Strona 1 z 3
[D3 05 W12
] Zmiana tarcz i klocków
: 03 maja 2013, 13:09
autor: zydu
Jaki tarcze i klocki polecacie jako bardziej wydajne niż seryjne, chodzi mi chociażby o odprowadzanie ciepła, bo strasznie szybko hamulce puchną i pedał robi się miękki po kilkudziesięciu minutach ostrzejszej jazdy. Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania
: 03 maja 2013, 13:26
autor: Pawulon_90
zydu, ja do swojej eski kupilem ebc yellow stuff klocki i tarcze EBC standart ale jeszcze niezamontowalem wiec sie niemoge wypowiedziec jak to hamuje a co do płytu zmien takico jest do ponad 300 stopni i przewody hamulcowe zmien w stalowym oplocie.
Re: Zmiana tarcz i klocków
: 03 maja 2013, 13:44
autor: FOSS
zydu pisze:Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania
Jeżeli w W12 są takie same tarcze jak fabrycznie w 4.2V8 to znaczy że są złe..... bo fabrycznie w W12 są tarcze większe.... tak z przodu jak i z tyłu... i są takie same jak w S8 D3.
I jeżeli w W12 masz takie same jak w 4.2V8 to ja się nie dziwię że puchną...... jak dla mnie fabryczne w 4.2V8 są za mało wydajne a co dopiero takie same w cięższym i szybszym W12.
: 03 maja 2013, 14:40
autor: zydu
chodziło mi o pierwszy rzut oka, że metalowe i bez nacięć i dziurek .... a rozmiarowo to nie wiem, tak czy siak hamulce się gotują.
: 03 maja 2013, 15:03
autor: zydu
Pawulon_90 pisze:zydu, ja do swojej eski kupilem ebc yellow stuff klocki i tarcze EBC standart ale jeszcze niezamontowalem wiec sie niemoge wypowiedziec jak to hamuje a co do płytu zmien takico jest do ponad 300 stopni i przewody hamulcowe zmien w stalowym oplocie.
a masz może jakąś stronkę gdzie to można dostać, zamówić ?? tak, żeby przysłali takie jakie pasują. EBC kolega jeżdżący BMW polecał .
I jaki płyn kupić :-/
: 03 maja 2013, 16:14
autor: Pawulon_90
zydu, płyn mozna np taki
http://ebcbrakes.pl/pl/akcesoria/8271-p ... bf307.html a klocki najtaniej moza dorwac na ebay.uk albo na stronie ebc angielskiej albo mozna i tutaj
http://www.brakeparts.pl/ 
: 03 maja 2013, 16:19
autor: FOSS
zydu pisze:chodziło mi o pierwszy rzut oka, że metalowe i bez nacięć i dziurek .... a rozmiarowo to nie wiem, tak czy siak hamulce się gotują.
Nie no, proszę cię, tak to hamulce z A8 D2 też są takie same... metalowe, bez nacięć i dziurek ;-)
Skoro porównujesz do zwykłej D3 4.2V8 (taką masz aktualnie w profilu) to różnicę w wielkości tarcz raczej widać nawet gołym okiem...
w D3 4.2V8 tarcze przednie mają rozmiar 360x34mm a tarcze tylne 310x22mm
w D3 6.0W12 tarcze przednie mają rozmiar 385x36mm a tarcze tylne 335x22mm
do tego dochodzą oczywiście inne, większe zaciski na które w wydaniu W12/S8 to już felga chyba minimum 18"...
niestety jakoś nie mam jeszcze zbyt dobrych fotek moich nowych hamulców bo bym to pokazał ;-)
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
zydu pisze:I jaki płyn kupić :-/
Np. taki:
http://www.motul-oils.pl/product_info.p ... ucts_id=64 albo inny "sportowy" który tak szybko się nie zagotuje.
Do tego przewody elastyczne zamienić na takie w stalowym oplocie i na pewno będzie lepiej.
: 03 maja 2013, 20:04
autor: zydu
no znalazłem na tej stronce przewody w metalowym oplocie i napisałem czy beda pasowały do audika
FOSS pisze:
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
A trudna i skomplikowana ta operacja przełożenia hamulców z RS6 ? czy tylko przekręcenie zacisków i tarcz i po zawodach ???? Jak tak to jaki pi razy drzwi koszt ??
znalazłem coś takiego
SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED SILVER plus klocki red bądź yellow stuff
wychodzi tak mniej więcej z przewodami 1500 za koło plus płyn
: 04 maja 2013, 13:01
autor: bunga bunga
Jeżeli jeździsz naprawdę dynamicznie to wytrzymają jedynie tarcze skręcane (pływające).
