Strona 1 z 2

[D3 ALL ] hamulce - zaciski tył

: 03 mar 2013, 12:05
autor: bunga bunga
Zakładam zaciski na przód od Panamery i nie wiem co na tył?
Czy jest jakiś sposób na zwiększenie wydajności tylnych hamulców? Czy ktoś z was zwiększał zacisk? Jest na to sposób oprócz założenia twardszych klocków? Coś podchodzi na tył do A8 D3?
Temat trochę pomijany, a przecież tył to 30% hamowania auta.

8-)

: 03 mar 2013, 15:45
autor: wolek
Pamietaj o ręcznym i naszymi kosmicznymi silniczkami które są innowacją i tylko w A8 występuja w takiej postaci... więc zastąpić je będzie bardzo trudno

: 03 mar 2013, 17:57
autor: bunga bunga
Na Etce wychodzi, że klocek z RS6 C6, S8 D4 jest taki sam jak w S8/W12 D3. W nowym S8 zwiększyli tarczę do 356 mm tylko ciekawe po co. Klocek i zacisk ten sam. Nie wiem czy zakładać drugi zacisk na tył? Czym ma to sens czy lepiej zostawić?

8-)

: 03 mar 2013, 18:34
autor: pepi
tylko pomijasz jedno że klocek spotyka się z tarczą jeśli ona większa to ma większy promień :-P
i wtedy nawet taki sam klocek :mrgreen:

: 03 mar 2013, 19:11
autor: wolek
bunga bunga pisze:Klocek i zacisk ten sam
ale jarzmo już musi być inne bo tarczy nie wcisniesz... wszystko sie da ja bym pomyślał o tyle z q7 4 tłoczki :) Obrazek
allegro

: 03 mar 2013, 20:13
autor: bunga bunga
Pod jaka tarczę jest ta fotka? Bo jak mam dorabiać to nie ukrywam, że wolał bym na 356mm.

A co z ręcznym? Tył na dwa zaciski? I jak się to montuje do zwrotnicy? Na dwóch jarzmach czy jedno rozbudowane jarzmo trzymające dwa zaciski?
A co z pompą? Pojemność układu by wzrosła przy dwóch zaciskach.

Dorabianie jarzm mnie nie przeraża. I tak dorabiam na przód to dorobię i na tył. Tylko potrzebuje pomysłu na hamulce z tylu.

8-)

: 03 mar 2013, 20:43
autor: wolek
bunga bunga pisze:Tył na dwa zaciski? I jak sie to montuje do zwrotnicy?
blok aluminium obrabiarka cnc i wszystko sie da, to z fotk to baza a tylko do ręcznego bym dorobił mocowanie(jarzmo) zacisku z d3

: 03 mar 2013, 21:07
autor: bunga bunga
Wolek jaśniej nie skrótami to przekaże to chłopakowi co dobiera mi heble.

: 03 mar 2013, 21:34
autor: wolek
wziął bym zacisk i jarzmo z q7 i próbował dopasować to do zwrotnicy w D3 bo na 95% zwrotnicy z q7 nie przeszczepisz do D3, ori zacisk potrzebny ci będzie wyłącznie jako ręczny. Twoja pompa i tak sie już napracuje z przodem jak myślisz jeszcze o tyle to warto zastanowić się nad czymś wydajniejszym. tylko nie wiem jak to poupychać wszystko. CNC to cyfrowa obróbka metali i zapewnia precyzje wykonania, a aluminium to idelany materiał bo nie zwiękrzysz znacząco masy nieresorowalnej a twardość i wytrzymałość pierwsza klasa.

: 04 mar 2013, 01:58
autor: FOSS
Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi dwoma zaciskami...
w Q7 hamulec postojowy również jest elektromechaniczny więc a mocowanie silnika owego hamulca to integralna część zacisku więc czy aby nie jest tak, że stosując zacisk, tarcze, jarzmo, klocki od Q7 stosujemy również hamulec postojowy od Q7 ??...
tak przynajmniej od strony mechanicznej bo pozostaje oczywiście jeszcze kwestia sterowania - nie wiem jak sterowany jest hamulec postojowy w Q7 a jeżeli inaczej niż w A8 D3 to jak to zaadaptować.... czy pod sterownik od D3 czy też przekładać sterownik od Q7 i ten dopisać do D3 :roll:


Ja również myślę o wzmocnieniu hamulców tyle, że mam łatwiej bo w zastępstwie swoich od 4.2V8 mogę zakładać inne z D3.... wrzucając od W12 albo od S8 (nie wiem czy aby przypadkiem nie są wręcz identyczne) i jak mniemam problem hamulca postojowego praktycznie mnie nie dotyczy ;-)

: 04 mar 2013, 10:52
autor: bunga bunga
Wolek to jeszcze łapię tak źle nie jest

"CNC to cyfrowa obróbka metali i zapewnia precyzje wykonania, a aluminium to idelany materiał bo nie zwiękrzysz znacząco masy nieresorowalnej a twardość i wytrzymałość pierwsza klasa."


Z kim nie rozmawiam co zajmują się hamulcami, każdy mówi żeby tył zostawić i nie ruszać. Wszyscy oni jarzma dorabiają z utwardzonej stali. Jeżeli można z aluminium i wytrzyma zasugeruje im.

Jeżeli tylny zacisk od Q7 ma w sobie elektryczny ręczny to było by miło. Tylko faktycznie co ze sterownikiem. Jeżeli jego adaptacja okaże się nie możliwa to jestem w punkcie wyjścia. Zostanie jedynie założyć lepsze klocki.

Zaciski, klocki, tarcze w D3 S8 i W12 są te same. I w twoim przypadku Damian jeżeli będziesz zmieniał też tarcze od nich, to z jarzmami będzie P&P. Osłony tarcz też trzeba będzie zmienić pod większe tarcze.

8-)

: 04 mar 2013, 12:24
autor: Gabriel
Tak czytam i się zastanawiam. Może faktycznie tyłu nie trzeba wzmacniać. Im lepsze hamowanie z przodu, tym słabszej siły trzeba użyć z tyłu, aby ten tył zablokować (tak mi się wydaje). Tłumaczę sobie to troszkę jazdą na motorze. Ale to moje przemyślenia tylko :-P

: 04 mar 2013, 19:02
autor: wolek
FOSS pisze:w Q7 hamulec postojowy również jest elektromechaniczny
a widzisz tego faktu nie znałem :) dlatego tak to rozkminiłem.
bunga bunga pisze:Z kim nie rozmawiam co zajmują się hamulcami, każdy mówi żeby tył zostawić i nie ruszać. Wszyscy oni jarzma dorabiają z utwardzonej stali. Jeżeli można z aluminium i wytrzyma zasugeruje im.
a czemu nie z alu? zaciski są robione z alu i jakoś wytrzymują a są sporo lżejsze od żeliwnych.

: 04 mar 2013, 20:16
autor: bunga bunga
No to pogadam z nimi o aluminium na jarzma. A czy aluminium jakoś szczególnie się frezuje? Pracują na nim czy będą kombinować?

8-)

: 04 mar 2013, 20:31
autor: wolek
aż takim specem to nie jestem ale myśle że nie będzie problemu technologia obróbki jest taka sama. No chyba że stwierdza że się kategorycznie nie da, tylko niech to zaargumentują konkretnie.