oryginały. W ASO oryginały tarcze 2600, klocki 1100.

Poza tym w samochodzie powyżej 250 KM nie sprawdzają się popularne marki jak ATE czy Textar. Są po prostu za słabe.

: 10 wrz 2011, 22:47
autor: pebo
No to jest niestety ból posiadania oryginalnego nowego auta. Mało zamienników, niewiele informacji i doświadczeń, a jeździć trzeba.

: 27 gru 2012, 11:04
autor: bunga bunga
A czy ktoś z was ma zamontowane przewody hamulcowe w stalowym oplocie? Czy polecacie, jakiej firmy?

8-)