Każde inne nie wytrzymają obciążeń bo nie są do takich przystosowane.
RS6 C6 tarcza jedna szt cena u importera 1300 zł! Klocki komplet też ok 1200 zł!
Zaciski z jarzmami na allegrze wyrwiesz perę do regeneracji poniżej 2000 zł.
Najtańszy zestaw hamulcowy jaki znalazłem to D2 Racing (K2 Sport). Przy własnym imporcie z Taiwanu cena ok 10 tys zł. W Tomson z montażem ok 12 tys zl.
Lub pozostaje swap skręcane (pływające) + zaciski monoblok 6-8 tłoczków (np Porsche). W Tarox same tarcze 380 mm kosztują ok 5,5 tys zł, Loba ok 10 tys zł. Zimmermann też ma skręcane 356 mm.
DS Performance są porównywalne z DBA. Wytrzymalsze od serii na pewno poprawią hamowanie. Szczególnie z klockiem Hawk lub DS 2500. Ale to są info na podstawie sprzedawcy. Nie spotkałem info od użytkowników A8 D3.
Do tego układu hamulcowego najwyższy płyn to DOT4 np Motul. DOT5 wchodzi w reakcję z przewodami, uszczelkami i "rozszczelnia" układ.
Przewody hamulcowe w oplocie dorobią tobie w każdym zakładzie hydrauliki siłowej. Koszt do 200 zł
A właściwie jakie masz teraz tarcze 356 czy 385 mm? Jaki kod hamulców na przodzie?
8-)
: 05 maja 2013, 23:31
autor: Druss
Z tego co pamiętam to kolega Esperak ma dojście do firmy EBC, skontaktuj się z nim jak bedziesz chciał kupować tej firmy.
: 06 maja 2013, 09:12
autor: PABLO200
Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje
: 06 maja 2013, 15:59
autor: bunga bunga
Lub najprostsze założyć do seryjnej tarczy zaciski od Cayenne/Touareg. Skrócisz drogę hamowania bo klocek ma blisko 21 cm!
8-)
: 06 maja 2013, 21:51
autor: bunga bunga
PABLO200 pisze:Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje
Z ciekawości ile to może kosztować?
8-)
: 06 maja 2013, 22:27
autor: FOSS
bunga bunga pisze:PABLO200 pisze:Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje
Z ciekawości ile to może kosztować?
Krocie.
Kompletne hamulce do W12, oryginały z ASO, to koszt około 20kpln
O ile zaciski można kupić dobre w używce o tyle tarcze i klocki kupuje się nowe.... i szczerze wątpię aby cokolwiek z tego występowało w zamienniku więc pozostaje chyba tylko oryginał i ewentualne szukanie tańszego od naszych ASO dostawców........ i dalej jest to krocie ;-) ale nie żeby było zupełnie poza zasięgiem :lol:
: 06 maja 2013, 23:15
autor: PABLO200
37 tys pln za komplet
Montaż dostaniesz gratis
Natychmiast poczujesz różnice
Ceramiczne tarcze, firmy Brembo
6 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu
Średnica tarcz – Przód i tył : Ø 380 mm
Hamulce ceramiczne sprawdzają się także w przypadku częstego hamowania, np. w korku ulicznym. Wysoka odporność na fading, czyli obniżenia skuteczności działania hamulców wskutek wielokrotnego hamowania, to ich kolejny atut. Tarcze hamulców ceramicznych są lżejsze od tradycyjnych tarcz stalowych o ok. 20 kg dzięki 50-procentowej redukcji mas nieresorowanych i rotujących. Przekłada się to na znacznie wyższą dynamikę jazdy i większą zwrotność pojazdu. Dzięki wysokiej odporności na ścieranie trwałość hamulców ceramicznych sięga nawet 300 tysięcy kilometrów. Zewnętrzna struktura tarcz zapewnia dodatkowo ochronę przed działaniem soli stałej i płynnej oraz zwiększa odporność na rdzę i korozję.
Tarcze Audi ceramic są wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknami węglowymi. Podstawowym składnikiem takiej kompozycji materiałowej, zwanej ceramiką zespoloną, są niezwykle twarde i odporne na ścieranie węgliki krzemu. Wypełniające tarcze hamulcowe włókna węglowe o dużej wytrzymałości wspomagają absorbcję naprężeń związanych z pracą hamulców. Ceramika zespolona gwarantuje najwyższą odporność na ścieranie w warunkach ekstermalnie wysokich temperatur lub wilgoci. W porównaniu do hamulców stalowych hamulce ceramiczne wprawdzie szybciej absorbują ciepło, równie szybko je jednak oddają, zapewniając stale wysokie właściwości hamujące.